Apparatuur gestolen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Apparatuur gestolen

Bericht door JaapV » za okt 12 2013 4:13 pm

jantom schreef:Ik hoop dat niemand mij kwalijk neemt dat ik het volgende stel:
...*knip*...
Als ik dan ook lees dat er spullen uit de auto zijn "genomen" dan zie ik een herhaling van dat gevoel (van onzorgvuldigheid).
En ik hoop dat niemand het mij kwalijk neemt als dit mij doet denken aan de "eigen schuld" van aanrandingsslachtoffers.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » za okt 12 2013 4:26 pm

@Jaap

Je hebt alle recht dat te denken en te schrijven.

Er is in het alledaagse leven ook zoiets als uitlokking. Dat valt niet te ontkennen. Dat kan op allerlei manieren gebeuren. Ik spit dat niet uit.
De een is er ongevoelig voor en de ander ziet dan de uitdaging.

Groeten, Jan

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 12 2013 4:29 pm

Heel simpel denk ik met welk recht anders dan ultieme zelfverdediging heb je het recht om iemand lichamelijk te kwetsen
En welk recht heb je spullen te ontvreemden die niet van jou zijn.
En jantom het gaat niet om de ontkenning, maar meer om het principe dat je dat blijkbaar als excuus kan gebruiken om je daad te verzachten.
Het mag niet en je hebt altijd een keus, en blijkbaar als je kiest voor iets dat niet mag gaan we de schuld verleggen op het slachtoffer, ja maar dan had hij of zij maar......
En daar deugt iets niet

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » za okt 12 2013 5:24 pm

@JanR

Ik vind het heel erg dat er spullen van je zijn gestolen en dat er ook nog flinke schade is veroorzaakt. Ook geestelijk doet het pijn ~ je wordt als het ware een ander mens.
Hoe ik dan zou reageren als het mij overkomt? ik wil er niet aan denken. Dan komt er in ieder geval een primitieve kracht in mij naar boven.
Dat zit in de aard van de mens.

Niemand heeft het recht om te stelen (behalve dan een brood als je honger hebt).

Ik liep ooit in Kaapstad en was gewaarschuwd niet alleen de straat op te gaan want er zijn gebieden waar mensen wonen die niets hebben dus ook niets te verliezen hebben. Ik was gewaarschuwd door twee taxichauffers. Ik ben maar omgekeerd.

Dat is de realiteit. En dat gebeurt hier ook al.... Het wordt er niet beter op.

Ik ben voor zwaar straffen maar ook voor een betere verdeling van de rijkdom maar dat moet op aanvaardbare wijze gebeuren. Hier laat ik het even bij.

amjsch
Forumlid
Forumlid

Bericht door amjsch » za okt 12 2013 5:45 pm

Jan R scheef:

En dan blijf ik nog steeds met de verbazing zitten waarom mijn auto, er stonden er nog wel 100, drukke parkeerplaats veel volk en toch die ene.

Beste mensen,

Mijn collega woont naast iemand die bij de recherche werkt. Van deze buurman weet hij dat er apparatuur bestaat – en ook mee gewerkt wordt door inbrekers - waarmee het eenvoudig is te detecteren of er in bv. een auto elektronisch apparatuur ligt. Apparatuur welke zijn voorzien van een back-up batterij die - ondanks dat het uit staat - het geheugen onder spanning houdt zoals bv. mobiele telefoons, tablets, laptops en ook camera’s.
Met deze informatie vind ik het niet zo toevallig dat ze jou auto opengebroken hebben!

Veel sterkte met de afwikkeling

Groetjes Fons

philippe
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door philippe » za okt 12 2013 7:10 pm

JaapV schreef:Philippe, ik ben niet zo goed in "tussen de regels door lezen".
Bedoel je met "juist ja" dat het antwoord toen plotseling was dat er alleen Nikon gestolen was? :huh:
Inderdaad... :evil:

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » za okt 12 2013 8:25 pm

jantom schreef:
Niemand heeft het recht om te stelen (behalve dan een brood als je honger hebt).
Toe maar....hoe groot moet je honger zijn... :egeek:
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Spagazi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Spagazi » za okt 12 2013 8:56 pm

Wie steelt is een dief...

MarcB
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcB » za okt 12 2013 9:07 pm

amjsch schreef:Jan R scheef:

En dan blijf ik nog steeds met de verbazing zitten waarom mijn auto, er stonden er nog wel 100, drukke parkeerplaats veel volk en toch die ene.

Beste mensen,

Mijn collega woont naast iemand die bij de recherche werkt. Van deze buurman weet hij dat er apparatuur bestaat – en ook mee gewerkt wordt door inbrekers - waarmee het eenvoudig is te detecteren of er in bv. een auto elektronisch apparatuur ligt. Apparatuur welke zijn voorzien van een back-up batterij die - ondanks dat het uit staat - het geheugen onder spanning houdt zoals bv. mobiele telefoons, tablets, laptops en ook camera’s.
Met deze informatie vind ik het niet zo toevallig dat ze jou auto opengebroken hebben!

Veel sterkte met de afwikkeling

Groetjes Fons
Zat even te googelen en kwam deze blog tegen: http://it-forensic.org/wp/parkeren-in-bxl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Florina
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Florina » za okt 12 2013 9:42 pm

Inzake het bovenstaande over het opsporen van spullen via een scanner.
Helpt het dan om je batterijen uit je toestel te halen? Er zijn nu eenmaal situaties dat je toch (onzichtbaar)wel eens iets in de auto achterlaat.

Maw wat zou zo'n scanner wel/niet kunnen? (in artikel werd vnl. over laptops gesproken en niet over andere apparatuur).

NB Jan zeer vervelend zo'n diefstal, succes met de afwikkeling!
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » za okt 12 2013 9:44 pm

Reest schreef:
jantom schreef:
Toe maar....hoe groot moet je honger zijn... :egeek:
Lees dit eens: http://www.sdnl.nl/muskens4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik neem even aan dat je hier ooit over hebt vernomen. Vandaar mijn opmerking dat je een brood mag stelen als de nood aan de mens is. :D

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za okt 12 2013 10:01 pm

jantom schreef: Lees dit eens: http://www.sdnl.nl/muskens4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(...)
:roll:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » za okt 12 2013 10:05 pm

Van gestolen foto apparatuur naar het 'legaal' stelen van brood (aldus de bisschop ) .

zullen we het maar enigszins on topic houden, bedankt

amjsch
Forumlid
Forumlid

Bericht door amjsch » za okt 12 2013 10:31 pm

In het bovengenoemde artikel wordt niet alleen gesproken over een laptop maar ook over GSM (telefoon) toestellen. Het gaat om de batterijen die in dergelijke toestellen zitten. Deze zitten ook in camera's en GPS apparatuur. In hoeverre dit soort apparatuur ook te detecteren is door de aanwezigheid van de (kleine) back-up batterijen die in al deze toestellen gemonteerd zijn weet ik niet. Deze batterijen dienen om het geheugen - waar alle gegevens en instellingen in staan - onder spanning te houden. Maar deze zijn niet te verwijderen.

Groetjes Fons

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » za okt 12 2013 10:40 pm

@amjsch

Ik neem aan dat er wel een mogelijkheid is om dit soort spul veilig op te bergen (zodanig dat het niet gedetecteerd kan worden). Ik denk aan een stalen doos of -nog mooier- een "safe" die in de kofferbak wordt bevestigd. Dat lijkt mij een redelijk veilige oplossing maar een auto kan ook gestolen worden....

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”