Service van Nikon

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Service van Nikon

Berichtdoor Mieke53 » ma okt 07 2013 2:27 pm

Hoi allemaal,

Ook ik had een D600 sinds mei 2013 en heb hem laatst (nu bijna 3 weken geleden) voor de 2e keer teruggegeven aan Nikon voor verwijdering van stof en had gehoopt dat het euvel verholpen zou zijn na de eerste keer waarbij de sluiter was vervangen.
Bij een tweede serie foto's had ik maar liefst minstens 300! ja jullie lezen het goed, 300 stofjes op een foto.
Voor 4 foto's heb ik ze weg zitten klonen.... ik wilde de foto's niet kwijt. Jullie snappen, daarna wil je even geen stofje meer zien.

Terug gebracht en de diagnose was volledig terecht zeiden ze: dit was echt teveel stof na zo'n reparatie en ze vonden dat ik er al teveel hinder van had ondervonden.
Ik heb toen zelf aangegeven dat ik dan liever het ding terug wilde geven met behoud van de prijs die ik er voor had betaald en wilde upgraden naar een D800. Na enig overleg konden ze zich hier wel in vinden en zijn ze me voor een heel leuk bedrag tegemoet gekomen. Vanwege de overlast. Natuurlijk, ik weet het wel, ik ben duurder uit, maar ze hadden ook kunnen doormodderen met mijn D600,

Die D600 moest gewoon goed zijn en eerlijk is eerlijk: als ik voor de volle 100% een goede terug had kunnen kopen was ik weer overstag gegaan want het is verder een heerlijke camera met een beeld die niet onderdoet voor de D800. Ik weet dat de D800 een paar zaken meer heeft, maar die waren voor mij niet belangrijk genoeg om er 900E meer voor neer te leggen ten tijde van mijn aanschaf.

Kortom: er zijn absoluut goede D600's in omloop, ik ga er vanuit dat ik vette pech heb gehad.

Ik spreek even voor mezelf maar dit is wel waarom ik altijd bij Nikon ben blijven hangen. Lof!
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Gert-Jan » ma okt 07 2013 2:42 pm

Dag Noortje

Dat is dan toch maar weer fraai geregeld van Nikon. proficiat. Ik zelf heb om de stofproblemen van de D600 een D7100 gekocht. En wacht ondertussen mooi de opvolger van de D600 af, want de D600 is op punten en pixels na net zo goed als de D800.



Groetjes
Gert-Jan
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Wiljo » ma okt 07 2013 2:45 pm

Mooi dat het zo is opgelost, veel plezier met je D800!
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Mieke53 » ma okt 07 2013 9:18 pm

Dankjewel allemaal, ik ga het beleven met de nieuwe.
Groet,
Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor strangeartefact » ma okt 07 2013 9:32 pm

Ben erg blij voor je maar.....gek genoeg had ik het niet vreemd gevonden als ze je met de nog te komen d610 hadden gecompenseerd.....

Hoe dan ook, top van Nikon dat ze dit uberhaupt zo doen!

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Mieke53 » di okt 08 2013 12:19 am

Ja, die D610.... strange, het zijn geruchten natuurlijk want er zal best een keer een D610 komen net als er misschien een D900 komt. Voor mij is alles nu wat met D6.. te maken heeft even gepasseerd. :) ; ben zeer tevreden met hun aanbod.

Groetjes, Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor emdeklerk » di okt 08 2013 12:44 am

Prettig geregeld, gelukkig voor Noortje.
De D600 gaat toch echt niet gunstig de geschiedenis in.

De D610 is inderdaad nog grotendeels bij geruchte bekend, maar neem van mij aan dat er niet zo snel en zomaar een opvolger van de D600 komt alleen om de opnamesnelheid van 5,5 beelden per seconde op te krikken naar 6... Daar is beslist meer aan de hand.

Ben benieuwd hoeveel sluiters Nikon nog op voorraad heeft voor de D600-"pech"gevallen.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Jur » di okt 08 2013 11:10 am

emdeklerk schreef:De D610 is inderdaad nog grotendeels bij geruchte bekend, maar neem van mij aan dat er niet zo snel en zomaar een opvolger van de D600 komt alleen om de opnamesnelheid van 5,5 beelden per seconde op te krikken naar 6... Daar is beslist meer aan de hand.


Die D610 is vanmorgen al officieel aangekondigd! KLIK
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Mieke53 » di okt 08 2013 11:16 am

ja hoor..... daar zitten we dan met onze uitspraken meneer De Klerk :D

Maar goed, ik blijf nog even bij "de nieuwe" als het mag :mryellow:

Tjuus, Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor emdeklerk » di okt 08 2013 2:38 pm

Ik geloof meestal wat er op Nikon Rumors naar voren komt. De D610 was al weken onderwerp van publicaties, ook was al de hand gelegd op de specificaties, maar veiligheidshalve refereerde ik er nog maar aan als gerucht.

Waarom: op dit forum is het wel gebeurd dat een verwijzing naar zo'n gerucht naar de koffiehoek werd gedeporteerd.

In ieder geval: ik blijf bij mijn standpunt dat Nikon hier met wat omwegen en onbelangrijke verbeteringetjes een camera op de markt zet om voor eens en altijd met de ellende van de D600 af te rekenen. Ze zullen niet toegeven dat er grote problemen met de D600 zijn. En nogmaals: ik hoop dat er voldoende sluiters zijn om ook in de toekomst D600-eigenaren de service te geven die ze toekomt. En al vervang je de sluiter: als die oliespetters van het spiegelmechanisme komen kun je er op wachten dat de nieuwe sluiter ook weer bespetterd raakt... Misschien kunnen ze beter dat spiegelmechanisme dan ook vervangen... Beetje duur voor Ome Nikon...

Al met al vind ik het een beetje krampachtig gedoe: als Nikon een autofabriek was zou er een terugroepactie volgen, zoals we dat van Toyota en andere Japanse merken kennen. Die gaan daar altijd heel correct mee om. Zou het Nikon aan de financiën ontbreken om een dergelijke actie op touw te zetten?
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Service van Nikon

Berichtdoor Arthur Mol » di okt 08 2013 2:44 pm

Simpele redenatie: hier is de veiligheid van de mensheid niet in gevaar.. Heeft niks met geld te maken lijkt me.

Het opzetten van een terugroepactie zou eigenlijk wel moeten als het onomstotelijk bewezen bewijs geleverd is, dat dan weer wel!
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten