Advies gevraagd

Discussies over statieven

Onderwerp:

Advies gevraagd

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di nov 19 2013 10:37 am

Afgelopen vrijdag heb ik geïnvesteerd in een goed statief, op zich kan ik er een aantal jaren er mee voor uit. Nu heb ik nog een goedkoop en minder stabiel(voor al als de spiegel reflex er op zit) statief min of meer over. Nu heb ik ook een flitser en een triggerset en nu is mijn vraag dat ik die goedkope statief voor mijn flitser kan gebruiken of beter kan verkopen en het geld investeren in een lens of fotorugtas(beide staan op mijn verlanglijstje).
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor gijs sandberg » di nov 19 2013 10:44 am

Beste Gerard,
Een extra statief is nooit weg.
Met een passend voetje kan je er altijd nog een (parapluie en) flitser op zetten.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di nov 19 2013 11:02 am

Gijs de flitser die ik nu heb zit een voetje bij waar mee ik de flitser op de grond als op een statief kan zetten en de ontvanger de trigger kan ik direct op een statief bevestigen(het voetje van de flitser kan ook onder de ontvanger van de trigger) in die zin hoef ik geen extra investeringen te doen. Het gaat meer om wat jullie adviseren.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Olliepippie » di nov 19 2013 11:16 am

Weet natuurlijk niet wat voor statief je nu over hebt maar het zal niet een Gitzo o.i.d. zijn. Denk dat verkoop dan een dusdanig laag bedrag opleverd dat ik het lekker zou houden als reserve statief of gebruiken voor flitser/paraplu combi.
Groet,

Michel.
Olliepippie

Forumlid
Berichten: 178


Locatie: Noord Brabant
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Ton van de Wiel » di nov 19 2013 11:18 am

Ik had hetzelfde "probleem". Een goedkoop statief en toen maar een Manfrotto gekocht. Dat goedkope statief gebruik ik nu heel vaak in combinatie met een flitser en een paraplu. Kan nu alle hoogtes halen, draaien, wat ik maar wil. Je vraagt of je het beter kan investeren in een lens? Ik denk dat die vraag niet opgaat want een goed statief gaat voor 50 Euro op Marktplaats. Voor een goedkoop statief krijg je dus amper een paar Euro en daar valt geen glas voor te kopen, tenzij je een bierglas bedoelt.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor JvdKooij » di nov 19 2013 11:26 am

tja, voor je "oude" statief ga je waarschijnlijk erg weinig terug krijgen (als het al lukt om te verkopen).
Om dan vervolgens een ander statief te gaan kopen voor je flitser????
ik zou het gewoon houden en eerst eens gaan gebruiken, als het niet voldoet, kun je het nog altijd proberen te verkopen.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di nov 19 2013 11:37 am

@Olliepipie het merk weet ik niet zo uit mijn hoofd, ik weet wel dat ik rond de €23 zat.

@Ton van de Wiel Ik heb het ook hier geplaatst voor de gene die het zelfde "probleem" hebben en mee kunen lezen(reageren mag ook natuurlijk).

Ik ben natuurlijk ook weer aan het sparen en elke euro wat er binnen komt is natuurlijk mee genomen. De meeste adviezeren is tog houden die (oude)statief.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Cor Gortzak » di nov 19 2013 3:10 pm

Gerard de Zwaan.

Ik zou voor een objectief gaan aan één lens heb je voor fotografie niets. :D :)

Cor G
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di nov 19 2013 3:39 pm

Cor Gortzak schreef:Gerard de Zwaan.

Ik zou voor een objectief gaan aan één lens heb je voor fotografie niets. :D :)

Cor G

@Cor Gartzak als je mijn onderschrift leest lees je dat ik al 2 lenzen heb, een 18-55 mm lens en een 55-300 mm lens. Er staat wel ens waar een marcolens lens op het verlanglijstje. Als ik adies wilde hebben over lenzen heb ik deze draadje wel ergens anders op deze forum gezet. Even ontopic maar, mijn vraag was of ik mijn oude statief naast mijn nieuwe statief kan gebruiken of beter kan verkopen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Ton van de Wiel » di nov 19 2013 4:01 pm

Gerard de Zwaan schreef:
Cor Gortzak schreef:Gerard de Zwaan.

Ik zou voor een objectief gaan aan één lens heb je voor fotografie niets. :D :)

Cor G

@Cor Gartzak als je mijn onderschrift leest lees je dat ik al 2 lenzen heb, een 18-55 mm lens en een 55-300 mm lens. Er staat wel ens waar een marcolens lens op het verlanglijstje. Als ik adies wilde hebben over lenzen heb ik deze draadje wel ergens anders op deze forum gezet. Even ontopic maar, mijn vraag was of ik mijn oude statief naast mijn nieuwe statief kan gebruiken of beter kan verkopen.



Gerard, ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar volgens mij vraag je wel degelijk of je niet beter in glas kan investeren dus de heer Gortzak geeft een goed advies.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor jfbat » di nov 19 2013 4:09 pm

En ik heb dan weer het vermoeden dat Cor wil wijzen op het "incorrecte" gebruik van lens waar objectief bedoeld wordt… ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Ton van de Wiel » di nov 19 2013 4:11 pm

jfbat schreef:En ik heb dan weer het vermoeden dat Cor wil wijzen op het "incorrecte" gebruik van lens waar objectief bedoeld wordt… ;)


:D je hebt helemaal gelijk!
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di nov 19 2013 4:15 pm

Ton van de Wiel schreef:
Gerard de Zwaan schreef:
Cor Gortzak schreef:Gerard de Zwaan.

Ik zou voor een objectief gaan aan één lens heb je voor fotografie niets. :D :)

Cor G

@Cor Gartzak als je mijn onderschrift leest lees je dat ik al 2 lenzen heb, een 18-55 mm lens en een 55-300 mm lens. Er staat wel ens waar een marcolens lens op het verlanglijstje. Als ik adies wilde hebben over lenzen heb ik deze draadje wel ergens anders op deze forum gezet. Even ontopic maar, mijn vraag was of ik mijn oude statief naast mijn nieuwe statief kan gebruiken of beter kan verkopen.



Gerard, ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar volgens mij vraag je wel degelijk of je niet beter in glas kan investeren dus de heer Gortzak geeft een goed advies.

Mijn vraag was oude statief houden of verkopen en het geld dat ik van het verkoop over hou te in vesteren in bijvoorbeeld een lans of tas Als ik mijn oude statief niet verkoop zo als de meesten adviseren heb ik dat geld niet om te investeren in een lens of tas.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten