Beste objectieven voor Nikon D7100 volgens DXOMark
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Beste objectieven voor Nikon D7100 volgens DXOMark
Met alle kanttekeningen die er altijd geplaatst kunnen worden bij de klinische testen van DXOMark, geeft dit verhaal toch een mooi overzicht welke objectieven goed scoren op een D7100
http://www.dxomark.com/index.php/Review ... 100-Part-I
Sigma en Tamron scoren zeer goed met een aantal objectieven - dat houdt Nikon scherp !
http://www.dxomark.com/index.php/Review ... 100-Part-I
Sigma en Tamron scoren zeer goed met een aantal objectieven - dat houdt Nikon scherp !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Re: Beste objectieven voor Nikon D7100 volgens DXOMark
IMO een lijstje waar je weinig mee kan, ik ben meer van naar d ewinkel lopen en kijken en voelen en beleven of de gewenste lens bij mij en mijn D7100 passen, denkt dat dat voor elk mens weer anders is.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Leuk stukje, waar het zegt o zo weinig.
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het zegt best veel, maar lang niet alles!bart78 schreef:Leuk stukje, waar het zegt o zo weinig.
-
- Forumlid
Prima lijst voor degenen met een D7100 die de aankoop van een objectief overwegen om te gebruiken als vertrekpunt bij hun overwegingen.
Degenen die hun objectief niet genoemd zien op de DxO lijst zullen daar wellicht anders over denken.
Degenen die hun objectief niet genoemd zien op de DxO lijst zullen daar wellicht anders over denken.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Wat mij opvalt is dat de 18-140 vr nikon er bij staat.
zonder dat ik overigens een test kan vinden.
dit objectief heeft er toe gelijd dat meenig forum lid heeft gemeend heeft daarover vanalles toe moeten roepen.
te duur, geen meewaarde e.d.
hij lijkt dus kennelijk wel degenlijk kwaliteit te bieden, maar eerst maar eens een echte test zeg ik nog steeds.
groet
Bert Harry
zonder dat ik overigens een test kan vinden.
dit objectief heeft er toe gelijd dat meenig forum lid heeft gemeend heeft daarover vanalles toe moeten roepen.
te duur, geen meewaarde e.d.
hij lijkt dus kennelijk wel degenlijk kwaliteit te bieden, maar eerst maar eens een echte test zeg ik nog steeds.
groet
Bert Harry
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Blijkbaar heb je niet goed gelezen:
"We’ve not yet tested the new high-speed Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount (it was produced in Canon mount first) or the recently announced Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR, but both those models should be available soon and they will be added to our database."
Dat ze melden dat ze hem nog niet getest hebben, zegt toch niets over de kwaliteit er van?
PS let ook eens op de positie van de Sigma 17-50 OS, de Nikon en de Tamron. In tegenstelling tot elders op het internet, kreeg hij op dit forum altijd weinig aandacht, maar het laat toch wel zien dat Sigma 3 jaar geleden al een topper had.
"We’ve not yet tested the new high-speed Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount (it was produced in Canon mount first) or the recently announced Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR, but both those models should be available soon and they will be added to our database."
Dat ze melden dat ze hem nog niet getest hebben, zegt toch niets over de kwaliteit er van?
PS let ook eens op de positie van de Sigma 17-50 OS, de Nikon en de Tamron. In tegenstelling tot elders op het internet, kreeg hij op dit forum altijd weinig aandacht, maar het laat toch wel zien dat Sigma 3 jaar geleden al een topper had.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
sorry,
roept wel de vraag op, waarom ze hem dan wel vermelden??
Bert Harry
roept wel de vraag op, waarom ze hem dan wel vermelden??
Bert Harry
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Testen zijn altijd subjectief toch? dx0mark is heel klinisch puur de data, doe er je voordeel mee als je gaat kiezen.
Ik overweeg altijd door meerdere testen te lezen en proberen in praktijk het objectief te ervaren.
Peter
Ik overweeg altijd door meerdere testen te lezen en proberen in praktijk het objectief te ervaren.
Peter
Bijna leeg hier....