SU-800 werkt ook met Metz flitsers?

Discussies over flitsers
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: SU-800 werkt ook met Metz flitsers?

Bericht door Léon Obers » di aug 20 2013 9:04 pm

erikcreugers schreef:verder heeft meegewogen in mijn besluit is dat ik door de zoeker 100% dekking heb. Wel zo prettig als je een portret wil maken buiten en niet voor verrassingen achteraf wil komen te staan.
Natuurlijk een mooie keus de D7000, maar het verrassingseffect met portretten lijkt me wat overtrokken.
Bij een zoeker die iets minder laat zien dan dat er daadwerkelijk op de foto komt, heb je in ieder geval altijd de volledige uitsnede in je opname zitten zoals gezien in de zoeker, plus nog een randje meer.
Dat extra randje aan beeld gaat er voor een deel weer af als je foto's standaard randloos laat afdrukken.

Het zou vervelender zijn als het andersom zou zijn. 8)
Vriendelijke groet, Léon Obers

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » vr sep 06 2013 9:37 pm

gijs sandberg schreef: Overweeg een "hogere" nikon kamera aan te schaffen, die kunnen vaak als CLS commandant optreden.
Inmiddels alle plussen en minnen overwogen, vakantie die later dit jaar gepland stond uitgesteld naar volgend jaar. Hier was lief het overigens niet helemaal mee eens, maar we hebben kop of munt gespeeld. Kop was een D7000 aanschaffen en munt was op vakantie gaan. Zonder verder te manipuleren heb ik dus gewonnen :) En het advies van Gijs opgevolgd.
Op vakantie gaan kan altijd nog, een goede, deugdelijke camera aanschaffen puur voor de hobby is iets dat je niet iedere dag doet. En mijn Metz flitsers flitsen vrolijk mee. En mijn inmiddels eveneens ook twee aangekochte SB-700 flitsers flitsen ook vrolijk mee. Bedankt voor de informatie en aanwijzingen!
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr sep 06 2013 11:30 pm

...en compatibel met het Nikon systeem 'Advanced Wireless Lightning' (zo staat het in de Metz handleiding!)...

Wat hebben we toch met die bliksems?

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”