D5300

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

D5300

Berichtdoor Jop » do okt 17 2013 7:03 am

In de coffee corner ook al besproken, de D5300 is aangekondigd door Nikon: KLIK
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |
Gebruikersavatar
Jop

Forumlid
Berichten: 465


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor Hans Braakhuis » do okt 17 2013 7:12 am

Het persbericht:
Amsterdam, 17 oktober 2013 Vandaag kondigt Nikon de D5300 aan, de eerste DX-formaat D-SLR met ingebouwde WiFi en GPS.
De D5300 is ideaal voor creatieve fotografen en gericht op flexibiliteit. Deze 'upper entry-level' D-SLR inspireert tot spectaculaire foto's en video's. Als eerste Nikon D-SLR met ingebouwde WiFi, biedt deze camera creatieve avonturiers een fantastische manier om de wereld om hen heen vast te leggen in zeer gedetailleerde beelden. De innovatieve DX-formaat CMOS-sensor van 24,2 megapixels is speciaal ontworpen zonder optisch laagdoorlaatfilter (OLPF), waardoor zelfs de fijnste details en texturen verbluffend scherp worden vastgelegd. Foto's kunnen direct worden gedeeld via de ingebouwde WiFi-functie, die de camera rechtstreeks verbindt met een smartphone of tablet, terwijl de GPS-functie in de camera geotags toevoegt aan reisfoto's. Deze inspirerende camera wekt creatieve ideeën tot leven in prachtig heldere beelden en ontlokt nieuwe manieren van kijken aan iedereen die ermee fotografeert. Foto's delen zal nooit meer hetzelfde zijn.
Matthieu van Vliet, country Manager Nikon Nederland: "De D5300 is een fantastische camera voor creatieve, sociaal actieve mensen die hun kijk op de wereld willen delen via beelden van hoge kwaliteit. Met ingebouwde WiFi en GPS, plus een indrukwekkende reeks functies waaronder een lichtgevoeligheid tot ISO 12.800 en Nikons krachtige nieuwe EXPEED 4-beeldverwerkingsengine, legt deze camera de lat hoger voor het soort beelden dat u kunt delen. Bovendien is het een waar genot om deze camera te gebruiken, dankzij de grote, kantelbare hoge-resolutie monitor."
Ingebouwde WiFi
Als eerste Nikon D-SLR met ingebouwde WiFi tilt de D5300 het delen van foto's naar een hoger niveau. Foto's kunnen rechtstreeks vanaf de camera worden verzonden naar elk smartapparaat met iOS™ of Android™1, waarna ze gemakkelijk kunnen worden geüpload naar sociale netwerken, zoals Facebook, Instagram of Twitter. Dankzij de indrukwekkende beeldkwaliteit van de foto's, zullen fotografen beslist de aandacht trekken en iedereen versteld doen staan van de verbluffende beelden die zij delen. Wat ook zeer handig is ’tijdens het maken van foto’s, is dat de camera via de WiFi-functie op afstand kan worden bediend met het verbonden smartapparaat. Bovendien ziet men het onderwerp van de foto ook op het scherm van het smartapparaat. Combineer deze functies met de kantelbare monitor van de camera en de mogelijkheden voor prachtige zelfportretten zijn eindeloos!

