Hier is'ie dan. De D610
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Hier is'ie dan. De D610
De D600 was/is een prima stuk gereedschap.
Met 1 fout onderdeel er in, maar wel een essentieel.
Zo te lezen is dat in de D610 vervangen door iets nieuws. Ik neem aan dat er een prachtige camera te koop is gekomen.
John
Met 1 fout onderdeel er in, maar wel een essentieel.
Zo te lezen is dat in de D610 vervangen door iets nieuws. Ik neem aan dat er een prachtige camera te koop is gekomen.
John
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
- Clublid
- Contacteer:
Nikon komt ook niet voor niets met verbeterde afdichting. De D7100 had geen van de problemen van de D600. Je mag ervanuit gaan dat Nikon echt geen 2e buil gaat vallen met een in potentie geweldige camera. Dat de D600 "besmet" is na de problemen die breeduit gemeten zijn op het net zal voor Nikon een overweging zijn geweest de D600 voor een 'opvolger" te vervangen denk ik zo.
Overigens moet je je ook bedenken dat alleen de mensen die problemen met de camera hebben of mensen die denken dat er een probleem is omdat ze dat op het net gelezen hebben op de internetfora klagen. Een probleem is vaak al groter gemaakt als het daadwerkelijk is waarbij ik niemand die een probleem heeft of had daarmee te kort wil doen. Je leest niet op het net hoeveel er verkocht zijn en hoeveel van het totaal de 'bekende' problemen hebben.
Overigens moet je je ook bedenken dat alleen de mensen die problemen met de camera hebben of mensen die denken dat er een probleem is omdat ze dat op het net gelezen hebben op de internetfora klagen. Een probleem is vaak al groter gemaakt als het daadwerkelijk is waarbij ik niemand die een probleem heeft of had daarmee te kort wil doen. Je leest niet op het net hoeveel er verkocht zijn en hoeveel van het totaal de 'bekende' problemen hebben.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Die verbeterde afdichting heeft niets met de olie/stofproblemen te maken.
Het is mij om het even, maar de eeuwige dooddoener dat klagers altijd luider zijn dan de lofzangers en het aantal klagers altijd kleiner is dan men doet geloven komt mij wel de strot uit. In mijn fotogroep zitten diverse klagers vanwege een spetterende d600 maar slechts éen heeft ooit de behoefte gehad om dat via de sociale media te delen. Ik zal je hun ervaringen met Nikon besparen, maar van de zes zijn er inmiddels drie gescheiden .. van Nikon dan
Als het grotendeels lucht was dan mag jij mij verklaren waarom het all time high number of posts over 1 onderwerp op een duits forum over de olievoorraad van de d600 gaat..
Lock
Het is mij om het even, maar de eeuwige dooddoener dat klagers altijd luider zijn dan de lofzangers en het aantal klagers altijd kleiner is dan men doet geloven komt mij wel de strot uit. In mijn fotogroep zitten diverse klagers vanwege een spetterende d600 maar slechts éen heeft ooit de behoefte gehad om dat via de sociale media te delen. Ik zal je hun ervaringen met Nikon besparen, maar van de zes zijn er inmiddels drie gescheiden .. van Nikon dan

Als het grotendeels lucht was dan mag jij mij verklaren waarom het all time high number of posts over 1 onderwerp op een duits forum over de olievoorraad van de d600 gaat..
Lock
Laatst gewijzigd door lock op di okt 15 2013 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nikon had gewoon moeten handelen als een auto fabrikant. Roepen dat er een probleem is, dat het onderkent is, oplossing bedenken en terugroep actie uitvoeren. Dan was er niks aan het handje geweest.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Jij hebt en te rooskleurig beeld van de auto industrie.
-
- Forumlid
Misschien wat rooskleurig, maar het fenomeen bestaat daar wel.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Het "fenomeen" bestaat in de consumenten electronica ook. Ik meen dat Nikon ook eens een terugroep actie heeft gehad op bepaalde series accu's.
In de auto industrie komen ze echt alleen met een terugroep actie als er doden of gewonden kunnen vallen, en anders voeren ze eventuele aanpassing alleen uit als de auto toevallig een dealer bezoekt, of als er klachten zijn.
En net zoals bij de D600 zie je ook wel eens dat een model voortijdig van de markt gehaald wordt, of al heel snel een facelift krijgt wegens de geleden imagoschade.
De D610 is ook niet meer dan een D600 met een facelift.
In de auto industrie komen ze echt alleen met een terugroep actie als er doden of gewonden kunnen vallen, en anders voeren ze eventuele aanpassing alleen uit als de auto toevallig een dealer bezoekt, of als er klachten zijn.
En net zoals bij de D600 zie je ook wel eens dat een model voortijdig van de markt gehaald wordt, of al heel snel een facelift krijgt wegens de geleden imagoschade.
De D610 is ook niet meer dan een D600 met een facelift.
-
- Forumlid
Ja dat is ook wel weer zo, een olie spattend mechanisme is nu niet direct levensbedreigend, afgezien van het feit dat je er als gebruiker behoorlijk depressief van kan worden :mrgreen:
Maar al met al was de D600 en is de D610 een indrukwekkende camera.
Maar ondanks dat staat hij niet op mijn verlanglijstje.
Maar al met al was de D600 en is de D610 een indrukwekkende camera.
Maar ondanks dat staat hij niet op mijn verlanglijstje.
Heb even m'n vertrouwde fotozaak gebeld, maar de D600 is idd. al niet meer leverbaar aan hun. Jammer, ik had er nog steeds interesse in. Hopelijk daalt de prijs met 6 maanden van de D610, vind hem nu te duur. Wat zijn de tendensen doorgaans mbt. prijsdaling? Weet nog steeds niet wat te doen, snel tóch nog ergens een D600 op de kop tikken of wachten tot de prijs iets lager wordt. De D800 vind ik wel een beetje een groot beest voor mij.
Wat is wijsheid.....

-Nikon D5000/D610
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Onderaan deze pagina kun je zien dat de D600 in de eerste drie maanden 500 euro gezakt is in prijs.
Ik zou daar even op wachten, de D610 zal dan echt niet duurder zijn dan de D600 nu, het is tenslotte precies dezelfde camera met een andere sluiter. Die tijd kun je mooi gebruiken om je lenzen alvast up te graden naar FX.
Ik zou daar even op wachten, de D610 zal dan echt niet duurder zijn dan de D600 nu, het is tenslotte precies dezelfde camera met een andere sluiter. Die tijd kun je mooi gebruiken om je lenzen alvast up te graden naar FX.
-
- Clublid
- Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hoi Chiara;
Bij cameratools.nl en vele andere is de D600 nog steeds leverbaar.
Google maar eens of ga naar prijsvergelijk.nl en toets Nikon D600 body in.
Je hebt de laagste prijs en keuze uit vele zaken!
Gr Jan
Bij cameratools.nl en vele andere is de D600 nog steeds leverbaar.
Google maar eens of ga naar prijsvergelijk.nl en toets Nikon D600 body in.
Je hebt de laagste prijs en keuze uit vele zaken!

Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.
-
- Forumlid
Die prijsdaling moet je niet los zien van de kritiek zeker vanaf oktober losbarstte toen duidelijk werd dat er een probleem met deze camera was. Dat heeft de verkoopcijfers zeker in Azie gedrukt. Daar kwamen de eerste meldingen vandaan. Omdat destijds ook nog geen oplossing gevonden was voor het linker af sensor probleem van de d800 moest er wat gebeuren. Waren deze problemen uitgbleven dan was de daling veel minder geweest.ATOR schreef:Onderaan deze pagina kun je zien dat de D600 in de eerste drie maanden 500 euro gezakt is in prijs.
Hoi Chiara,Chiara schreef:Heb even m'n vertrouwde fotozaak gebeld, maar de D600 is idd. al niet meer leverbaar aan hun. Jammer, ik had er nog steeds interesse in. Hopelijk daalt de prijs met 6 maanden van de D610, vind hem nu te duur. Wat zijn de tendensen doorgaans mbt. prijsdaling? Weet nog steeds niet wat te doen, snel tóch nog ergens een D600 op de kop tikken of wachten tot de prijs iets lager wordt. De D800 vind ik wel een beetje een groot beest voor mij.Wat is wijsheid.....
Als ik jou was, zou ik wachten met het kopen van de D610.
Zou zeker niet nu de D600 ergens op de kop gaan tikken, met het risico dat je dan net als zovele andere problemen krijg.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Onzin. Juist met de D610 is er minder kans op problemen dan met elk ander nieuw model.Casanova56 schreef:(...)
Als ik jou was, zou ik wachten met het kopen van de D610.
(...)
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes