L-Plate voor Nikon D800

Discussies over statieven

Onderwerp:

L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor MarcB » wo nov 20 2013 7:05 pm

Ik ben op zoek naar een Arca compatibel L-Plate voor mijn D800. Ik gebruik hem zonder de extra grip. Iemand wellicht ervaring met de RRS BD800-L? Of wellicht een betere suggestie?
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor Kroontje » wo nov 20 2013 7:17 pm

Of wellicht een betere suggestie?

Kijk eens naar de Really Right Stuff L-Plate BD800-L voor Nikon D800(E)
Een geweldige pasvorm. netjes af gewerkt. De opening bij het rubber om iets aan te sluiten is netjes.
Op mijn statief ook veel plezier in verticale toestand. Aanrader :D
Tja alleen die prijs, maar nu dat ik hem heb zeker niet verkeerd ;)

Edit :oops: Zie dat je het over de zelfde heb :mryellow: Ik zag alleen Arca even staan en nog niet op de link geklikt LOL
Kroontje



Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor MarcB » wo nov 20 2013 7:24 pm

Bedankt voor de snelle reactie! Met de RRS L-Plate BD800-L (dus zonder grip), hoe is dan de toegankelijkheid tot de elektrische aansluitingen? Ik heb ergens gelezen dat het nagenoeg onmogelijk is om de afdichtingsklepjes open te maken. Hoe is jouw ervaring?
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor Kroontje » wo nov 20 2013 7:41 pm

Heb hem gewoon iets van de body af (na links geschoven), maar dat hij nog wel netjes gemonteerd zit. Ik ondervind geen hinder ;)

Inderdaad zonder grip. De grip komt nog wel een keer, maar als ik met een statief gaat werken haal ik hem ervan af.
Kroontje



Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor MarcB » za nov 30 2013 9:34 pm

Het is uiteindelijk geen Really Right Stuff BD800-L L-Plate geworden. Ik ben gaan zoeken of er een alternatief was voor een L-Plate waarbij je wél eenvoudig bij de electrische aansluitingen kan komen zonder de L-Plate te moeten verzetten. Dit is namelijk niet mogelijk in het geval van Really Right Stuff

Het alternatief wat ik gevonden heb is de Kirk BL-D800. Ik heb hem besteld bij Augenblicke-eingefangen-Shop en werd binnen 4 dagen geleverd vanuit Duitsland.

Bijgaand een paar plaatjes.

Afbeelding
De Kirk BL-D800

Afbeelding
Een mooie kwaliteit en strak geproduceerd

Afbeelding
Een mat-zwarte afwerking, glimt iets minder als Really Right Stuff maar past goed bij de camera

Afbeelding
De onderplaat bedekt een groot deel van de onderzijde van de camera, geeft wat extra bescherming


Afbeelding
De Kirk BL-D800 zit als gegoten onder de D800

Afbeelding
De electrische aansluitingen zijn goed te bereiken zonder de L-Bracket te verplaatsen

Afbeelding
De brede onderplaat

De enige twijfel die ik met de Kirk BL-D800 L-Bracket had was of dit ging werken met mijn Really Right Stuff Tilt Head MH-02 LR die ik op mijn monopod gebruik. Deze Tilt Head is een Lever Release Head en klemt door een pal over te halen de Kirk BL-D800 L-Bracket vast. Ondanks dat ze beiden Arca compatible zijn, lees je op het Internet dat de klemkracht van de Really Right Stuff Tilt Head MH-02 LR onvoldoende kan zijn bij gebruik van andere merken dan Really Right Stuff. Het enige merk dat Really Right Stuff garandeert is uiteraard hun eigen merk of Wimberley, zie onderstaande quote

WARNING ABOUT OUR LEVER-RELEASE CLAMPS
Due to wide variations in other brands of Arca-Swiss compatible plates, we recommend using our lever-release clamps only with Really Right Stuff or Wimberley brand quick-release plates. If you own other brand plates, see this note about our plate exchange policy.

Our lever-release clamps are not user adjustable, so the plate that you use in our lever-release clamp has to be EXACTLY the right width. Only Really Right Stuff and Wimberley build plates to the same exacting tolerances. But screw-knob style clamps are much more forgiving of slight differences in plate width since you control the clamp jaws by turning the screw. So most Arca-Swiss style quick-release plates will work in most screw-knob versions of Arca-Swiss style clamps. Warning: many Novoflex plates do not work even in our screw-knob style plates.

To summarize: all Really Right Stuff plates and rails will work in all screw-knob versions of Arca-Swiss style clamps.This includes screw-knob versions of Arca-Swiss style clamps from Markins, AcraTech, Arca-Swiss, and Kirk. BUT only Really Right Stuff and Wimberley plates and rails are guaranteed to work with Really Right Stuff lever-release clamps.


Inmiddels heb ik de combinatie van de Kirk BL-D800 L-Bracket en de Really Right Stuff MH-02 LR Lever-Release clamp uitgebreid getest en deze combinatie werkt uitstekend. Ik merk geen verschil in klemkracht als ik de Kirk BL-D800 L-Bracket of mijn Really Right Stuff Lens Plate plaats in de Really Right Stuff MH-02 LR Lever-Release clamp :)

Wil je meer lezen over de MH-02 LR Lever-Release clamp? Hier heb ik het e.e.a. over geschreven in het topic Monopod / kop advies gevraagd :)
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor Robin » za nov 30 2013 9:54 pm

Nette aankoop waar over na gedacht is :)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Robin

Forumlid
Berichten: 2387


Locatie: Grootebroek
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor Kroontje » za nov 30 2013 10:33 pm

Dit is namelijk niet mogelijk in het geval van Really Right Stuff

Weet jij meer dan ik ? ;) Ik kan dat namelijk wel :P

Veel plezier ermee ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: L-Plate voor Nikon D800

Berichtdoor Wilv121 » wo jan 22 2014 9:52 am

Op mijn D800 heb ik naar volle tevredenheid een L-Plate gemonteerd van Sunwayfoto, type D800. Echt een aanrader. Importeur voor Nederland is Fotovideoretail.
Wilv121

Forumlid
Berichten: 5


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten