Apparatuur gestolen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Apparatuur gestolen

Bericht door JanR » di okt 08 2013 11:14 am

Tien

Op een grote openbare parkeerplaats, in Hoogeveen.
En balen ja.
Ik had zaterdag allerlei dingen moeten doen op fotografie gebied, jammer dan :(
Het enige wat ik nog over heb is een 70-200 2.8 die ik niet meegenomen had.
Dat is alles wat ik nog heb, en uiteraard de handleidingen. :evil: :evil:
Ben er nog steeds chagrijnig van en boos.
Zeker als je bedenkt dat bij de politie toen ik er zat, nog 6 mensen in de wachtrij stonden om aangifte van diefstal en inbraak te doen.

Ergens gaat er wat mis, maar dat is weer een hele andere discussie :roll:

Mijn onderschrift klopt helaas weer

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » di okt 08 2013 1:52 pm

Het is nu eenmaal zo. Sommige mensen komen op een uitermate makkelijke manier aan hun spullen. Ik heb ook door hard werken mijn spullen bij elkaar geschraapt. Niet alleen mijn camera's, veel meer zaken waar ik lang voor heb moeten werken en sparen. Als ze dat dan even bij je weghalen is dat zuur, vreselijk zuur. Ik denk dat ik een beetje paranoia ben geworden door mijn werkgever. Ik werk voor een multinational en bedrijfsgeheimen zijn belangrijk. Toen een jaar of 10 geleden de laptops echt in opkomst waren moesten we daar echt heel voorzichtig mee omgaan. Op diefstal van de laptop stond ontslag! Jawel, iemand jat je laptop en dan kreeg je als beloning ook nog eens ontslag omdat je niet zorgvuldig omging met de bedrijfsgeheimen. Spullen in een auto laten liggen was uit den boze. Mijn laptop kleefde als het ware aan mijn lichaam, waar ik ook was.
Ik doe sindsdien hetzelfde met foto-apparatuur. De gemiddelde Nikon fotograaf heeft al snel enkele duizenden euro's aan spullen in een handzaam koffertje of tasje liggen. Handzaam en makkelijk maar met 1 handvat neemt de dief meteen al die duizenden euro's mee en de opbrengst is een meervoud van een portomonee die gestolen wordt. Dat ze je achterna zijn gereden lijkt me duidelijk. In de gemiddelde kofferbak ligt niet meer dan een reservewiel en een krik. Daar slaan ze geen raam voor in. Als ik met de auto op pad ga om te fotograferen prak ik alles in 1 kist of tas en die hou ik bij me at all times. Ik kijk ook om me heen als ik de auto weer instap. en heel soms gaat het niet. Afgelopen week was ik in Zaandam en ik moest mijn spullen helaas in de auto achterlaten. Dan zoek ik heel bewost naar een parkeerplek waar heel veel mensen lopen of staan. Voor een terras, een winkel. Het maakt het leven lastig maar helaas is het broodnodig.
Ik hoop dat je er snel uitkomt met de verzekering en weer snel aan de slag kunt! En als de verzekering betaald, ach, dan is het ook weer prettig om net die andere lens terug te kopen dan die je had.

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » di okt 08 2013 2:08 pm

Ton,

Ja klopt helemaal, normaal plakt inderdaad alles aan mijn lichaam, ik heb het altijd bij me, het is mij in 35 jaar nog nooit gebeurt.
Maar nu ging het ook even niet anders, en dan ben ik gelijk het haasje. En het kan haast niet anders dan dat het een bewuste actie is geweest.
Waarom mijn auto wel en al die anderen niet.
Ik hoop dat de verzekering dit afhandelt, zit bij DSV via lidmaatschap NCN, als dat niet het geval is, dan is de hobby voorlopig voorbij.
En dat zou heel erg zuur zijn.

Zucht, ziek van

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » di okt 08 2013 3:15 pm

Zwaar kl*te voor je! ik hoop inderdaad dat de verzekering het snel en goed afhandeld!
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » di okt 08 2013 4:12 pm

JanR schreef:Ik hoop dat de verzekering dit afhandelt, zit bij DSV via lidmaatschap NCN, als dat niet het geval is, dan is de hobby voorlopig voorbij. En dat zou heel erg zuur zijn.
Heel shit allemaal! Heb het zelf ruim 1,5 jaar geleden mogen meemaken en was mijn Macbook Pro uit de kofferbak gejat.
DSV keerde overigens wel uit (minus eigen risico uiteraard), omdat mijn auto in een beveiligde (niet goed genoeg helaas) openbare parkeergarage stond, de spullen achterin uit het zicht lagen en mijn auto een klasse III autoalarm heeft. Ik weet alleen niet meer of een van deze punten nou een verplichting was...

Succes met de afhandeling in ieder geval!
Buy film, not megapixels...

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » di okt 08 2013 4:18 pm

Nog eens. Kun je wat met serienummers doen?
Ze zullen toch ergens aangeboden gaan worden.

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » di okt 08 2013 4:32 pm

Openingspost aangepast met serienummers

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » di okt 08 2013 10:47 pm

Sterkte Jan.

Groet Bert
Groet Bert

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » vr okt 11 2013 12:13 pm

JanR schreef:Openingspost aangepast met serienummers
Nou heb ik best zin om MP in de gaten te houden want deze gast(en) verdienen het om gepakt te worden. Ik neem aan dat je de dozen van de 'objecten' niet in de auto had?

(waarmee maar weer gezegd is dat het goed is die dingen niet weg te gooien)
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » vr okt 11 2013 12:31 pm

Ik kijk ook al regelmatig op Marktplaats.Sowieso altijd op koopjesjacht maar ook met een schuin oog naar vreemde aanbiedingen. En wat Tien al zegt, als iemand een gloednieuwe D7100 zonder doos op Marktplaats zet, dan klopt er iets niet!

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » vr okt 11 2013 5:09 pm

Het helpt al heel wat als je alleen zaken koopt met een aankoopbon en/of org. verpakking.
Dat maakt verkoop van gestolen zaken al een stuk moeilijker.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » vr okt 11 2013 5:46 pm

Wat een toestand. Succes met de afhandeling, !

en de kans dat de spullen op MP o.i.d. worden aangeboden is te verwaarlozen.
Dat soort gasten hebben in de regel helers genoeg.

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » vr okt 11 2013 5:54 pm

Oei dat is balen. Lijkt me geen toeval dat ze jou auto eruit gepikt hebben, ik hoop dat je snel weer kunt fotograferen en dat de verzekering alles vergoed.
groeten Robert

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » vr okt 11 2013 6:26 pm

Tien schreef:
JanR schreef:Openingspost aangepast met serienummers
Nou heb ik best zin om MP in de gaten te houden want deze gast(en) verdienen het om gepakt te worden. Ik neem aan dat je de dozen van de 'objecten' niet in de auto had?

(waarmee maar weer gezegd is dat het goed is die dingen niet weg te gooien)
Originele dozen heb ik allemaal nog, en ik kijk elke dag ook op adv sites
Van de D7100 zat het certificaat helaas ook nog in de tas, die had ik net een paar dagen..
Maar daar verwacht ik direct niet zo veel van, of iemand moet echt in geldnood zitten

philippe
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door philippe » vr okt 11 2013 6:29 pm

In juli heb ik al gepost wat me in Nice (Frankrijk) in het hotel gestolen werd.
Ik moest nu eenmaal de aangifte doen bij de Police Communale van de stad Nice, waar ze me als een idioot behandelden en eigenlijk verantwoordelijk stelden voor die diefstal, en de dief kreeg zelfs lof voor zijn driestheid! Ook werd vlakaf gezegd dat ik mij geen illusies moest maken...
Enkele dagen later wist ik waarom!

Toen enkele dagen later de Police Nationale naar de Police Communale van Nice belde omdat er daar een dief gepakt was, dan bleek merkwaardig genoeg die dief alleen Canon materiaal gestolen te hebben. Beeld je in een dief die een Nikon laat liggen omdat hij Canon prefereert...
Dat was toch de uitleg die door de Police te Nice gegeven werd.
Uit nieuwsgierigheid en verbouwereerdheid liet ik toen iemand van de Gendarmerie telefoneren met de vraag over Canon materiaal, dan was het antwoord te Nice...juist ja!
Dit gebeurde allemaal toen ik aan het werk was in de Tour de France, en de Police Nationale en de Gendamerie waren daar met een eigen mobiel commissariaat, en ik zag die mensen bijna elke dag, vandaar.
De gendarmerie en de Police Nationale vonden dat zeer merkwaardig (natuurlijk) maar, en nu komt het, geen van hen wilde een onderzoek laten instellen want dat doe je niet tegenover collega's, en, daarbij, zoiets zou niet gunstig zijn voor hun persoonlijke carrière!
En kon niet anders dan mijn wonden likken. :evil:

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”