Pas je ervaringsniveau aan!

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Pas je ervaringsniveau aan!

Bericht door Patrick » wo jan 01 2014 9:52 pm

Marten schreef:
JanJacob schreef:....Nee, niet alleen dat. Ook in de beantwoording over vragen van technische aard weet je zo beter hoe 'moeilijk' je het kunt maken.
Ik verwijs naar een antwoord van Patrick in het topic: "2014 ,,,," etc
Patrick schreef:......
Het veld is trouwens meer bedoeld voor de geplaatste foto's. Als iemand een beginner is reageer je neem ik aan anders op bepaalde zaken.
Bij de geplaatste foto's is het duidelijker dan bij vragen denk ik. Maar natuurlijk houd je er ook bij technische vragen rekening mee. Dus lees het maar zo dat je bij reacties op anderen even checkt met welk ervaringsniveau je rekening moet houden.

Het betekent natuurlijk niet dat je niet lekker technisch mag ingaan op zaken als de vraag interessant is. Er lezen natuurlijk ook anderen mee! Maar zorg dat de vraagsteller er ook verder mee kan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 01 2014 10:01 pm

jfbat schreef:Ik vind ook dat er een buitencategorie zou moeten zijn voor mensen die 5 sterren eigenlijk nog te weinig vinden voor zichzelf. Dan weet je tenminste meteen wat voor vlees je in de kuip hebt… ;)
***** Zou ik kunnen hernoemen naar ********* om super-users aan te geven, maar dat is natuurlijk nogal zinloos, toch? :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JanJacob
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanJacob » wo jan 01 2014 10:08 pm

Ach, die superusers noemen we gewoon JanJacob. Zijn we daarmee ook weer klaar.

:mrgreen:

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » wo jan 01 2014 10:11 pm

Patrick schreef:
jfbat schreef:Ik vind ook dat er een buitencategorie zou moeten zijn voor mensen die 5 sterren eigenlijk nog te weinig vinden voor zichzelf. Dan weet je tenminste meteen wat voor vlees je in de kuip hebt… ;)
***** Zou ik kunnen hernoemen naar ********* om super-users aan te geven, maar dat is natuurlijk nogal zinloos, toch? :twisted:
Nou, ik dacht meer aan een icoontje: Afbeelding

Maar dan echt alleen voor mensen die zich beter vinden dan 5 sterren, hè! ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » wo jan 01 2014 10:15 pm

Vijf sterren betekend toch dat je stelt dat je alles weet en uitsluitend gedenkwaardige foto's maakt?
Ik ben benieuwd wie dat aandurft. :D

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 01 2014 10:20 pm

Hasselbox schreef:Vijf sterren betekend toch dat je stelt dat je alles weet en uitsluitend gedenkwaardige foto's maakt?
Ik ben benieuwd wie dat aandurft. :D
Ik heb er al 9 die dat "durven". :wink: Tegenover 37 op **** en 63 op ***. Dat lijkt me een redelijke verhouding.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » wo jan 01 2014 10:23 pm

Dan moet je perfect zijn, er zijn wel enkele leden die hier dichtbij komen maar die hebben dat ook laten zien met foto's als bewijs.
Laatst gewijzigd door reneo57 op wo jan 01 2014 10:28 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » wo jan 01 2014 10:24 pm

Ik heb er in ieder geval eentje gespot, van wie ik overigens echt niet kan beoordelen of hij/zij die klassificatie op basis van zijn/haar foto's waard is, omdat ik nog geen enkele foto van de betreffende persoon heb gezien. Toch jammer, ik zou van de foto's van zo iemand toch best wat moeten kunnen leren, denk ik zo… ;)
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » wo jan 01 2014 10:27 pm

Misschien dat dat nu veranderd?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 01 2014 10:30 pm

Laten we ons niet te veel focussen op deze personen. Het betekent niet dat je feilloos bent!

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » wo jan 01 2014 10:30 pm

2 sterren, 3 sterren. Gebruik regelmatig de M stand, maar toch ook nog wel een van de auto-standen, bij twijfel. Dus 2 1/2 of toch maar afronden.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » wo jan 01 2014 10:32 pm

Patrick schreef:Laten we ons niet te veel focussen op deze personen. Het betekent niet dat je feilloos bent!
Ik zit ook maar wat te dollen, met een klein beetje serieuze ondertoon (ik miste enig relativeringsvermogen bij iemand).

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » wo jan 01 2014 10:40 pm

Misschien iets om bij 4 sterren bij te zetten dat je al dan niet semi-pro werkt oid, en bij 5 sterren je een full time of ex full time broodfotograaf bent.
Puntje wat ik zie is dat bepaalde mensen wel de nodige commerciële zaken doen met goed gevolg, maar het niet full time doen, en/of misschien maar veel kennis hebben op hun specifieke vlak. Als Jantje veel kennis heeft van bruidsfotografie wil dit niet zeggen dat hij kennis heeft van Architectuur of de desbetreffende techniek/theorie. Is hij dan 4 of 5 sterren?
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 01 2014 10:43 pm

Ik ben van mening dat al dan niet je boterham verdienen met fotografie geen garantie is voor kunde. Er zijn genoeg amateurs die in ieder geval de mindere professionals de baas zijn. En we willen toch uiteindelijk allemaal eens de kans hebben om die vijfde ster erbij te zetten? 8)

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » wo jan 01 2014 10:56 pm

Patrick schreef:
Doet mij denken aan de maten voor condooms ... [cynisch grapje, houd ik wel van maar is geen smiley voor]
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”