Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Onderwerp:

Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor a vgastel » do dec 05 2013 7:31 pm

Wie tijd en zin heeft in.Stel je voor: een wintermarkt in een Engels stadje ten tijde van Charles Dickens. Straatschoffies die proberen een appel te stelen, keurige dames en hoge heren die, goed ingepakt, flaneren door de straten en een muziekensemble dat haar warme klanken over de markt laat klinken.
Afbeelding

Brandevoort zondag 8 december 2013
Van 14.00 uur tot 20.00 uur Brandevoort
https://www.facebook.com/events/417855591618384/


http://www.dickensnight.nl/

1
Afbeelding
Dickensnight Brandevoort - de klokkenluider
2
Afbeelding
Dickensnight Brandevoort - Scrooge

Wij gaan jullie ook. :D :wink2:
Laatst gewijzigd door a vgastel op wo dec 11 2013 7:13 am, 2 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dickens in brandevoort.

Berichtdoor robcctje » vr dec 06 2013 8:46 pm

Hoi Bert

Wij gaan niet,maar wens jullie veel plezier daar,en laat de beelden maar hier zien.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1388


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dickens in brandevoort.

Berichtdoor Elhart » za dec 07 2013 2:17 am

Leuk idee Bert, was het bijna vergeten. hoop dat ik zondag even tijd vrij kan maken om er heen te gaan.
gr. Ellen
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
Gebruikersavatar
Elhart

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in brandevoort.

Berichtdoor a vgastel » zo dec 08 2013 11:15 am

Als het weer zo blijft boffen we.Kijken of we nog bekenden tegen komen.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dickens in brandevoort.

Berichtdoor Genster » zo dec 08 2013 11:19 am

Veel plezier Bert!
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december

Berichtdoor Elhart » ma dec 09 2013 2:40 am

Hier een paar foto's van "Dickensnight in Brandevoort.
Het was de moeite waard, gezellige drukte en de organisatie had zijn best gedaan.Gelukkig was het ook droog.

1 Focuslengte 50 mm Belichting 1/60 F-nummer f/2.5 ISO 200
Afbeelding

2 50 mm Belichting 1/60 F-nummer f/2.5 ISO 200
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elhart op di dec 10 2013 11:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
Gebruikersavatar
Elhart

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december

Berichtdoor a vgastel » ma dec 09 2013 1:56 pm

Leuk om je foto,s in dit draadje te zien , en het was leuk even te babbelen. :|
Wel veel nikons voor bij zien schuiven en ook canon , en veel verschillend manieren van gebruik flits recht omhoog op een d 7000 onder een hoek van 35graden flits met bouncekap o ja ook met reflectie scherm.
Hier enkele van mij.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding

Straks of van avond nog een paar hoop dat er nog anderen zijn die er geweest zijn.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor Elhart » ma dec 09 2013 2:03 pm

Wauw die goudkleurige dame springt er wel uit zeg, ontzettend mooi. Ik heb haar trouwens niet gezien. Jammer :frown:
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
Gebruikersavatar
Elhart

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor Elhart » ma dec 09 2013 2:17 pm

Nog een paar foto's van mij. Bij sommige heb ik de camera flitser gebruikt. Stom, had iso moeten verhogen.

1
Afbeelding

2 .
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
Gebruikersavatar
Elhart

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor a vgastel » ma dec 09 2013 4:32 pm

Ja ,eventueel op auto iso zetten bijv tot 800 en ev in de +niet te veel even mee spelen.[flits en camera.
Zie je het verschil met de externe flits , vergeet de rode ogen reductie niet.
Maar jii hebt er weer enkele die ik niet heb toch mooi.

zie toch iso800 staan bij enkele zie niet overal de exif.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor Elhart » ma dec 09 2013 5:09 pm

ja verschil externe flits is wel heel duidelijk "zucht" maar dit wordt mijn volgende aankoop :wink2:
weet nu dat ik deze flits in de avond niet meer moet gebruiken. ik had mijn iso op 800 staan maar moet duidelijk nog hoger getild worden. Gewoon nog eens flink mee
gaan oefenen. Wanneer is het volgende evenement :D
Waarom de bovenste foto's geen data's geven snap ik niet. Ik heb ze toch tegelijk van raw naar jpeg overgezet :huh:
Maar ligt toch meestal aan jezelf, dus zal toch wel iets niet goed hebben gedaan :egeek:
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
Gebruikersavatar
Elhart

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor Kroontje » ma dec 09 2013 5:56 pm

Gezien de aantal foto's het draadje verplaatst ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor Jumpjiving » di dec 10 2013 5:54 pm

Leuke foto's
Hopelijk komen er nog meer.
Schrik toch wel van het verschil in kwaliteit
Met name de scherpte en belichting
En de schaduw van de lens die op enkele foto's te zien is.
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor a vgastel » di dec 10 2013 6:29 pm

We zijn gewoon amateur die met hun hobby bezig zijn hoop op meer reaktie,s waar ieder iets van leert,
Ook al staat het in presentatie. :wink2:
Twan [ charley scene] zou er ook een serie bij zetten , en ik ook nog.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dickens in Brandevoort 8 december update verzamel

Berichtdoor DannySan » di dec 10 2013 8:14 pm

Wellicht is het niet 'gewenst' in een presentatie-topic; maar kan het toch niet laten om even op de beelden te reageren...

Even op voorhand: Zónder afbreuk te willen doen aan de leuke dag die jullie ongetwijfeld hebben gehad, de leuke dingen die jullie hebben gezien en ook de leuke ontmoeting(en) die jullie gehad hebben.
Als ik zo de foto's eens bekijk denk ik; waarom hebben jullie deze settings gebruikt?
Ik zal kijken of ik enig 'nuttig' commentaar kan geven; dat is niet persoonlijk bedoeld maar slechts mijn technische visie gekleurd door mijn persoonlijke mening :wink:

Serie 1 van Elhart:
Foto 1: Hier mis ik de exif-info, maar het lijkt er op dat er geflitst is in combi met een lange sluitertijd? En de focus lijkt op zijn hand te liggen óf er is een heel groot diafragma-getal gebruikt.

Foto 2: Ook hier geen exif-info, maar ik vind de foto op zich wel leuk. Hier is duidelijk te zien dat het diafragma voor dit 'groepje' te klein is. Dat had - denk ik - wel f/4 of f/5,6 mogen zijn. En ook weer de pop-up flash?

Foto 3: Yes exif-info! :mrgreen: Als je nu echt f/2,5 wil gebruiken dan zou een focus op het gezicht wel mooier zijn (i.p.v. op zijn schoen). En waarom spotmeting hier? Matrix op de D7100 werkt machtig mooi bij zo'n scene als dit. En nu ik zie dat het een D7100 is, waarom je ISO niet naar 800? Dan heb je niet 1/13s maar 1/50s en heb je geen bewegingsonscherpte.

Foto 4: Weer spotmeting? Ook in dit soort scenes niet echt nodig. Hier had - door de beweging van de ganzenhoedster - de sluitertijd wel weer omhoog gemoeten (ISO omhoog en je hebt meer 'ruimte' daarin) en... waar ligt het scherpstelpunt eigenlijk?

--

Serie 1 van a vgastel:
Foto 1: Deze foto 'snap' ik niet helemaal... De focus ligt op het achterste oog met f/3,2 en daardoor is het gezicht niet scherp; de lichtmeting is op 'center' gezet en dan een exposure-compensatie van -1/3? Als je een flits gebruikt is dat natuurlijk helemaal niet nodig; bij een sluitertijd van 1/125 laat je niet veel omgevingslicht meer binnen; dat had wellicht naar 1/80 gekund voor een wat meer 'levendig' beeld. Hier stond de flits op TTL? Als de focus wel goed had gelegen was dit wel een mooie foto geworden.

Foto 2: Geen foute foto hoor! Iemand met een bril zo op is altijd lastig om de focus goed te leggen, hier zie ik scherpe ogen en wenkbrauwen en loopt de scherpte over de oren al weg. Hij lijkt wat 'flets'? De flits staat op M zie ik, beter is het om 'm op TTL te gebruiken voor dit soort 'wandel-fotografie'.

Foto 3: Hier ligt de focus goed, maar heel jammer dat er hier géén flash is gebruikt; hij had wel een 'kusje aan flits' kunnen gebruiken om zijn gezicht uit de achtergrond te 'tillen'.

Foto 4: hier is de flits weer eigenlijk 'te veel' van het goede, ze "knalt" nu letterlijk uit het plaatje. De kadering vind ik wat minder; ik mis de bovenkant van haar hoofd en het linkerhandje van het 'kind'.

Foto 5: Nu weer zonder flits, en dus te donker. De ISO omhoog zou ook kunnen werken (i.p.v. flitsen). Dus in potentie een mooie plaat maar ik vind het gezicht te donker.

Foto 6: Leuk zo'n koortje met kids en volwassenen, de flits is hier wel passend want hij haalt het geheel mooi 'een beetje' op; maar waarom f/2,8? Nu heb je deels onscherpte in de groep (kan zijn dat dat de bedoeling is?)

---

Serie 2 van Elhart:
Foto 1: Bewegingsonscherpte? 1/10s uit de hand is wel héél enthousiast hoor, lekker de ISO omhoog en dan was het klaar geweest want de kadering is leuk en zijn pose en blik ook. De focus lijkt op de poten van zijn camera te liggen?

Foto 2: Vind ik eigenlijk helemaal niet gek, het groepje wordt uit de achtergrond 'getild' en dat is in dit plaatje helemaal niet fout.

Foto 3: Hier inderdaad de schaduw van de lenskap onderin, en hier is de flits echt niet 'op zijn plaats', ook gezien het gezicht van het meisje links onderin.

Foto 4: Hier had de flits wel iets 'zachter' gemogen, maar het moment van kijken tussen de 'lerares' en het kleine dametje vooraan is leuk!

Foto 5: Ook hier schaduw van je lenskap volgens mij, en hier is de flits duidelijk 'over the top'.

Foto 6: Hier lijkt de focus niet op de gezichten te liggen? Hier tilt de flits het groepje er wel 'uit' dus dan kan het - voor mijn gevoel dan - net.

Foto 7: Jammer van de flits hier, de sfeer gaat er daardoor 'uit'; hoe hoog stond de ISO hier?

Foto 8: Als je zo'n mooie set hebt als je hier gebruikt Elhart, vind ik het zo jammer om te zien dat je er qua focus zo vaak 'naast' zit; ook hier; het plaatje is 'klaar' voor je maar hij is mis...

Foto 9: Een stuk beter! ISO 2 stappen omhoog en de flits wat omlaag? Dan is het een erg leuke foto.

Foto 10: Vogeltje... Spotmeting in combi met flits maakt een mooie meting; maar de flits is te 'hard'

---

De D90 en de D7100 zijn niet helemaal met elkaar te vergelijken; de D90 ken ik niet maar de D7000 is zeer nauw verwant aan de D7000 (en die heb ik onlangs 4 dagen mogen gebruiken).
Voor deze avond had ik de camera op ApertureMode gezet, de ISO op auto met als minimum 400 en als maximum 3200, standaard ruiscorrectie aan, Active D-lighting op 'auto', AF-S en single-point-focus. Ik zie dat je in RAW schiet, dus dan kan de ruiscorrectie uit wellicht.

Maar ik zou sowieso letten op je camera-handling en je discipline in het schieten. Dus je settings heb je, je ziet het plaatje; aanleggen... focus, uitademen, klik en door.

Voor de D90 zullen de settings ongeveer hetzelfde liggen, al zijn de focus-issues bij Bert minder 'aan de orde'.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, lijkt mij ook een leuk evenement (ik had niet gekund maar wellicht eens samen op pad?)

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten