Nikon V2

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Nikon V2

Berichtdoor eriks » zo nov 17 2013 11:58 am

Ik ben van plan om over te stappen naar een compacter systeem.
Wie heeft er ervaring met de nikon V2,, het aanbod in objectieven is nog niet echt groot.
Je kunt wel met een adaptor werken om dan met sommige afs objectieven te kunnen werken.
Maar uit de test bij photozone blijkt dat dit niet altijd goeie resultaten geeft.
Om even bij de concurentie te kijken heeft fuji ook een aantal leuke compact camera s ( b.v. de EX2 ) met verwisselbare objectieven.
Ook het aanbod van de objectieven is bij fuji nog niet erg groot maar wel van uitstekende kwaliteit.
Maar wat is wijsheid, als nikonfan wil ik eigenlijk wel met nikonapparatuur bljiven fotograferen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

gr. erik
eriks

Forumlid
Berichten: 16



Onderwerp:

Re: Nikon V2

Berichtdoor ArendV » ma nov 18 2013 9:23 am

Erik, ik heb geen ervaring met de V2, maar wel met de V1.

Maar ik gebruik dit als compact systeem naast mijn DSLR en zie dit zeker niet als een complete vervanging van mijn DSLR.
Toch is de kwaliteit van de sensor verbazingwekkend goed en vind ik de ruis die al vrij snel tevoorschijn komt niet zo heel storend (fijn en regelmatig). Maar ik moet wel zeggen dat mijn V1 steeds vaker meegaat i.p.v. mijn D300. Alles zit in een klein tasje (Domke F9) waar alle objectieven (4), flitsertje, reserve accu, kaartje, Close-up lens en afstandsbediening gemakkelijk inpassen en zelfs mijn statief (Manfrotto Pocket support large of gorillapod). Dit kan de hele dag aan mijn schouder hangen zonder dat ik het merk.

Ook vind ik het aanbod Nikon 1 objectieven juist wel goed zowel in bereik als kwaliteit, alleen een macro objectief ontbreekt nog wat mij betreft.
http://www.nikon.nl/nl_NL/products/category_pages/lenses/category_1Nikkor.page?

En met de FT1 adapter kun je zeker wel goede resultaten boeken, maar het kan inderdaad per objectief wisselen.
Ik gebruik mijn gewone Nikkors vooral als ik op zoek ben naar meer telebereik (met de 300/4 AFS, maar de 70-300 werkt ook goed) of voor Macro.

Als compacte complete vervanger van je DSLR zou ik niet voor het Nikon 1 systeem kiezen, dan zou ik bij andere merken kijken.
Maar afhankelijk van wat voor type fotografie je doet is het aanbod in objectieven daar ook nog niet altijd compleet.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon V2

Berichtdoor Jolanda » ma nov 18 2013 9:24 am

ik sluit mij helemaal bij mijn voorganger aan. hier ook de V1 naast mijn dslr.

jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon V2

Berichtdoor remoss » ma nov 18 2013 12:08 pm

Ik heb de V1 gehad en die kan nog niet in de schaduw staan van de X-E1 voor wat betreft beeldkwaliteit. De V1 is wel sneller met bijv. autofocussen, dat dan weer wel.
Maar goed, er zit ook wel een prijsverschil in.
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon V2

Berichtdoor ArendV » wo nov 20 2013 4:47 pm

Erik, mocht je nog naar een "spiegelloos" systeem aan het kijken zijn dan kan dit advies van Thom Hogan je misschien verder op weg helpen.
http://www.sansmirror.com/newsviews/mirrorless-for-the-holidays.html
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten