Foto's naar Ipad (4)

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor staal571 » ma aug 26 2013 2:51 pm

Volgens mijn kun je met het programma Iexplorer ook veel doen, dat is een soort verkenner achtig programma voor de communicatie tussen een Ipad & Iphone en je Mac.

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Léon Obers » ma aug 26 2013 5:22 pm

Ik ben zelf eerder o.a. wel bezig geweest met dat < iExplorer > voor Windows, maar daar heb je wel iTunes voor nodig, wil het werken. dat geldt eigenlijk voor al die tooltjes. iTunes is bij elkaar ongeveer 88 Mb als ingepakt stuk software. Bij installatie vraagt het 400 Mb aan vrije diskruimte. :o
Voor iExplorer geldt bovendien dat ook nog eens Quicktime wordt gedownload en geïnstalleerd.

Heb echter een kleinere installatie op PC kunnen bewerkstelligen met minder onderdelen uit het volledig iTunes pakket, zodat niet alle toeters en bellen worden gebruikt van iTunes. Enkel de hoognodige onderdelen om met de Apple device te kunnen communiceren gecombineerd / geprobeerd met een paar bestands-uitwisseling tooltjes wat dan een werkend geheel geeft.

Eerst download van iTunes:
32-bits versie: http://www.filehippo.com/download_itunes_32/
64-bits versie: http://www.filehippo.com/download_itunes_64/

In mijn geval werkte de laatste versie 11.0.5 van de te gebruiken softwareversie niet (64 bits versie voor Windows 8 - 64x).
Die gaf problemen met mijn desktop die niet meer opgebouwd werd, plus geen opstart van het control centrum van de grafische drivers.
Versie 11.0 werkte wel. (Zie rechterkant van de download webpagina bij FileHippo voor oudere versies).
Die versie heb ik ook als 32-bits versie op de PC van mijn ex geïnstalleerd onder Windows XP.

Het gedownloade bestand bestaat uit een zelf uitpakkend installatie-pakket. Maar ik installeerde in dit geval niet de software, maar laadt/open het bestand binnen WINRAR, en pak de dan zichtbare individuele onderdelen uit.
De enige stukjes software van de bij elkaar 6 bestanden die daarbij benodigd zijn, betreffen:
- AppleApplicationSupport.msi
- AppleMobileDeviceSupport64.msi (voor de 64 bits versie, 32 bits op een 32 bit Windows OS)
Die installeer ik separaat in de volgorde zoals gegeven (en herstart de PC).
De rest van de software kun je weggooien (is het meeste) :D

iPad of iPod met het USB-kabeltje aansluiten aan de PC.

De volgende tool is dan het aardigste pakket wat ermee samenwerkt: < DiskAid >
(Is op de PC van mijn ex met Win XP kennelijk wat zwaar. Het duurt nogal voordat de software is opgestart, maar daarna werkt het dan toch. Heb bij haar in het weekend in de PC wat geheugen bijgezet. Misschien gaat het nu beter ?).

Ander tooltje (wat kleiner en eenvoudiger): < iMacsoft iPod to PC Transfer >

Ik heb geen bestanden naar de iPod gesleept, omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren met de bestandsindeling van de iPod.
Enkel de foto-bestanden en filmpjes van de iPod geback-upped. Misschien als test aardig voor @frankreiz, die zijn iPad nu in de kast heeft liggen en mogelijk nog geen belangrijke data erop heeft zitten om uit te proberen. Van wat ik elders lees zouden de bestandsnamen voor foto's e.d. exact 8 karakters lang moeten zijn (?), (extensie niet meegerekend) wil het door de software van de iPhot (viewer ?) worden opgepikt.

Ander tooltje (nu niet kunnen proberen omdat mijn dochter nu niet hier is met haar iPod): < imtoo ipod computer transfer >
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor emiel » ma aug 26 2013 8:47 pm

Léon,

ik snap niet waarom je zo vreselijk veel tijd besteed aan allerlei vage software die je blijkbaar wel toestaat op je pc terwijl de meest voor de hand liggende oplossing dit allemaal gewoon standaard oplost. 400MB aan iTunes, dat zijn ongeveer 15-20 NEF's.... Waar gaat dit over?? Volgens mij is dit gewoon een principe kwestie, gebruik dan ook geen apple hardware en wees apple geheelonthouder, dan maak je een punt, nu niet.

en nogmaals, dezelfde apple-id die je gebruikt om appjes uit de cloud te halen kun gratis gebruiken voor iCloud, en dat werkt gewoon zonder iTunes.

ik waardeer je heel erg vwb je fotografische kennis, maar hier sla je de plank rakelings en dus volledig mis imho.

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Léon Obers » di aug 27 2013 12:31 am

emiel schreef:gebruik dan ook geen apple hardware

Ik gebruik ook helemaal geen Apple hardware. Maar mijn dochter wel en mijn ex ook omdat ze dat van haar werk zo geregeld hebben. Dan moet het een en ander toch geback-upt of uitgewisseld worden. En nee, ik ga hun niet verbieden die hardware niet te mogen gebruiken. Ik respecteer hun keus daarin. Een jailbreak van de apparaten dat wilden ze liever niet, anders had ik dat gedaan, maakt het allemaal een stuk simpeler.

emiel schreef:ik snap niet waarom je zo vreselijk veel tijd besteed aan allerlei vage software die je blijkbaar wel toestaat op je pc terwijl de meest voor de hand liggende oplossing dit allemaal gewoon standaard oplost. 400MB aan iTunes, dat zijn ongeveer 15-20 NEF's.... Waar gaat dit over??

Verkeerde vergelijking. 15-20 NEF's is alleen data, verder niets, doet ook helemaal niets.
iTunes wel, pakt onnodig veel hard- en softwarebronnen / resources wat het systeem onnodig vertraagd. Met name de PC van mijn ex loopt er dan op vast. Die info is overigens niks nieuws, lees de volgende link onderaan: "Redenen waarom veel mensen liever geen iTunes gebruiken". Het is niet mijn tekst, ik heb het niet bedacht, maar loop bij het gebruik ervan inderdaad exact tegen die zaken op. (Versie 11.05 verstoorde zelfs volledig het normaal draaien van mijn PC).
http://www.ictexpertise.com/recommended ... ripod.html

Afgezien van bepaalde beeldsoftware gebruik ik per definitie zo weinig en klein mogelijke programma's. Het liefst portable (wat niet eens geïnstalleerd hoeft te worden). Alles wat je meer installeert is overbodige ballast, laat ik liever weg, en al helemaal als je het gros ervan niet eens gebruikt maar er gaandeweg wel steeds mee geconfronteerd wordt. Dan gaat het alleen irriteren en opbreken. Weg ermee.
Overigens na het uittesten van diverse tooltjes op bruikbaarheid gaat een oudere systeem-backup weer terug naar mijn C- partitie, is dan weer helemaal schoon.

emiel schreef:ik waardeer je heel erg vwb je fotografische kennis, maar hier sla je de plank rakelings en dus volledig mis imho.

Nee ik sla de plank niet mis, want het werkt op die manier zonder al die overbodige ballast van iTunes. Het is bovendien niet mijn idee om het zo te laten werken maar van die softwarebedrijven. Dus spreek die softwarebedrijven er dan beter op aan dat ze op een verkeerde manier bezig zijn.

En nee, ik gebruik geen Cloud, daar is mijn internetverbinding bovendien te traag voor, klaar.

Duizend en één verschillende mensen, duizend en één verschillende ideeën en oplossingen. Ieder het zijne. Ik denk dat diverse mensen wel blij zullen zijn met dergelijke oplossingen, anders werden ze namelijk niet door die softwarebedrijfjes uitgebracht. Het voorziet kennelijk duidelijk in een behoefte, alleen niet die van Emiel, en ook dat is prima. :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor emiel » di aug 27 2013 7:27 am

Leon,

Met je laatste alinea ben ik het helemaal eens, ieder z'n keus, anders zou het wel heel saai worden ;-)

Ajuus
Emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Arie Vigelius » di aug 27 2013 8:07 am

+ 1. Laten we het daarop houden :-)
Gebruikersavatar
Arie Vigelius

Forumlid
Berichten: 563


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Peter » di aug 27 2013 9:02 am

Prima, na een heel betoog over hoe bagger Itunes al dan niet is ..., kunnen we het hopelijk toch enigszins beperken tot de vraagstelling.



