Heb deze ook al door gekregen om naar te kijken.
El Nikkor 50mm 2,8N
Zal morgen eens op pad gaan

Deze heb ik nog in de doos zitten, maar Mijn objectieven van Olympus hebben 50mm doorsnee.Die zijn er moet je alleen in de gaten houden welke camera van olympus
viewtopic.php?f=5&t=49993&p=646933#p646933
Het is te behappen.henkk schreef:Met een omgekeerde 24 mm zijn de gekste vergrotingen mogelijk ...
Tja, volgens de gebruiksaanwijzing van de PB-6E ofwel een balg met extender tot ca. 20x vergroting bij een 20 of 24 mm omgekeerd ... Ik vind het nogal extreem en heb trouwens ook niet zo'n extender. Ik wil maar zeggen dat alles vanaf daar tot minder vergroting mogelijk is.Léon Obers schreef:Het is te behappen.henkk schreef:Met een omgekeerde 24 mm zijn de gekste vergrotingen mogelijk ...![]()
Volgens voorkant objectief 50a vgastel schreef:Weetje zeker 50mm geen 49 :?:filermaat
Een extender is een extra balg erbij. Dan heb je dus een dubbele lengte.henkk schreef: volgens de gebruiksaanwijzing van de PB-6E ofwel een balg met extender tot ca. 20x vergroting bij een 20 of 24 mm omgekeerd ... Ik vind het nogal extreem en heb trouwens ook niet zo'n extender.
["emdeklerk"]Even over de filtermaat op dat Olympus-objectief: de maat 50mm bestond wel degelijk.
Dat zou me verbazen, omdat in omgekeerde positie van een Nikon SLR objectief in ieder geval minimaal de registerafstand gebruikt wordt (minus misschien pakweg 6 mm dat een lens achter de bajonet steekt). Daar is het objectief specifiek op berekend.Kroontje schreef: Nu is mijn scherp afstand naar +/- 2 cm gegaan.