Nikon Df

Discussies over de Df.

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Reest » di nov 05 2013 12:24 pm

Skippy schreef:
strangeartefact schreef:Wat een draadje is dit zeg.....
Ieder zijn ding toch? Heb al lezende beetje het gevoel dat Nikon het alleen maar fout kon doen wat ze ook gedaan hadden. Gelukkig inderdaad voor een ieder is er meer dan de df bij Nikon dus koop wat je past en bedenk dat voor velen dit niet eens een haalbare camera is kwa prijs. Ik heb amper resultaten of ervaringsverslagen gelezen en hier is deze camera al afgeschoten/afgemaakt door een paar mensen. Wel byzonder.

Peter

Mee eens Peter. We zijn gewoon gruwelijk verwend met z'n allen. Nieuw, beter, het is nooit genoeg. Het failliet van de Westerse consumptiemaatschappij.



+1
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Gebruikersavatar
Reest

Clublid
Berichten: 1053


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Skippy » di nov 05 2013 12:26 pm

Ik citeer een eerste impressie van Nikon goeroe Bjorn Rorslett (van Nikongear)

"Just returned from my first encounter with the Df. It is a lovely camera and ergonomically it's a dream come true. Everything positioned where it should be. The viewfinder is much better than the sheer numbers would indicate and I had no problem whatsoever seeing the entire frame plus info below with my spectacles on. Focusing manual lenses was a breeze, even the 50/1.2, Noct, or my 35/1.4."

Any significant improvement over the D800's VF?
"Lightyears ahead."
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Patrick » di nov 05 2013 12:34 pm

Kijk. Dat soort commentaar word ik vrolijk van. Gewoon eerst eens vast gaan houden en wat reviews afwachten. Volgens mij is het gewoon een geweldige camera en een mooie toevoeging aan wat er al is. Niet voor iedereen, maar wel een camera met een doelgroep die groot genoeg is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Sharkey » di nov 05 2013 12:37 pm

Eeuw schreef:Het is de camera van deze Eeuw!

:mryellow: Laat je ervaringen maar horen/zien t.z.t.!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor pixelpeter » di nov 05 2013 12:46 pm

@Patrick
Blij dat je weer vrolijk bent. En het zal best een geweldige camera zijn. Tegelijk is iedereen het er wel over eens dat dit
een retrospeeltje is voor de happy few. Dat te maken is het goed recht van Nikon. Maar het is geen bestaansrecht. Voor
de company Nikon. Om te overleven moet Nikon meer bezig zijn met de toekomst dan met het retro verleden. En als de
bliksem geweldige innovatieve camera's ontwikkelen voor de bulk van de markt waar het koopgedrag razendsnel verandert.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Gebruikersavatar
pixelpeter

Forumlid
Berichten: 355


Locatie: Hillegom
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Maissan » di nov 05 2013 12:50 pm

Ik vind hem mooi. vraag me alleen af of je wel snel genoeg kan schakelen met die draaiknoppen. Denk bijvoorbeeld aan een bruidsreportage waar je toch snel moet kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Maissan op di nov 05 2013 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8
Gebruikersavatar
Maissan

Forumlid
Berichten: 161



Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Skippy » di nov 05 2013 12:51 pm

pixelpeter schreef:En als de bliksem geweldige innovatieve camera's ontwikkelen voor de bulk van de markt waar het koopgedrag razendsnel verandert.

Mee eens met de kanttekening dat de Df een specifiek model is voor een niche markt. Niets mis mee om daar geld mee te verdienen.
Laatst gewijzigd door Skippy op di nov 05 2013 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Eeuw » di nov 05 2013 12:51 pm

Sharkey schreef: :mryellow: Laat je ervaringen maar horen/zien t.z.t.!

Zeker,
en de eerste €529,17 krijg ik cadeau! :D :shock:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Wilci » di nov 05 2013 12:54 pm

pixelpeter schreef: Tegelijk is iedereen het er wel over eens dat dit
een retrospeeltje is voor de happy few. .