En hopelijk zonder discussie over wat dan de vraagstelling exact is en hoe deze geintepreteerd moet worden :D
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor staal571 » di aug 27 2013 9:17 am

Iexplorer op een mac kan zonder Itunes gedraaid worden,

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Léon Obers » di aug 27 2013 7:56 pm

Onderling tussen Mac apparaten is er meestal überhaupt geen probleem om zaken uit te wisselen. Een gesloten systeem tussen die apparaten.
Het gaat nu juist om de communicatie met andere apparaten dan die van Apple die de heisa eromheen geven.

Peter schreef:Prima, na een heel betoog over hoe bagger Itunes al dan niet is ..., kunnen we het hopelijk toch enigszins beperken tot de vraagstelling.

Je hebt het kennelijk nog steeds niet begrepen. Of iTunes goed of slecht is doet feitelijk helemaal niet terzake. Het gaat precies om de vraagstelling een bestandsuitwisseling. Met de aanvullende vraag van mij erbij hoe dat te doen specifiek tussen PC en Apple en visa versa. (En inmiddels een oplossing).

Alleen Apple zelf dwingt je ertoe om zaken te moeten installeren die niet relevant zijn in een bestandsuitwisseling pur sang.
- Het is te vergelijken met het bestellen van een kop soep 's middag op een terras, en je krijgt te horen dat je naast die kop soep ook een hoofdgerecht, nagerecht en fles wijn erbij moet nemen.
- Je wilt met Ligtroom werken, maar tevens worden allerlei andere vage tools geïnstalleerd waar je niet om hebt gevraagd.
Dan krijg je net zo goed een discussie en moeilijke toestanden eromheen hoe je van die zaken te ontdoen, waar je niet om hebt gevraagd.

Bij dit gedoe van Apple is dat precies hetzelfde. En al helemaal vervelend als juist die toevoegingen waar je niet om hebt gevraagd hun eigen problemen weer met zich meebrengen in het normaal functioneren van de PC, en je die ook weer moet oplossen.
En dat allemaal om tot de kern te komen waar het om gaat, een bestandsuitwisseling. Niet meer en niet minder.
Geen Cloud, geen iTunes waar je dan een fake-account zou moeten afsluiten of wat dies meer, gewoon een bestandsuitwisseling.

Als Apple het allemaal simpeler had gemaakt, door standaard een uiterst klein tooltje in te bouwen, of wat ik eventueel als gebruiker zou moeten installeren om met Apple te kunnen communiceren dat als je de iPod of iPad via een USB-kabeltje aan zou sluiten op een PC, en je kunt gewoon naar de directory gaan om bestanden uit te wisselen, was heel deze draad inclusief de eerste vraag, niet eens nodig geweest.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Peter » di aug 27 2013 8:05 pm

Eerlijk gezegd Leon...

ik begrijp het verdraaid goed. Ik denk dat je de tendens van mijn opmerkingen langzamerhand niet snapt..
Daar waar anderen het wellicht subtieler zeggen,, leg ik het dan maar eens korter uit.

Je draaft door, sorry, ik kan en wil het niet anders samenvatten.
Het bedrijf Apple heeft dusdanig veel tekortkomingen op de markt gebracht dat je er wellicht een boekwerk over kunt schrijven.

Dat boekwerk ligt inmiddels gereed. Je hebt het net vol geschreven.
Denk je nu echt dat de vraagsteller nog interesse heeft in een eindeloze discussie over Apple en de wijze waarop de boot is gemist aangaande ' bestandsuitwisselingen ' .

Als Apple dit, als Apple dat...

TS heeft het trouwens überhaupt niet over een PC met apple OS gehad. Het hele Apple verhaal is niet relevant.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Peter » di aug 27 2013 8:24 pm

Ter aanvulling op het vorige bericht, puur ter illustratie

mijn schoonmoeder heeft een simpele Nokia. draait op het Symbian OS
Vraagt ze of ik haar foto's over wil zetten op een PC .

Kabeltje ?, moet apart besteld worden.
Overdracht alleen anders mogelijk middels blue tooth (BT)
Geen BT stick voorhanden, dus aangeschaft.

Een heel software pakket om de BT stick aan het werk te krijgen. Bestandsoverdracht zo traag als dikke str*nt
En toch is het bedrijf Nokia er groot mee geworden, absurd.

Moraal van het verhaal. Geen idee
Als je je er zo mateloos aan ergert laat het gewoon links liggen.

Dat doe ik ook, geen Apple, geen Nokia, geen windows
Gewoon een zelfbouw PC met een Linux distro.

Maakt het leven een stuk eenvoudiger :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Léon Obers » di aug 27 2013 8:40 pm

Peter schreef:Dat boekwerk ligt inmiddels gereed. Je hebt het net vol geschreven.

Dat boekwerk wordt net zo goed gevoed door de anderen in de draad die menen dat je die toevoegingen waar je niet om hebt gevraagd maar simpelweg moet accepteren of het zelfs "onbeschoft" vinden (eerder in de draad) als je er een andere mening op na houdt.

Zelfs als ik met een alternatieve oplossing kom, werkend en al, keurig netjes uitgelegd en passend inj het onderwerp, wordt dat eerst nog ter discussie gesteld als zou de "plank zijn misgeslagen", in plaats dat de bijdrage simpelweg positief wordt geaccepteerd als een geldige oplossing in de vraagstelling.
Nee ik moet nog een keer extra uitleg geven waarom ik het ongevraagde "hoofdgerecht en toetje" niet wil hebben en om die reden tot een oplossing ben gekomen zonder hoofdgerecht en toetje. Het lijkt onderhand de omgekeerde wereld te zijn.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op di aug 27 2013 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Ree » di aug 27 2013 8:50 pm

Volgens mij is Léon hier de enige die weet waar hij het over heeft, door eigen ervaring en testen. Maar door er steeds non argumenten bij te plaatsen wordt hij gedwongen nog dieper op de materie in te gaan. Je zou er iets van op kunnen steken maar nee we gaan hem voor doordrammer en boekenschrijver uitmaken.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Gebruikersavatar
Ree

Forumlid
Berichten: 952


Locatie: Den Helder

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor emiel » di aug 27 2013 9:02 pm

Leon heeft ervaring met een slecht werkende pc met iTunes en een iPod en baseert daar zijn mening over Apple op, prima, ieder z'n eigen keus en mening. dat is alleen niet representatief voor de gemiddelde Apple gebruiker die prima kan werken met een pc, mac, en mobiele apparatuur. Statistieken laten zien dat de overgrote meerderheid gewoon normaal werkt met iCloud, iTunes en alle Apple spullen. En dat geldt overigens ook voor alle Microsoft spullen, symbian spullen, Blackberry spullen, Android spullen en weet ik wat nog meer.

Ik heb me weer laten verleiden tot een reactie, laten we met dit soort geloofsovertuigingsdiscussies stoppen, voegt niks meer toe aan fotografie in het algemeen. Iedereen is blij met z'n eigen spullen, prima!

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's naar Ipad (4)

Berichtdoor Peter » di aug 27 2013 9:10 pm

Draadje enigszins geschoond .

Discussie op basis van inhoud, met een scherpe rand mag best. Prima
we gaan echter niet te persoonlijk worden

thx

edit
Er is verzocht om het draadje te sluiten.

Echter de intentie van deze mod is in ieder geval om dat (in zijn algemeenheid) niet te doen.
Een ieder kan zelf bepalen of hij mee wil doen aan een draadje of niet. Bevalt het niet.., dan reageer je niet
En anders is er altijd nog de magische rapporteer knop. Dat worden alle mods ineens wakker :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten