Die auto van jou is echt een heel apart dingetje (leuke foto's).
Wij zijn met zo'n wagentje in november 1985 op huwelijksreis geweest naar GDL. Ter hoogte van Bastogne, in een verschrikkelijke sneeuwstorm gezeten en dan, over de in aanleg zijnde en onverlichte expresweg achter een Duitse vrachtwagen, die ons wat beschutting en de richting gaf, s'nachts doorgereden. Het enige wat we zagen was een witte muur met twee rode bolletjes van de achterlichten... Zo zijn we uiteindelijk in Vianden terecht gekomen waar we de eerste huwelijksnacht doorbrachten, dat was twee maal avontuur in dezelfde nacht...
In de zomer van 1986 zijn we dan naar de quasi onherbergzame Plateau de Larzac getrokken waar we enkele weken hebben rondgezworven en de mini als 'kampeerwagen' dienst deed, vraag me niet meer hoe we dat deden, we waren dan ook nog zo jong!
Altijd enkele liters motorolie meenemen is mijn raad.
Mooi dat wagentje van jou, alleen zie ik het liever in 't British Rally Green met een wit dakje, deze van ons, een occasion, was Navy Blue met een wit dakje wat eigenlijk ook mooi is, en vooraan een chromen 'nudgebar' met daaraan een setje gele mistlichten van Marchal. Alleen jammer dat het geen Cooper was...
Uiteindelijk is onze geliefde mini enkele jaren nadien roemloos teloor gegaan in een ferme put in de straat waar het linker achterwiel achterbleef en ik een 10 tal meter verder tot stilstand kwam tegen de borduur wat de voortrein volledig verwrong, toegegeven, ik reed een beetje snel...
De mini werd opgevolgd door een 245, dat was eventjes aanpassen