L plate

Discussies over statieven

Onderwerp:

L plate

Berichtdoor Kroontje » za sep 07 2013 11:55 am

Hallo

Ik heb diverse sites en winkels bekeken naar een L plate.
Ik heb een Benro statiefkop.
Ik dacht om voor het zelfde merk te gaan en kwam op deze:
Benro Arca Swiss L-Plaat MPU100
http://www.cameranu.nl/nl/statieven-en-toebehoren/benro/accessoires/benro-arca-swiss-l-plaat-mpu100/h4164_17704_285784
Heeft iemand ervaring met deze?
Namelijk het andere type van Benro geeft geen rubber op de plate waardoor hij niet goed blijft zitten.

Hij zal gebruikt worden met de D90 (+grip) maar ook voor een nieuwe body, zoals een D800 of ...onzeker die er aan gaat komen.

Maar een suggestie voor een ander merk is ook welkom die betaalbaar is met degelijk kwaliteit.

Gr Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor JvdKooij » za sep 07 2013 12:36 pm

denk dat je vooral moet opletten dat alle connectors bereikbaar blijven.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor a vgastel » za sep 07 2013 1:03 pm

Zoek maar eens op
Arca Swiss L nikon forum nederland
Dan heb je een berg aan info. :wink2:
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Kroontje » za sep 07 2013 1:17 pm

Dat had ik nog niet gedaan Bert.
Wel op google, maar kwam daar niet echt verder. Verder zitten rechts geen knoppen ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Ruud Engels » ma sep 09 2013 3:33 pm

Ik heb alleen ervaring met de statieven (flexpod en monopod) van Benro en wat betreft het merk ben ik uitermate tevreden.
Wat betreft de L-Bracket van Benro heb ik geen ervaring, wel met de L-Bracket van Kirk Enterprise (D90 en D700 met grip) en de L-Plate van Really Stuff (D800 met grip).
Helaas ben ik het merk Kirk Enterprise in Nederland niet meer tegen gekomen voor de D800 tijdens mijn zoektocht (2 weken geleden nog) daardoor is mijn keuze op de Really Stuff gevallen.

Indien je kiest voor een L-Bracket maak je al vlug gebruik van het Arca Swiss systeem (denk er aan dat je balhoofd dit dus ondersteunt). In alle gevallen bleek zowel Kirk Enterprise als Really Stuff prima te werken.
Ik neem aan dat je dit ook van een merk als Benro mag verwachten, zeker gezien het feit dat zij zelf ook balhoofden produceren die Arca Swiss compitable zijn.

Persoonlijk zou ik zelf nooit voor een universeel model kiezen omdat de "pasvorm" van je body niet optimaal is op dergelijke L-Bracket en waardoor je body en grip er waarschijnlijk wiebelig op staan.
Kies je voor een L-Bracket op maat dan zul je merken dat e.e.a. veel stabieler is.
Gruwelijke nadeel is dat L-Brackets behoorlijk aan de prijs zijn en als je wilt switchen van body dat je weer een nieuwe L-Bracket wilt/moet kopen. Sinds ik een L-Bracket gebruik wil ik niet meer zonder.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Kroontje » ma sep 09 2013 4:23 pm

Hallo Ruud

Dank je wel voor deze info, waar ik veel aan heb.

Had inmiddels al gekeken naar Really Stuff en dan kom ik gemiddeld uit op € 180,00.
Voordeel van deze is dat ze uit één stuk bestaan. Die van Benro bestaat uit twee elementen..bevestigd met een inbus.

Verder denk ik ook dat ik maar even wacht totdat ik mijn nieuwe body gaat bestellen..Zoals je al aangeeft "Op maat "

Ruud bedankt ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Ruud Engels » ma sep 09 2013 4:39 pm

Graag gedaan. Op maat gemaakt en uit een stuk geeft meer stabiliteit.
Ik las ergens dat je aan het kijken was voor een D800(E). Dan kan ik je de tip geven om bij Foto Konijnenberg voor de Really Stuff L-Bracket te kijken, daar heb ik hem voor 229 euro gekocht terwijl hij bij Cameranu.nl 239 Euro en CameraTools.nl 289.95 kost. Dus goed rondkijken kan je voor eenzelfde "stukje ijzer" veel geld schelen.

Verder nog een kleine andere tip, mocht je een Nikon 70-200mm hebben.... Ik heb voor mijn Nikon 70-200 een Arca Swiss compitable statief gondel van Naturestuff (Lensplate SP-27) gekocht. Hierdoor hoef je onder de originele statiefgondel van het objectief geen Arca Swiss plate te bevestigen met een imbusschroef.
Deze Naturestuff Lensplate SP-27 bevestig je op dezelfde manier als de originele statiefgondel van de Nikon 70-200 en kun je dan vervolgens rechtstreeks op je Arca Swiss balhoofd plaatsen.

Deze Naturestuff Lensplate SP-27 was bij CameraTools weer het goedkoopste (39 euro).
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Kroontje » ma sep 09 2013 4:55 pm

Duidelijk Ruud

Ik denk ook dat het een D800 gaat worden. En yep ik heb een 70-200.
Op deze naam (Naturestuff ) werd me al eerder gewezen en zal deze tip zeker meenemen.

Groet Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Gobert » ma sep 09 2013 6:19 pm

Kijk ookeven bij Omnifoto in Groningen. Zij importeren RRS.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gebruikersavatar
Gobert

Clublid
Berichten: 1619


Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Kroontje » ma sep 09 2013 6:33 pm

Zal ook daar nog even naar kijken. dank
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor plincky » ma sep 09 2013 6:49 pm

Ik heb laatst via MP een plaat voor mijn D800 "gekocht" geen L plaat overigens, in de advertentie stond RRS bracket maar toen ik de betaling had gedaan kreeg ik mail dat hij zich had vergist in het merk. Het was geen RRS maar ProMediaGear. Hij schaamde zich zo dat hij een verkeerd merk had neer gezet dat hij het geld heeft terug gestort en de plaat heeft opgestuurd (kosteloos). :mryellow: ik moest maar kijken of ik het wat vond en anders kon ik alsnog een RRS plaat kopen was zijn insteek. Tja en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken zeggen ze.
Maar dit terzijde.
Heb er wel eens eentje voorbij zien komen op MP voor €100,- van RRS. vond het toen nog te duur........
Die ProMediaGear vind ik overigens best ok. en een stuk goedkoper dan de RRS. ProMediaGear L Plaat nl winkel €119,-

Wellicht een goedkoper alternatief. :?:
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Kroontje » ma sep 09 2013 8:47 pm

Gobert schreef:Kijk ookeven bij Omnifoto in Groningen. Zij importeren RRS.

Scheelt wel even betreft de prijs :wink:
http://www.omnifoto.nl/product_detail.php?p=4295&g1=Really+Right+Stuff&g2=Really+Right+Stuff+L+plates+Nikon&c=&q=

Gaat goed komen.
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor MartinT » ma sep 09 2013 9:09 pm

Ruud Engels schreef:Gruwelijke nadeel is dat L-Brackets behoorlijk aan de prijs zijn en als je wilt switchen van body dat je weer een nieuwe L-Bracket wilt/moet kopen. .


Nog even een aandachtspuntje.
Je moet van de voren bedenken of je een L-bracket voor de camera alleen wilt of voor camera + battery grip :!:
Want dat zijn twee verschillende uitvoeringen.
groet,
martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Kroontje » ma sep 09 2013 9:26 pm

Had ik al gezien ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: L plate

Berichtdoor Jasper » ma sep 09 2013 10:20 pm

En houdt goed MP in de gaten. Zo had ik pas een nieuwe D600 RRS L-plate voor 80,= (!!)
Paar weken geduld hebben levert wel eens wat op. Zo'n fijn ding! :ugeek:
Groeten, Jasper.
Flickr
Gebruikersavatar
Jasper

Forumlid
Berichten: 599


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten