Geen foto's meer
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Geen foto's meer
Kan iemand mij uitleggen waarom je wel een foto zou plaatsen in ...../Foto's/Landschappen en niet in .../Foto presentaties?
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wellicht - even simpel gedacht Patrick - omdat men dan denkt "Mijn landschapsfoto word sneller bekeken in /Landschappen dan in /Foto presentaties" omdat de laatste een beetje meer een 'vergaarbak' is?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Forumlid
En je krijgt een gerichter publiek. Hiermee voorkom je misschien dat iemand (weer) zegt dat hij HDR of 3D niks vindt. Hij houdt die categorieën gewoon mis.
Precies wat Danny zegt.
Als iets in een categorie zou staan is het makkelijker te vinden. En sneller. Ik zou bepaalde dingen nooit bekijken, zoals HDR of 3D fotografie. Voor mij zonde van de tijd maar er zijn vele anderen die dit juist weer wel willen zien.
Ik zou dan weer meteen mezelf in de categroie macro of nachtfotografie storten en dan waarschijnlijk geen foto meer missen. een bijkomend voordeel lijkt mij dat dan ook specifieke technische kennis van dat vakgebied op de juiste plek komt. Zo zal er in de sectie macro geen vervuiling optreden door technische info over 3D fotografie waar macro liefhebbers niet op zitten te wachten.
En andersom uiteraard, ieder zijn voorkeur. iemand die gek is op 3D zit weer niet op info te wachten over tussenringen, balgen en ringflitsers.
Als iets in een categorie zou staan is het makkelijker te vinden. En sneller. Ik zou bepaalde dingen nooit bekijken, zoals HDR of 3D fotografie. Voor mij zonde van de tijd maar er zijn vele anderen die dit juist weer wel willen zien.
Ik zou dan weer meteen mezelf in de categroie macro of nachtfotografie storten en dan waarschijnlijk geen foto meer missen. een bijkomend voordeel lijkt mij dat dan ook specifieke technische kennis van dat vakgebied op de juiste plek komt. Zo zal er in de sectie macro geen vervuiling optreden door technische info over 3D fotografie waar macro liefhebbers niet op zitten te wachten.
En andersom uiteraard, ieder zijn voorkeur. iemand die gek is op 3D zit weer niet op info te wachten over tussenringen, balgen en ringflitsers.
-
- Forumlid
Én 3D Peter, da's een uitdaging!
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Volgens mij klopt die redenatie niet, juist in een vergaarbak zullen meer mensen hier naar kijken. Simpelweg omdat iedereen in dezelfde bak zit te kijken, dus ook mensen die anders niet zouden kijken.DannySan schreef:Wellicht - even simpel gedacht Patrick - omdat men dan denkt "Mijn landschapsfoto word sneller bekeken in /Landschappen dan in /Foto presentaties" omdat de laatste een beetje meer een 'vergaarbak' is?
Verder vind ik het een beetje vreemde actie om ál je foto's te verwijderen als er op ééntje geen reactie komt

De problemen die hier aangekaart worden, gaan helemaal niet opgelost worden als je een andere forumindeling opzet, maar ja, das mijn mening maar.
Persoonlijk vind ik het op de huidgie manier prima, zie ik ook eens wat niet direct mijn belangstelling heeft.
Laatst gewijzigd door JvdKooij op ma dec 09 2013 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jaap
Jaap
Het is wellicht niet zozeer het plaatsen maar meer het terugvinden. Dat is een stuk makkelijker als het op rubriek wordt "gesorteerd". En de kijker kan gemakkelijker kijken/zoeken in de rubriek die zijn interesse heeft.Patrick schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je wel een foto zou plaatsen in ...../Foto's/Landschappen en niet in .../Foto presentaties?
- jacobus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik voel me nu echt thuis, het is net of ik op mijn werk in vergadering zit, je gaat naar huis na drie uur en je vraagt je af hoe ver staan we nu.
Jacobus
Jacobus
Sony RX100 Mark4
Mag ik een vergelijking maken met muziek? Ik denk dat we allen wel een stukje muziek kunnen waarderen. Maar voor de een is dat Jazz, voor de ander hip-hop en weer een ander houdt van klasieke muziek. Daarom zijn deze stromingen apart neergezet in een muziekwinkel, om het zoeken naar je favoriete muziek te vergemakkelijken.
Het gaat ook op voor boeken. In een boekwinkel heb je een verdeling in kookboeken, detectives, foto-boeken en ga zo maar door. Niet alles staat door elkaar.
En voor mij gaat dat ook op met foto's.
Het gaat ook op voor boeken. In een boekwinkel heb je een verdeling in kookboeken, detectives, foto-boeken en ga zo maar door. Niet alles staat door elkaar.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Dit vind ik eigenlijk een heel goed argument. Het staat verder los van het hele commentaar-verhaal, maar ik vind dit een zeer praktische oplossing. Ik ben in ieder geval overtuigd. (Er zal overigens altijd een categorie 'overige' moeten zijn, wat je ook doet).Ton van de Wiel schreef:Mag ik een vergelijking maken met muziek? Ik denk dat we allen wel een stukje muziek kunnen waarderen. Maar voor de een is dat Jazz, voor de ander hip-hop en weer een ander houdt van klasieke muziek. Daarom zijn deze stromingen apart neergezet in een muziekwinkel, om het zoeken naar je favoriete muziek te vergemakkelijken.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Clublid
- Contacteer:
Maar soms is het ook lekker om radio te luisteren en muziek te horen die je zelf niet zou uitzoeken in de winkel. Dat geldt ook voor foto's als ik naar mijzelf kijk.Ton van de Wiel schreef:Mag ik een vergelijking maken met muziek? Ik denk dat we allen wel een stukje muziek kunnen waarderen. Maar voor de een is dat Jazz, voor de ander hip-hop en weer een ander houdt van klasieke muziek. Daarom zijn deze stromingen apart neergezet in een muziekwinkel, om het zoeken naar je favoriete muziek te vergemakkelijken.
Ik vind de indeling eigenlijk niet zo heel relevant verder. Of alles bij elkaar staat of in categorien, ik lees het forum eigenlijk alleen de 'ongelezen berichten' knop bovenaan. Daar zit voor mij persoonlijk ook gelijk het probleem, ik heb geen idee of ik in Presentatie of in Beoordelingen zit. En stiekem interesseert mij dat ook weinig. Ik wil gewoon lekker foto's kijken of pixelpeep draadjes lezen en als ik de behoefte heb om te reageren dan wil ik dat gewoon kunnen doen zonder ineens in een vijandige discussie te zitten dat ik juist in een draadje zit waar je helemaal niet inhoudelijk mag reageren...
Ik blijf van mening dat je foto's post om complimenten en/of om opbouwende kritiek te krijgen. Als je geen reactie wilt dan moet je ook gewoon niet posten (of in een verzameldraadje gooien), als je alleen complimenten wilt dan hebben ze facebook en flickr uitgevonden (en bij die laatste krijg je er nog allemaal mooie plaatjes in de reacties bij ook).
Daarnaast vind ik ook nog steeds dat ALS men dan toch wil dat er in bepaalde draadjes niet inhoudelijk gereageerd wordt, dat daar dan ook consequent op gemodereerd wordt. Want nu wordt er in het ene draadje in presentatie volop gediscussieerd zonder problemen (zoals het hoort wat mij betreft) waardoor men aanneemt dat het dus mag. En vervolgens het volgend draadje gigantisch uit de hand loopt omdat het toch niet de bedoeling was in presentatie. Ik zeg het ook altijd op werk: onwerkbare situaties kan ik prima accepteren mits ze van bovenhand zijn opgelegd, duidelijk zijn en consequent worden toegepast.
Fin.
- justme
- Forumlid
mijn antwoord/insteek :Patrick schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je wel een foto zou plaatsen in ...../Foto's/Landschappen en niet in .../Foto presentaties?
als het om een enkele foto zou gaan, kan je dit niet 'verantwoorden/uitleggen'. Met andere woorden: "een landschapsfoto zou toebehoren aan ...../Foto's/Landschappen "
maar,
stel je hebt een verhalende reportage, met onder andere een landschapsfoto en andere facetten van fotografie ( macro, portret of wat dan ook ) dan zou ik er persoonlijk een topic plaatsen in .../Foto presentaties
Klopt, ik luister ook soms naar de radio en dan komt er van alles voorbij. Maar die keuze is er nog steeds natuurlijk. Je kunt naast je favoriete tak van sport nog steeds af en toe een kijkje nemen bij andere onderwerpen.
Als ik een DVD koop kijk ik altijd bij een bepaald genre. Staan mooi op een rijtje, makkelijk zoeken. Maar soms kijk ik ook wel eens bij een andere sectie. Wie weet wat voor leuks er tussen zit.
Als ik een DVD koop kijk ik altijd bij een bepaald genre. Staan mooi op een rijtje, makkelijk zoeken. Maar soms kijk ik ook wel eens bij een andere sectie. Wie weet wat voor leuks er tussen zit.
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
de spijker op zijn kopTon van de Wiel schreef:Klopt, ik luister ook soms naar de radio en dan komt er van alles voorbij. Maar die keuze is er nog steeds natuurlijk. Je kunt naast je favoriete tak van sport nog steeds af en toe een kijkje nemen bij andere onderwerpen.

Nikon | Gitzo en iets wat schommelt