Alternatief Nikon 18-200

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Alternatief Nikon 18-200

Berichtdoor Dirk Wisman » ma aug 14 2006 12:00 pm

Ik heb reeds enkele maanden geleden een 18-200 lens bestelt voor mijn D200. Net als bij velen wordt deze maar niet door Nikon geleverd (net als een heleboel ander klein grut als kabels, flitsterkapje en ab).

Over een paar weken ga ik naar Japan en het ziet ernaar uit dat ik een andere lens moet kopen. Ik heb 2 alternatieven kunnen vinden van Sigma en Tamron (ivm bepakking wil mijn lezen beperken tot de genoemde 18-200, een macro lens en een standaard 50mm).

Zijn er nog alternatieven?
Zo nee, welke is het beste?
Dirk Wisman



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » ma aug 14 2006 1:06 pm

Heb je nagegaan hoe de leverbaarheid in Japan is?
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor Dirk Wisman » ma aug 14 2006 1:10 pm

Nee, maar als ik in Japan ben moet ik fotograferen en niet op zoek naar een lens. Daarnaast spreek en lees ik geen Japans.

Tevens is het boekhoudkundig makkelijker om met Nederlandse facturen te werken (btw, binnenlandse levering etc.).
Dirk Wisman



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » ma aug 14 2006 2:05 pm

Ik doe regelmatig zaken in het buitenland maar over de btw hoef je je niet zo,n zorgen te maken , je kunt gewoon btw vrij kopen.
Bel maar even met de KvK die kunnen je precies zeggen hoe je dat aan moet pakken.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Dirk Wisman » do aug 17 2006 4:29 pm

Probleem is gelukkig opgelost. Ik ben vandaag gebeld dat de lens er is.
Dirk Wisman



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » do aug 17 2006 5:00 pm

Jij geluk!!! :D Feli en veel plezier er mee!! Lens is idd eht slecht leverbaar. Productie achterstand van Nikon...

Als je naar Japan gaat zou ik alle aankoopbonnen van je apparatuur meenemen zodat je kan aantonen dat je het in Nederland hebt gekocht, anders kan bij terugkomst de douane wel eens moeilijk doen...

Ciaooo!
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor Dirk Wisman » do aug 17 2006 8:43 pm

Goede tip, dankje
Dirk Wisman




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast