Marten schreef:En zo moeilijk is het niet om het ervaringsniveau van de ander in te schatten aan de hand van het geplaatste bericht of foto. Ook zonder sterretjes.
Even goed zijn/haar bericht lezen en tot je door laten dringen.
Schijnbaar is dat dus wel moeilijk. Dir heeft het verleden al vaak genoeg bewezen, dat beginnende enthousiastelingen werden "afgebrand" (om het zo maar even te zeggen) omdat ze beoordeeld werden als professional. In dat opzicht vindt ik het wel prima.
En ja ik heb mezelf als gemiddeld neergezet, de basis snap ik. Macro daar ben (vind ik zelf) wel goed in. Maar portretten en landschap, daar heb ik nog een hoop te leren.
Maakt het mij wat uit hoe men mij beoordeeld. Nee eigenlijk niet. Ook als ik een foto plaats om hem gewoon te plaatsen, en er dan gewoon toch commentaar of opmerkingen over krijg. Nou de gene waar ik wat mee kan, daar doe ik dan ook wat mee. En gespui over een foto. Die negeer ik gewoon.
Ik ben hier niet voor de oeh, en ahhhhh's maar omdat ik wat met Nikon heb, en hou van fotografie. Maar ook omdat ik van anderen wil leren.
Kritiek/commentaar op het niveau waar je je op bevindt is dan erg handig.
Jan
Een berg Nikon spullen....