Ingebouwde GPS
Als het gaat om het delen van beelden, werkt de ingebouwde GPS-functie van de D5300 perfect samen met de ingebouwde WiFi-functie. Met de GPS-functie kunt u gemakkelijk geotags aan beelden toevoegen zonder dat hiervoor een externe adapter nodig is. Zo kunt u uw reisfoto's eenvoudiger delen doordat locatiegegevens zoals breedtegraad, lengtegraad en hoogte worden toegevoegd aan de EXIF-gegevens van de foto. Uw reisfoto's krijgen zo een extra dimensie en aangezien de GPS-logfunctie ook werkt wanneer de camera is uitgeschakeld, kunt u uw route zelfs bijhouden wanneer u geen foto's maakt2. Met de Nikon-software ViewNX 2 kunt u prachtige reiskaarten maken die te delen zijn op NIKON IMAGE SPACE of een andere sociaalnetwerk- of fotodeelsite die GPS ondersteunt, zoals Flickr.
Schitterende beeldkwaliteit
Het hart van de D5300 wordt gevormd door een DX-formaat CMOS-sensor van 24,2 megapixels die zeer natuurgetrouwe en gedetailleerde beelden vastlegt. Deze innovatieve sensor is ontworpen zonder optisch laagdoorlaatfilter (OLPF), zodat elke megapixel optimaal wordt benut en alles wat het objectief ziet, exact en natuurgetrouwer wordt weergegeven. De textuur van fijne details zoals haren of veren wordt perfect vastgelegd en beelden zijn overweldigend helder als een NIKKOR-objectief wordt gebruikt.
De hoge ISO-lichtgevoeligheid (maximaal 12.800, uitbreidbaar tot het equivalent van 25.600) zorgt samen met Nikons krachtige nieuwe beeldverwerkingsengine EXPEED 4 voor helderdere foto's en films dan ooit tevoren, zelfs bij opnamen met weinig licht. De verbluffend nauwkeurige RGB-meetsensor van 2.016 pixels zendt gegevens naar het systeem voor onderwerpherkenning, waardoor een optimale belichting, AF en automatische witbalans worden verkregen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Vluchtige momenten of uitdrukkingen kunnen worden vastgelegd op exact het juiste moment, dankzij continu-opnamesnelheden van maximaal 5 beelden per seconde. De scherpstelling is zeer accuraat, dankzij het intelligente 39-punts AF-systeem dat beschikt over negen kruissensoren in het midden voor een verbluffende nauwkeurigheid.
Een nieuwe kijk
De veelzijdige D5300 stimuleert fotografen om hun eigen kijk op fotografie te ontwikkelen en biedt alles wat nodig is om interessante en inspirerende beelden te maken. De grote lcd-monitor van 8,1 cm (3,2 inch) met grote kijkhoek en een hoge resolutie van 1.037.000 beeldpunten, biedt de ultieme vrijheid om vanuit elke hoek unieke opnamen te maken, inclusief prachtige zelfportretten. Open, kantel of draai de monitor om nieuwe standpunten te verkennen en zo intrigerendere foto's en spannendere films te maken.
Voor nog meer mogelijkheden beschikt u, dankzij een reeks handige, ingebouwde camerafuncties, over technieken die professionals pas na jaren onder de knie krijgen. Behaal optimale resultaten in situaties met een hoog contrast met de stand HDR (hoog dynamisch bereik) of maak snel perfecte opnamen in uiteenlopende situaties met een van de zestien onderwerpstanden. Wanneer u verschillende ideeën wilt uitproberen, kunt u uw creativiteit de vrije loop laten met de vele speciale effecten voor foto's en films: roep een bepaalde sfeer op door specifieke kleuren te isoleren of creëer een retrolook met het speelgoedcamera-effect.

Inspirerende Full HD-films
Voor fotografen die hun creatieve visie ook willen toepassen op video, neemt de D-filmfunctie van de D5300 vloeiende, zeer gedetailleerde Full HD-video's op met beeldsnelheden tot 50p/60p. De camera levert de zeer hoge prestaties en uitmuntende scherpstelling die van doorslaggevend belang zijn voor HD-video. Bovendien start de opname met slechts één druk op de speciale video-opnameknop. Dankzij continue autofocus tijdens livebeeld blijven onderwerpen scherp, zelfs bij snelle acties. U kunt ontspannen filmen terwijl de camera het onderwerp volgt met AF met meevolgende scherpstelling of gezichtprioriteit-AF. Dankzij de ingebouwde stereomicrofoon en compatibiliteit met Nikons externe ME-1 stereomicrofoon maakt u gemakkelijk filmopnamen met een helder geluid. En als u uw nieuwste creatie wilt delen, kunt u de camera via de HDMI-uitgang rechtstreeks aansluiten op een HD-tv, zodat u van uw films en foto's kunt genieten in prachtig HD-beeld.
Intelligent ontwerp
Met een body die nog kleiner en lichter is dan die van zijn voorganger (de D5200), plus een grotere kantelbare lcd-monitor, is de D5300 een waar genot om mee te fotograferen. De ongelooflijk lichte body is verkrijgbaar in zwart, rood en grijs en weegt slechts 480 gram, zonder batterij en geheugenkaart, waardoor dit een fantastische reiscamera is. Dankzij de stabiele grip ligt de camera stevig in de hand. Op de grote lcd-monitor met hoge resolutie ziet u elk detail van uw foto's en films. U kunt de helderheid van de monitor aanpassen, zodat het schermbeeld nog helderder is wanneer u fotografeert bij fel licht of in donkere situaties. De nieuw ontworpen pentaspiegel verhoogt de zoekervergroting tot circa 0,82x, waardoor u uw opnamen nog gemakkelijker kunt kadreren. Nikons superieure ergonomie, duidelijke menu's en knoppen waarmee u met één druk veelgebruikte functies zoals D-film of livebeeld kunt toepassen, staan garant voor een snelle en intuïtieve bediening, zodat u uw aandacht kunt richten op uw ideeën.
NIKKOR, Speedlights en systeemcompatibiliteit
Een van de grootste voordelen van de D5300 is de compatibiliteit met Nikons veelomvattende assortiment NIKKOR-objectieven en krachtige systeemaccessoires. Combineer de D5300 met zulke veelzijdige aanvullingen en uw creatieve opties zijn eindeloos. NIKKOR-objectieven staan over de hele wereld bekend om hun optische prestaties en de D5300 is compatibel met het volledige assortiment DX-formaat objectieven. Van compacte zoomobjectieven die perfect zijn voor algemeen gebruik of voor reizen, tot snelle objectieven met een vaste brandpuntsafstand die een prachtige bokeh (onscherpe achtergrond) mogelijk maken, en groothoek- en micro-objectieven: er is een objectief voor elke situatie. Welk objectief u ook kiest, dankzij de precisie en flexibiliteit kunt u optimaal gebruikmaken van de resolutie van 24,2 megapixels van de camera en foto's vastleggen met levendige kleuren en een prachtig contrast of experimenteren met cinematografische effecten wanneer u films opneemt. Naast objectieven bieden Nikon Speedlight-flitsers zoals de SB-400 en SB-700 mogelijkheden om creatief gebruik te maken van licht. Met optionele draadloze afstandsbedieningsaccessoires zoals de WR-R10 en WR-T10 kunt u belangrijke camerafuncties op afstand bedienen, zelfs als er obstakels zijn tussen u en de camera.

Overzicht van belangrijke kenmerken
• Ingebouwde WiFi en GPS
• DX-formaat sensor van 24,2 megapixels zonder OLPF
• Uitstekende prestaties bij weinig licht met ISO-100-12.800 (uitbreidbaar tot het equivalent van ISO 25.600)
• Snelle en krachtige EXPEED 4-beeldverwerkingsengine
• AF-systeem met 39 punten, waaronder negen kruissensoren in het midden
• RGB-meetsensor met 2.016 pixels en met Nikons systeem voor onderwerpherkenning
• Continu-opnamen van 5 bps
• Grote kantelbare monitor: lcd-monitor van 8,1 cm (3,2 inch) met een grote kijkhoek en een hoge resolutie van 1.037.000 beeldpunten
• Full-HD-films van 1080/50/60p
• Ondersteuning van HDMI-uitvoer
• Ingebouwde stereomicrofoon en compatibiliteit met Nikons ME-1 stereomicrofoon
• HDR en Actieve D-Lighting
• Speciale effecten voor foto's en films
• 16 onderwerpstanden
• Zoeker met extra vergroting (circa 0,82x) en een nieuw ontworpen pentaspiegel
• Kleine, lichte body: circa 125×98,0×76,0 mm. Weegt slechts 480 gram (zonder batterij en geheugenkaart)
• Stabiele grip om de camera stevig vast te houden
• Verbeterde grafische gebruikersinterface met duidelijker menu's
• Keuze uit drie kleuren voor de body: zwart, rood en grijs
• Uitbreidbaar systeem: compatibel met het volledige assortiment DX-formaat NIKKOR-objectieven en bepaalde Nikon Speedlight-flitsers
• Compatibel met de WR-R10/WR-T10 draadloze afstandsbedieningen
Prijzen en beschikbaarheid
De verkoopstart van de D5300 ligt naar verwachting op 14 november. De verkoopadviesprijs van de D5300 - 18-55mm VR kit is €929,-
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor Hans Braakhuis » do okt 17 2013 8:10 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor jfbat » do okt 17 2013 5:31 pm

Ik weet niet of het op de D5200 ook al zo was, maar ten opzichte van de D5100 vind ik het ook een verbetering dat er nu 2 aparte knoppen zijn voor de timerfunctie en de Fn-knop.

Voor de rest blijf ik erbij dat Nikon wel op moet passen met de frequentie waarin ze nieuwe modellen uitbrengen. De D5200 is nog geen jaar op de markt of de D5300 is er al Niet goed voor de waardevastheid.

Aan de andere kant hoop ik stiekem dat er nu ook snel een D7200 komt met de toevoegingen op de D5300. Ik denk dat ik begin volgend jaar wel aan mijn volgende stap toeben... ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor ben42 » do okt 17 2013 5:59 pm

jfbat schreef:Ik weet niet of het op de D5200 ook al zo was, maar ten opzichte van de D5100 vind ik het ook een verbetering dat er nu 2 aparte knoppen zijn voor de timerfunctie en de Fn-knop.

Voor de rest blijf ik erbij dat Nikon wel op moet passen met de frequentie waarin ze nieuwe modellen uitbrengen. De D5200 is nog geen jaar op de markt of de D5300 is er al Niet goed voor de waardevastheid.

Aan de andere kant hoop ik stiekem dat er nu ook snel een D7200 komt met de toevoegingen op de D5300. Ik denk dat ik begin volgend jaar wel aan mijn volgende stap toeben... ;)


Volgens mij moet je een camera kopen om er foto's mee te maken. Niet voor de waardevastheid. We zitten allemaal op nieuwe modellen te wachten, behalve als we zelf net een camera hebben gekocht, dan mag er een tijdje geen nieuw model uit komen. :frown:

Zelf sla ik altijd een aantal modellen over, dan heb ik veel waar voor mijn geld van de bestaande camera en als ik overstap heb ik echt een camera die op veel punten verbeterd is. Volgens mij is dit voordeliger dat een waardevaste camera te kopen. (Er zijn wel merken die maar zelden een nieuwe camera uitbrengen, ben toch blijer met Nikon).

(10 jaar geleden had ik plezier in het maken van fotos, 5 jaar geleden had ik plezier in het maken van foto's nu heb ik nog steeds plezier in het maken van foto's. Dit lijkt niet afhankelijk te zijn van de mogelijkheden van de camera die in 10 jaar tijd flink zijn veranderd. (30 jaar geleden had ik plezier in het maken van dia's)).

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor jfbat » do okt 17 2013 6:06 pm

Mee eens hoor, maar ik vind de frequentie nu wel erg hoog. Van een fototoestel zou ik verwachten dat het model toch een jaar of 2-3 "courant" blijft en dan is binnen een jaar een nieuw model wel heel snel. Ter illustratie: het is bijna net zo snel als de opvolging van de D600 door de D610, terwijl de D600 (naar men zegt) toch een beetje een probleemtoestel was met wat meer rechtvaardiging voor die spoedige opvolging...

Neemt niet weg dat de wijzigingen bij de D5300 wel substantieel zijn en echt waarde toevoegen!
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor Giso » do okt 17 2013 6:34 pm

Het is duidelijk dat Nikon het niet de opvolger vindt van de D5200. (wordt overigens ook nergens beweerd, voordat de discussie weer ontspoort). De D5200 wordt op de website ook nog steeds als nieuw aangemerkt.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Giso

Forumlid
Berichten: 723


Locatie: Schagen Noord-Holland
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor Gertjan1988 » do okt 17 2013 9:02 pm

Werd tijd dat ze gps en wifi gingen inbouwen dus ben heel blij hiermee.... nu afwachten op andere modellen die gaan komen met deze mogelijkheden.

Al kan er vast nog veel verbeterd worden aan de wifi mogelijkheden.
Gertjan1988

Forumlid
Berichten: 70


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor ArendV » do okt 17 2013 9:29 pm

Giso schreef:Het is duidelijk dat Nikon het niet de opvolger vindt van de D5200. (wordt overigens ook nergens beweerd, voordat de discussie weer ontspoort). De D5200 wordt op de website ook nog steeds als nieuw aangemerkt.


Dat zeggen ze tegenwoordig bij elk nieuw model en hij is het natuurlijk gewoon wel, maar dat is niet handig te zeggen als er nog veel D5200's en D5100's op voorraad liggen.
Snelle opvolging is voor de consument meestal prima - op de nare bijsmaak bij de D610 na - de handel is er minder blij mee. Zij moeten naast de D5***'s ook nog de D3100, D90, D7000 en D600 zien kwijt te raken, met de D300s hebben ze minder voorraad problemen :-).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor jfbat » do okt 17 2013 11:26 pm

De D5100 staat niet meer op de productpagina van de DSLR's bij Nikon nl.

Natuurlijk zeggen ze niet meer dat het de vervanger is van... Zeker bij consumentenelectronica is het steeds meer gebruikelijk om het voorlaatste model ook in productie te houden als "betaalbaarder alternatief". Nikon doet hetzelfde bij de D600 en D610.

Ik denk dat vrijwel iedereen de D5300 wel degelijk ziet als de opvolger van de D5200. Inclusief Nikon zelf, maar dat zeggen ze niet hardop.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor ben42 » vr okt 18 2013 1:16 am

Tuurlijk is de D5300 een opvolger van de D5200.
De nummering daar zit een opvolging in.
De eigenschappen van de D5200 (draaibaarscherm b.v.) zitten ook vrijwel allemaal in de D5300 plus vernieuwingen en verbeteringen.

En voor ons mannen is het nu eenmaal zo dat we graag net iets meer uitgeven voor net iets beters. Fabriekanten creeren tussenstapjes, niet noodzakelijkerwijs om die tussenstapjes ook te verkopen, maar wel om ons het trappetje op te laten lopen.

Pas geleden op Tv gezien. Setting bioscoop waar ze ook popcorn verkopen. Setting 1 kleine beker met popcorn 3 dollar, grote beker met popcorn 6 dollar, vrijwel iedereen kocht de grote beter.
Setting 2 weer dezelfde bekers, maar nu aangevuld met een medium beker van 5.50. Nu kochten de mensen de medium niet omdat je voor 50 cent meer de grote beker had en dat was veel meer waar voor het geld. Dit is eenzelfde voorbeeld door meer stapjes te creeren verkoop je dus gemakkelijker het duurdere product. Als Nikon het al niet met opzet doet zoveel types en opvolgers te creeren, helpt het zeer waarschijnlijk wel met de verkoop.

Mijn advies, kies, koop en wees dan voor langere tijd tevreden met wat je hebt gekocht.
Ik heb een D7000, ben daar uitermate tevreden mee en ja de D7100 heeft een paar dingen die ik ook wel zou willen hebben, maar dat gaat ook voor de D7200 en D7300 gelden als die er komen.
Kijk naar wat je hebt, vergelijk dat met het verleden. En inderdaad een halfjaar nadat je wat gekocht hebt is er wat nieuws op de markt dat er nog niet was toen je kocht.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor peterk » vr okt 18 2013 9:09 am

Correctie ben iedereen kocht de kleine beker :D
peterk

Forumlid
Berichten: 249


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor ben42 » vr okt 18 2013 12:10 pm

peterk schreef:Correctie ben iedereen kocht de kleine beker :D


Grote oeps, volledig overheen gelezen bij inspectie. Sorry. :( :roll: :oops: :oops: :oops:
Voor iedereen in Setting 1 kocht vrijwel iedereen de kleine beker.

Dat is ook weer zoiets iemand is blind voor zijn eigen fouten en leest wat hij bedoelt zonder dat dat er staat.
Ben. :oops: :oops: :oops:
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor bcvthul » za okt 19 2013 9:51 am

Even terug naar d5300. Een jaar geleden besloten om, samen met mij met vrouw, onze eerste DSLR aan te schaffen. Deze oriëntatie leverde geen camera van voorkeur op. Uiteindelijk op een d7000 uitgekomen.

Als ik nu deze fase zou hebben zou zeker de d5300 bovenaan hebben gestaan ivm ingebouwde Gps en WiFi functie.
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D5300

Berichtdoor a vgastel » za okt 19 2013 10:06 am

Als er nu een andere zou komen dan niet uit deze reeks ook al heeft hij gps en wifi aan boord.
Waar is de af motor in de body zit je toch weer aan een reeks van objectieven.
http://www.nikonusa.com/en/Learn-And-Ex ... d-slr.html
Maar dat is ieder zijn keuze die je zelf maakt op dat moment..
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten