Handschoenen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Handschoenen

Bericht door willemr » vr jan 10 2014 8:57 pm

Ik heb een paar (gebreide) Adidas sporthandschoenen. Zijn warm en de camera's zijn goed te bedienen. Onlangs een paar winter golfhandschoenen aangeschaft (FootJoy). Golfen kan ik er niet mee (het wil maar niet wennen van die relatief dikke dingen), maar ze zitten als gegoten en ze zijn wat stroever dan de Adidas-jes.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za jan 11 2014 5:50 am

Natuurlijk geven ervaringen uit het verleden geen garanties voor de toekomst.
De gemiddelde temperatuur overdag is in Tokyo zo'n 11 graden. Met zon, zie je iedereen dan in een zomers tenue buiten zitten.
http://www.worldweatheronline.com/Tokyo ... yo/JP.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Had dus aan kleding een sweater en een trui bij me voor het geval dat. En een regenjack, tegen wind en water, iets wat je in lente en herfst gebruikt. Ik kan me twee keer herinneren dat er wat natte sneeuw was.
Een tip, koop er een opvouwbare paraplu. In de 100 Yen Shop zijn ze niet echt klein, maar elders vindt je ze rond de 10 tot 15 euro. Opvouwbaar maakt dat ze iets van 15 - 20 centimeter groot zijn. Kom je dan van de regen een winkel in, dan stop je de plu in de zak van je jas. Je vergeet hem nooit meer. Mijn plu is nu 18 jaar geleden gekocht, en zal me waarschijnlijk nog vele jaren begeleiden.
Deze plu's zijn er ook met koolstoffiber en hydrauliek. Met een druk op de knop gaan ze dan geheel open of dicht, automatisch, prijs destijds rond de 400 euro.
Meer tips:
http://www.hansbraakhuis.nl/vakantie%20in%20Tokio.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » za jan 11 2014 6:14 am

Met mijn wintergolfhandschoenen kom ik de koude dagen door. (kosten zo'n €15-€20 per paar)

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JJG » za jan 11 2014 5:18 pm

Dank Hans voor de Tokyo tips! :) Zal zo je .pdf eens bekijken.

De rest ook wat betreft de tips voor handschoenen. Zojuist bij een sportzaak dunne (ski??)handschoenen gekocht met grip aan de binnenkant. Had m'n camera bij me en bevalt prima. 15 eurootjes.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”