Blijkbaar is niet "iedereen"het daar mee eens en ik ook niet dus spreek voor jezelf zou ik zeggen.


Skippy schreef:Ik citeer een eerste impressie van Nikon goeroe Bjorn Rorslett (van Nikongear)

"Just returned from my first encounter with the Df. It is a lovely camera and ergonomically it's a dream come true. Everything positioned where it should be. The viewfinder is much better than the sheer numbers would indicate and I had no problem whatsoever seeing the entire frame plus info below with my spectacles on. Focusing manual lenses was a breeze, even the 50/1.2, Noct, or my 35/1.4."

Any significant improvement over the D800's VF?
"Lightyears ahead."
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor jfbat » di nov 05 2013 12:58 pm

Skippy schreef:Het failliet van de Westerse consumptiemaatschappij.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat deze camera bij uitstek een exponent is van de Westerse consumptiemaatschappij… ;)

Maar het sfeertje valt mij ook op. Het lijkt wel een Apple-forum, waar ook heel veel "echte fans" het bijna hun dagtaak hebben gemaakt om elk nieuw artikel tot de grond toe af te branden, omdat het de naam en reputatie van het merk te grabbel zou gooien… Wel mooi om te lezen hoor, elke keer weer teleurgesteld dat weer niet tegemoetgekomen is aan hun hele specifieke eisen, zich niet realiserend dat ze daarmee precies dat verlangen waar ze het merk van beschuldigen… :D

Ik vind het een prachtig apparaat, maar heb er het geld voorlopig niet voor over.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Reest » di nov 05 2013 1:01 pm

pixelpeter schreef:@Patrick
Blij dat je weer vrolijk bent. En het zal best een geweldige camera zijn. Tegelijk is iedereen het er wel over eens dat dit
een retrospeeltje is voor de happy few. Dat te maken is het goed recht van Nikon. Maar het is geen bestaansrecht. Voor
de company Nikon. Om te overleven moet Nikon meer bezig zijn met de toekomst dan met het retro verleden. En als de
bliksem geweldige innovatieve camera's ontwikkelen voor de bulk van de markt waar het koopgedrag razendsnel verandert.



Ik ben het totaal niet met je eens
In heel dit draadje zit je Nikon al onderuit te schoffelen (althans proberen).
Bekijk het eens meer objectief.
Dat jij wellicht niet bij die happy few behoort, die deze camera wel kunnen/willen aanschaffen, geeft jou het recht niet daar zo stom over te doen.

Trouwens, Nikon ontwikkelt wel degelijk.... maar misschien zie je dat niet helemaal.

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Gebruikersavatar
Reest

Clublid
Berichten: 1053


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor pixelpeter » di nov 05 2013 1:14 pm

@Reest die schreef:

Dat jij wellicht niet bij die happy few behoort, die deze camera wel kunnen/willen aanschaffen, geeft jou het recht niet daar zo stom over te doen
.

Ik heb het volste recht om mijn mening te geven (zonder grof te zijn...)
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Gebruikersavatar
pixelpeter

Forumlid
Berichten: 355


Locatie: Hillegom
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor justme » di nov 05 2013 1:18 pm

... mooi,.... opinies! ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Skippy » di nov 05 2013 1:33 pm

De Df is relatief klein, zie http://j.mp/1hfXaSK
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor ArendV » di nov 05 2013 1:40 pm

Df en D610 verschillen niet zo heel veel in grootte.

Nikon Df is 2% (2.5 mm) wider and 3% (3 mm) shorter than Nikon D610.
Nikon Df is 19% (15.5 mm) thinner than Nikon D610.
Nikon Df [765 g] weights 10% (85 grams) less than Nikon D610 [850 g] (*inc. batteries and memory card).


Afbeelding

Die positieve ervaring van Bjorn Rorslett met de zoeker en handmatig scherpstellen is goed nieuws!
Laatst gewijzigd door ArendV op di nov 05 2013 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “Df”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten