Van Lightroom naar Elements werkt niet
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Van Lightroom naar Elements werkt niet
Ik heb Lightroom 5.3 en Elements 10. Volgens de documentatie zou je vanuit Lightroom een foto in Elements moeten kunnen openen en bewerken. Na de bewerking zou het resultaat in Lightroom terug moeten komen (als TIFF-bestand). Bij mij werkt dit niet. Als ik klik op "Foto -> Bewerken in -> Bewerken in Adobe Photoshop Elements Editor" gebeurt er helemaal niets (er zou een popup scherm moeten verschijnen). Wie kan mij verder helpen?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Van Lightroom naar Elements werkt niet
Verwijs je naar de .exe file voor Elements bij external editor in LR?
-
- Forumlid
Hoe kan ik dit zien? Bij "Bewerken -> Voorkeuren -> tabje Extern bewerken" staat als eerste externe editor "Bewerken in Adobe Photoshop Elements Editor". Deze kan ik niet aanpassen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Huh? Dat moet je toch kunnen selecteren/aanpassen.
Heb je hier wat aan? http://help.adobe.com/nl_NL/lightroom/u ... F7F9E87499" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je hier wat aan? http://help.adobe.com/nl_NL/lightroom/u ... F7F9E87499" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
De eerste editor kun je niet aanpassen. Als bij de installatie van Lightroom een geïnstalleerde versie van Elements wordt gedetecteerd komt deze er standaard in te staan. De tweede editor kun je wel kiezen. Ik heb hier nogmaals Elements in gezet (met de .exe file van de editor). Er gebeurt dan hetzelfde: niets. Ik heb bovenstaande link doorgenomen en nog verder gezocht maar heb nog geen oplossing voor mijn probleem...
-
- Moderator
- Contacteer:
Dan weet ik het ook niet. Ik zou dan Adobe bellen of mailen, die moeten je kunnen helpen.
-
- Forumlid
Ik ben er inmiddels achter dat het in de meeste gevallen wel werkt. De verzameling waar ik gisteren aan werkte bevat geaccepteerde (witte vlag) en geweigerde (zwarte vlag) foto's. Bij de geweigerde foto's werkt het wel, bij de geaccepteerde niet. Het veranderen van de status heeft nu echter geen invloed meer op het wel of niet openen in Elements. Andere verzamelingen werken wel goed.
Ik heb de foto's waarbij het niet werkt verwijderd uit de Lightroom catalogus, opnieuw geïmporteerd, toegevoegd aan de verzameling en gevlagd. Nu werkt het wel. Misschien moet je niet alles willen begrijpen...
@Skippy: bedankt voor het meedenken
Ik heb de foto's waarbij het niet werkt verwijderd uit de Lightroom catalogus, opnieuw geïmporteerd, toegevoegd aan de verzameling en gevlagd. Nu werkt het wel. Misschien moet je niet alles willen begrijpen...
@Skippy: bedankt voor het meedenken
-
- Moderator
- Contacteer:
Graag gedaan. Ook actief door jou naar verklaring en oplossing gezocht, dat zien we wel eens anders.
-
- Forumlid
En het probleem is weer terug. Ik weet nu wel waardoor het wordt veroorzaakt. Ik gebruik, met deze serie foto's voor de eerste keer, het x-rite colorchecker passport. Zodra ik bij Cameracalibratie het hiermee gemaakte profiel toepas op een foto werkt het uitstapje naar Elements niet meer (met de met Lightroom meegeleverde profielen werkt het wel). Ik weet nog niet hoe dit komt maar heb in ieder geval weer een aanwijzing om verder te zoeken. Mocht iemand nog een idee hebben..
-
- Moderator
- Contacteer:
OK, dus met Colorchecker wordt het bestand aangepast buiten LR om? Dan loopt je bestand als het ware "out of sync" met de in LR aangebrachte wijzigingen. Ergens is het logisch, maar niet wenselijk ...