Wolfman schreef:Ik was eigenlijk klaar met deze discussie, maar wil toch even reageren op de post van Avado. Alhoewel mijn reactie ook zwaar off-topic is....
Persoonlijk denk ik niet dat de splitsing tussen "presentatie" en "beoordelingen" de oorzaak is van wat hier gebeurd.
Het moderatieteam heeft duidelijk gesteld wat er wenselijk is in beide sectie's van dit forum. Ook heeft men aangekondigd te gaan "optreden" in geval het even mis gaat, of dreigt te gaan. Even zw/w gezien mis ik echter dit "optreden" een beetje

Ik ben van mening dat: als je een regel stelt, deze ook moet handhaven! En dat is nou precies wat er niet gebeurd...
Even als verder voorbeeld: Recentelijk ontspoorde een beoordelingstopic van Christaa in een discussie over het logo wat zij in haar foto's plaatst. Het moderatieteam reageerde hierop door van Christaa's topic 2 topics te maken. Eentje voor de beoordeling en eentje voor de (ongevraagde) discussie over het logo

Aanmerkingen van forumleden werden verwijderd...
Verder voorbeeld: Heb zelf een "gevraagd" topic geopend omdat ik op zoek was naar een licht/flitsmeter. Dit topic ontspoorde in een discussie over het nut van een lichtmeter. Zelf herhaaldelijk verzocht on-topic te gaan, maar uiteindelijk de moderatie verzocht het topic te sluiten. De reactie hierop was dat het topic verplaatst werd. Bovendien kreeg het een andere titel. Iets als: "Help! Welke lichtmeter!!)
In beide gevallen laten medeforumgebruikers een topic mislukken en is de topicstarter de dupe. Eigenlijk krijgen de gebruikers die het topic laten ontsporen gewoon "hun zin" en voelt de topicstarter zich dus niet serieus genomen.
Toch wil ik wel aantekenen dat de eerste verantwoordelijkheid bij de forumgebruikers ligt. Een ieder zou zich er van bewust moeten zijn dat er (vaak) veel moeite gedaan is om een bepaalde foto te maken, een topic aan te maken, of überhaupt een foto geplaatst te krijgen. Daarnaast zijn er soms persoonlijke omstandigheden van de persoon achter de forumnaam "Pietje Puk". En dat is soms lastig te onderkennen via dit medium. Zeker via het anomien geschreven woord...
Mocht het dan toch fout gaan? Dan pas zou het moderatieteam in moeten grijpen. Maar dat is dus wat er, in mijn optiek, niet gebeurd...
Ik schrijf dit epistel overigens met alle respect voor ieder forumlid en het moderatieteam. Laatstgenoemde steekt toch maar weer een hoop vrije tijd in dit forum!! Laat dat gezegd zijn...Ook omdat ik graag gebruik maak van dit forum. Ter lering ende vermaak...

Maar zaken als deze doet het plezier teniet... En maken eigenlijk dat ik de stap die Geert nu neemt erg goed begrijp.
En nu weer met z'n allen naar buiten. Hupsakee!! Mooi foto's maken
Met vriendelijke groet,
Rinaldo Wolvers