De Mini

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

De Mini

Berichtdoor Faiz » vr sep 20 2013 11:24 pm

Na een lange tijd bij de garage te hebben gestaan, heb ik hem gisteravond weer op kunnen halen en vandaag weer losgelaten. Vandaag mocht de Mini mee naar m'n werk en op weg naar huis nog even deze plaatjes geschoten

Afbeelding
2013 Mini-2336 by Spicy Faiz, on Flickr

Afbeelding
2013 Mini-2342 by Spicy Faiz, on Flickr

Afbeelding
2013 Mini-2337 by Spicy Faiz, on Flickr

Afbeelding
2013 Mini-2344 by Spicy Faiz, on Flickr
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Voormalig clublid » za sep 21 2013 12:03 am

Mooie foto's van de Mini.

In deze auto heb ik dus mijn eerste rijlessen gehad in Rotjeknor.
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Faiz » za sep 21 2013 6:37 am

Dank je wel.
Het blijft ook een leuk wagentje om in te rijden. Nog over nagedacht om hem te verkopen, maar komende winter gaat ie uit elkaar i.v.m. een roestoratie project. Volgens plan zou ik dan komend voorjaar weer, roestvrij en fris in de lak, met de Mini rond kunnen pruttelen.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor philippe » za sep 21 2013 10:03 am

Die auto van jou is echt een heel apart dingetje (leuke foto's).
Wij zijn met zo'n wagentje in november 1985 op huwelijksreis geweest naar GDL. Ter hoogte van Bastogne, in een verschrikkelijke sneeuwstorm gezeten en dan, over de in aanleg zijnde en onverlichte expresweg achter een Duitse vrachtwagen, die ons wat beschutting en de richting gaf, s'nachts doorgereden. Het enige wat we zagen was een witte muur met twee rode bolletjes van de achterlichten... Zo zijn we uiteindelijk in Vianden terecht gekomen waar we de eerste huwelijksnacht doorbrachten, dat was twee maal avontuur in dezelfde nacht... :D
In de zomer van 1986 zijn we dan naar de quasi onherbergzame Plateau de Larzac getrokken waar we enkele weken hebben rondgezworven en de mini als 'kampeerwagen' dienst deed, vraag me niet meer hoe we dat deden, we waren dan ook nog zo jong! :mryellow:
Altijd enkele liters motorolie meenemen is mijn raad.

Mooi dat wagentje van jou, alleen zie ik het liever in 't British Rally Green met een wit dakje, deze van ons, een occasion, was Navy Blue met een wit dakje wat eigenlijk ook mooi is, en vooraan een chromen 'nudgebar' met daaraan een setje gele mistlichten van Marchal. Alleen jammer dat het geen Cooper was...
Uiteindelijk is onze geliefde mini enkele jaren nadien roemloos teloor gegaan in een ferme put in de straat waar het linker achterwiel achterbleef en ik een 10 tal meter verder tot stilstand kwam tegen de borduur wat de voortrein volledig verwrong, toegegeven, ik reed een beetje snel...
De mini werd opgevolgd door een 245, dat was eventjes aanpassen :o
philippe

Forumlid
Berichten: 213


Contacteer:

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Wiljo » za sep 21 2013 5:13 pm

Altijd geinig zo'n streetlegal kart ;-). Mooi de metertjes op het geborstelde alu.
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor staal571 » za sep 21 2013 5:43 pm

Erg mooi , jammer van die 1 op het nummerbord,

`Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Faiz » za sep 21 2013 8:21 pm

Dank!
Ik heb deze wagen nu al een jaartje of 7 en al het nodige meegemaakt. Zoals een stuk hout wat op de snelweg ineens op me af kwam zeilen (op 2 januari, als dat geen goed begin van het nieuwe jaar is) en een voorwiellager die compleet aan diggels ging tijdens een remactie op de snelweg. Verder heeft ie me nooit in de steek gelaten.
Ik zal de komende weken nog wel wat platen schieten. Als jullie het alu dashboard al cool vinden, dan moet het rode lederen interieur ook in de smaak gaan vallen ;)
Het is inderdaad leuk karten, vooral het brulletje bij het accelereren en het gepruttel bij het terugschakel, verslavend lekker geluid.

Ja dat "1"tje op het kenteken. Bedank de onbekende %#{{{#%^ maar voor het jatten van m'n platen. :(
Moet nog even platen maken, die ik dan over het huidige kenteken kan hangen, voor foto momenten.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Kees » za sep 21 2013 10:51 pm

kijk, da's nou leuk om dit voorbij te zien komen. ik heb er zelf ook 1 in de schuur staan, wel wat ouder (1985) maar die is volledig uit elkaar gehaald en ik hoop er weer de tijd voor te vinden om verder te gaan met de restauratie.
zit er nou een deuk in de deur of is dat lichtval?
ziet er leuk uit en hou hem in ere. als je de tijd ervoor hebt zijn het leuke klusjes en geeft voldoening als hij er weer netjes bijstaat.
ben benieuwd naar meer foto's

groeten Kees
Gebruikersavatar
Kees

Forumlid
Berichten: 113


Locatie: 't Gooi
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Faiz » zo sep 22 2013 7:32 am

Ha kijk nog een Mini hier aanwezig! Kees wat leuk dat jij een 85'er in de schuur hebt staan om te restaureren. Ga je hem terug naar origneel brengen of wordt het een mk1 Cooper S replica (als je toch ooit aan de slag gaat??)

Die rare veeg in de deur (ik denk dat dat het dingetje is wat jij bedoelt), voordat ik hem kocht is die deur een overgespoten geweest. Waarschijnlijk door iemand met een blindegeleide stok, want het ziet er inderdaad niet uit. De kleur van de Mini is "Platinum Silver", maar doordat er weinig tot geen zon was heb ik de foto's die ik hier heb geplaatst heb ik in LR4 een beetje bewerkt door bij "presentatie" de "verzadiging" op -68 te zetten. Ik zal de eerste foto nogmaals plaatsen maar dan met de normale kleuren.

Nou Kees, ik hoop dat jij jouw Mini ook weer snel (komend voorjaar??) op de weg hebt. Het blijft leuk karten met die wagens :)

Meer foto's volgen!
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Kees » zo sep 22 2013 10:24 am

beetje off topic: (als het niet goed is hoor ik het wel) in originele staat voor zover dat kan, in ieder geval originele kleur e.d. het is maar een 1000 cc tje dus om hem uit te laten zien als een cooper gaat me te ver :D. komend voorjaar zal het 'm niet worden, ik had hem helemaal gestript toen een collega ziek werd en ik geen tijd meer had om verder te gaan en daarna ben ik verhuisd met m'n bedrijf dus hij staat al een paar jaar stil. maar het begint weer te kriebelen , dus er gaat weer een start aan komen.

groeten Kees
Gebruikersavatar
Kees

Forumlid
Berichten: 113


Locatie: 't Gooi
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor marcel.b » zo sep 22 2013 10:29 am

Pasgeleden nog een onderblok(je) voor iemand gehoond , wat uiteindelijk gewoon niet meer ging omdat de cilinders veel te ruim worden.
Duidelijk nog uitgelegd waarom niet op deze manier en wel met boren en hoonen van een blokje , met nieuwe delen erin.
Klant wil het zo , dan krijg je het ook zo..
Halen een motortje geheel uitelkaar , vernieuwen bijna alles behalve een setje zuigers in een overmaat , zonde van alle arbeid !
Auto zelf hadden ze ook helemaal kaal voor wat ze noemen restauratie.
Verder in het verhaal bleek het een opa te zijn die met kleinzoon dit soort auto,s opknapt en weer van de hand doet.....
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Faiz » zo sep 22 2013 11:17 am

Hierbij de eerste foto in normalere kleurtjes

Afbeelding
2013 Mini-2336-3 by Spicy Faiz, on Flickr

Vandaag nog een ritje naar Haarzuilens, camera en statief al ingepakt. 8)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor Faiz » zo sep 22 2013 11:25 am

[nog steeds off topic]
@marcel.b: huh honen/boren zonder andere zuigers??? ook zonde zeg. Mijn blok is ook al door de eerste revisie heen (drijfstanglagers aan gort, onderblok gereviseerd). Cilinders zijn ietsjes opgeboord met bijpassende, hogere compressie, zuigers erin. (sport filter, Maniflow LCB en Millennium RC40 side exit uitlaat = brult als een raket!)
[/nog steeds off topic]
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor marcel.b » zo sep 22 2013 11:31 am

Netjes hoor ! :D
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: De Mini

Berichtdoor EviZ » zo sep 22 2013 4:54 pm

Lekkere serie, hoor! Top!
Gebruikersavatar
EviZ

Forumlid
Berichten: 289


Locatie: Purmerend
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten