Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Onderwerp:

Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor JDPix » ma sep 09 2013 12:34 pm

Onlangs heb ik deelgenomen aan een "Workshop Artistiek Naakt in de Studio". De workshop werd gegeven door Eric Kellerman.
De nadruk lag op vooral op de etiquette en de organisatorische aspecten van de naaktfotografie en niet op de technische zaken v.w.b. verlichting/belichting en camera-instellingen. En op het fotograferen natuurlijk. Eric Kellerman is bekend van zijn foto's in "The Box" en van zijn foto's met weinig licht; beide onderwerpen hebben we gefotografeerd.
Hieronder eerst een paar foto's genomen met weinig licht. Later zal ik er een paar in "The Box" plaatsen.

1.

Afbeelding


2.

Afbeelding


3.

Afbeelding


4.

Afbeelding

Ondanks het feit dat ik nagenoeg geen ervaring had met studiofotografie heb ik ze meteen maar in beoordelingen geplaatst. Laat maar horen wat je er van vindt.
Laatst gewijzigd door JDPix op di sep 10 2013 10:09 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor DannySan » ma sep 09 2013 1:37 pm

Wat 'n mooie sfeer in deze foto's zeg!
Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar ik vind foto 2 helemaal te gek; het klopt gewoon helemaal dat plaatje.
Foto 4 vindt ik de minst mooie van de serie eerlijk gezegd.

De hele kleursetting vindt ik ook mooi, het is heel 'low' in de kleur maar daardoor juist mooi. Zwart/wit had ook gekund maar past hier weer minder.
Ik ben benieuwd naar je andere foto's!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor JDPix » di sep 10 2013 10:06 am

Bedankt Danny voor je opmerkingen.
Zelf vond ik het enigszins abstracte van foto 4 wel mooi.

In totaal weinig respons overigens. Misschien leveren onderstaande 'Boxfoto's" wat meer reacties op.

5.

Afbeelding


6.

Afbeelding


7.
Afbeelding


8.

Afbeelding
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor peterk » di sep 10 2013 12:03 pm

Erg apart maar ook mooi. Kritiek kan ik niet leveren aangezien ik er totaal geen verstand van heb.

Het eerste wat in mij opkwam is apart maar wel mooi. Het tweede wat ik me afvroeg is of het verstandig is dat je dit publiekelijk maakt ivb met het model.

Vr gr peter
peterk

Forumlid
Berichten: 249


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor JDPix » di sep 10 2013 1:36 pm

Bedankt voor je reactie.
Maak je verder geen zorgen; met het model is alles duidelijk geregeld en dit valt daar binnen.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor Piepenholleke » di sep 10 2013 2:53 pm

Johan,

Ik heb tot nu toe niet gereageerd maar had jouw foto's al wel bekeken. Ik vind ze prachtig. Wat betreft op- of aanmerkingen (kritiek) sluit ik mij geheel aan bij Peter (peterk).
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor DMiller » di sep 10 2013 4:38 pm

Johan,

mooie foto's hoor, vind die in 'The box' erg leuk!

Dit smaakt naar meer :)
D800 | 24-70mm f/2.8G AF-S | AF-S 85mm 1.8G | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr
Gebruikersavatar
DMiller

Forumlid
Berichten: 140


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor Bert vD » di sep 10 2013 5:37 pm

Mooie foto's. Persoonlijk val ik meer voor de sfeer en suggestie van foto's 2-4. Mooie belichting, alleen bij 3 stoort mij de arm die nogal veel aandacht opeist (als die dat 1x doet). Die had ik wat meer gekaderd van links af. En foto 3 misschien wat ruimer naar boven toe of juist meer geconcentreerd op de buik. Maar gave foto's hoor!
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor jettiny » di sep 10 2013 7:21 pm

Voor mij is foto 4 veruit de favoriet op de rest.
In deze foto zit veel spanning, vandaar.
De boxfoto's vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk.
Schaars licht doet het voor mij beter, een paar kaarsen b.v.
Bovendien lijkt het erop dat het model haar buik flink aan het inhouden is, het ziet er onnatuurlijk uit.

Maar het lijkt me wel bijzonder om een workshop naakt te doen, ik durf het thuis nog niet eens voor te stellen. :lol:

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor John Jansen » di sep 10 2013 7:52 pm

1ste serie fraaie sfeer Johan, The Box niet zo, beetje krampachtig. Lijkt me wel erg leuk om een keer te doen.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » wo sep 11 2013 10:59 am

Foto 4 uit de startpost werkt voor mij het beste. Totale serie zowiezo smaakvol mooi in de gebruikte uitsnede's. Mijn oog viel op dit topic omdat ikzelf ook een workshop artistiek naakt ga volgen, eind dit jaar. (Vriendin gaat gewoon mee. @Jettiny: Nadruk op artistiek leggen.. :P ) Moet nog maar zien of ik deze foto's kan benaderen... Zowiezo plaatsen weinig (geen!) Nikon fanaten foto's uit dit genre. En dat is best vreemd, omdat veel fotografen artistiek naakt in hun portfolio hebben staan. Wie weet is dit topic een (onbedoelde) trendsetter. Complimenten hiervoor. 8)

De foto's in de box werken dan weer niet voor mij. En dat zit 'm in het sfeertje. (kan natuurlijk ook dat het zo bedoeld is) Termen als oost-europees, engig en ietswat macaber flitsen zo even door mijn hoofd. Toch werkt het principe wel de interesse. Maar in deze zit het 'm denk ik in het model. Qua technieken durf ik verder geen aanmerking te maken :wink:
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor JDPix » wo sep 11 2013 1:01 pm

Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie tot nu toe.

De meningen over wat de mooiste serie is lopen nogal uiteen; zo ook de meningen over wat de mooiste foto binnen een serie is. Prima allemaal, smaken verschillen nu eenmaal.
jettiny schreef:Maar het lijkt me wel bijzonder om een workshop naakt te doen, ik durf het thuis nog niet eens voor te stellen. :lol:

Er was wel iemand uit Uden bij de workshop. Was nog een vrouw ook. Maar vast niet jouw vrouw!

Wolfman schreef: Zowiezo plaatsen weinig (geen!) Nikon fanaten foto's uit dit genre. En dat is best vreemd, omdat veel fotografen artistiek naakt in hun portfolio hebben staan. Wie weet is dit topic een (onbedoelde) trendsetter. Complimenten hiervoor.

Helemaal onbedoeld was het niet. Maar ik heb wel geaarzeld. Gelukkig is het bij de meeste forumbezoekers (die reageerden) wel goed aangekomen. Misschien volgt er iemand (Wolfman?) met een soortgelijke serie.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor DannySan » wo sep 11 2013 1:42 pm

Ik vind dit ook een goed initiatief!
En - mijns inziens - moet artistiek naakt PRIMA kunnen; maar niet iedereen zal wellicht dat standpunt delen.
Ik zou hier wel mee bezig willen gaan, maar dit is een - nog te nemen - stap die zal volgen (heb ook nog meer plannen op het schap staan die ik wil/ga doen).
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » wo sep 11 2013 1:58 pm

Ik zal er eens een draadje over openen.... viewtopic.php?f=37&t=50643 Om de aandacht van deze fraaie serie niet teveel af te leiden :wink:
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop Artistiek Naakt in de Studio

Berichtdoor plincky » wo sep 11 2013 5:03 pm

Wel mooie foto's, alleen vind ik persoonlijk de eerste "donkere" serie net iets te donker en volgens mij is de kleurbalans niet bij alle foto's gelijk. kan dat?

JDPix schreef:Misschien volgt er iemand (Wolfman?) met een soortgelijke serie.


zou best een keer leuk vinden om te doen, maar vind maar eens een model die dit voor de hobby fotograaf wil doen. :wink2:
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Glamour en artistiek naakt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten