testen statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: testen statief

Berichtdoor John Hoenen » wo aug 28 2013 10:46 pm

Ik heb beide koppen de 40 en de 50.
Geloof me, ze voldoen beide 100%, ze houden beide met groot gemak en zonder extra nastellen een D3/D4 met 70-200 in hoek van 45 graden vast.
En dit zonder extreem te moeten vast draaien, in mijn optiek is er geen merkbaar verschil in klemkracht, alleen is de 50 veel mooier... :wink2:
Laatst gewijzigd door John Hoenen op zo sep 01 2013 1:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: testen statief

Berichtdoor yzf1kr » do aug 29 2013 8:05 am

Ik heb de CB-50D gehad, en geruild met een clublid voor de 40D.

De 50D was een beetje te veel van het goede. De 50D is 40% zwaarder en ook een stuk breder, vandaar dat ik naar de 40D gegaan ben.

Ik werk wel nog regelmatig met een 50D van een collega, maar de 40D werkt net iets fijner/nauwkeuriger.
De 50D kleeft een stuk meer, dus kleine aanpassingen in de positie zijn lastiger.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: testen statief

Berichtdoor Gert-Jan » zo sep 01 2013 1:17 pm

Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuw statief. Ik heb mijn oog laten vallen op de Gitzo GT2531. Ik heb zelf een Berlebach, maar die staat stof te happen. veel te zwaar ( 3.6 KG ) en te onhandig om mee opstap te nemen.daar had ik bij aankoop niet echt goed op gelet :frown: Ik heb al een Markins M20 balhoofd dus die set moet gemakkelijk mijn Nikon 400mm met D7100 kunnen dragen.de prijs van de Gitzo doet niet echt onder voor de Serui of Feisel.Hier nog een link naar een gebruikers ervaring van de Serui http://kieknou.blogspot.nl/p/sirui-statief-veldtest.htm


Voor de liefhebber nieuw in doos Manfrotto 681B Foto Monopod


Groetjes
Gert-Jan
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten