Nikon Quick Start workshop
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon Quick Start workshop
Of je spreekt met een clublid af die bij je in de buurt woont; lekker een middag met de camera stoeien levert véél kennis op 

Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Re: Nikon Quick Start workshop
poemba2000 schreef:Ik heb het vorig jaar gedaan n.a.v. aankoop toemalige Camera. Ik kon 2 maanden later terecht maar heb er niet veel aan gehad. Je kreeg de basis uitleg en een aantal tips over compositie. Ik had de handleiding al gelezen en las veel op forums. Ook keek ik veel filmpjes op you-tube (voor een beginner echt een aanrader om te doen) Daarmee bleek ik alles al te weten wat de fotograaf vertelde, en daardoor vond ik de theorie oersaai. We zijn later even het park ingegaan voor wat praktijk en ook hier verveelde ik me omdat de rest hun handleiding nog geeneens gelezen had en dus constant "domme" vragen stelden waardoor de fotograaf druk bezig was de handleiding voor te lezen.
Je leerde hier
1. driehoek belichting wat doet wat. langere sluitertijd = beweging, snel = bevriezing
2. Verschillende standen v/d camera
Ik kon me voorstellen dat het voor de meeste daar leerzaam en leuk was, voor mij was het echt te basis.
Het was in mijn geval €15,- incl toegang tot het park dus lekker goedkoop maar als je een beetje leergierig bent en er voor wilt gaan raad ik je een "echte" cursus aan, die naast de basis van driehoek belichting en verschillende standen ook de basis voor compositie, gebruik flitser en nabewerking uitlegt. en evt. een vervolg hierop. Maar vooral door te doen leert men. En je foto's te laten beoordelen (kritisch) en ook met de tips die je krijgt wat te doen. (niet doen om alleen pluimpjes ontvangen)
Ja dan snap ik dat het wat saai was.
Zelf lees ik nu ook veel, maar op een één of andere manier komt het niet lekker in mijn hoofd te zitten. Ben niet zo'n lezer zeg maar.
Vandaag lekker gelopen bij Maasboulevard in Rotterdam en beetje foto's geschoten, wel zo mooi van de bruggen, bootjes in het water met het mooie weer van vanmiddag!
Ga ik ook zeker binnenkort doen, wat foto's hierop het forum zetten, want zo leer je ook natuurlijk.
Tnx voor je reactie en laat het weten wat ik er van vond! Ik heb me ingeschreven voor 31 augustus

Groetjes Mariek