Ik heb deze setje sinds een week nu en ben bezig om alle instellingen goed te krijgen en verschillende reviews te bekijken op youtube of het net.
Ik ben geen fotograaf maar wil leren betere fotos te maken, maak veel familie fotos en de nodige fotos als wij op vakantie zijn.
Ik volg deze forum al een paar weken en daarom is mijn keuze ook gevallen op de D7100. waarom de D7100 omdat ik gewoon van kwaliteit hou, ik heb ook een macbook pro retina 2013 15inch 16gbram 500gb ssd die ik alleen voor internetten gebruik

Wat mij opvalt is dat men hier vaak adviseert om de 18-105 lens erbij te nemen en VOORAL NIET de 18-55, maar als ik bijvoorbeeld de review van Ken Rockwell neem http://www.kenrockwell.com/nikon/d7100.htm, adviseert hij wel de 18-55 te nemen en ABSOLUUT NIET de 18-105. Ken adviseert ook om de 35mm f/1.8 te nemen.
Ik ben een beetje de kluts kwijt en wil eigenlijk een lens waarbij ik leuke familie fotos kan maken, thuis, tijdens het eten, buiten op straat, op het strand, bij familie, bij mij op de zaak, etc.... misschien later een lens om actie fotos te maken tijdens het sporten of evenementen.
Wat kan ik nu het beste doen, de 18-105 houden en een 35mm f/1.8 erbij nemen of adviseren jullie mij iets anders.
Ik wil niet teveel geld aan de lenzen uitgeven aangezien het bij een hobby blijft en ik heb gezien dat sommige lenzen duurder zijn dan de camera

Alvast bedankt voor het meedenken en als iemand advies nodig heeft op pc niveau, laat het even weten

Appie