Oke top , bedankt, dan doe ik het dus op de juiste manier.
Maar als ik dan manueel flits, en ik wil "ff snel" van bijvoorbeeld 1/1 naar 1/2 dan vind ik het zo omslachtig om helemaal weer naar het menu te moeten -- flits -- commander -- etc etc ... nogal wat stappen, snap je .. dus ik dacht, misschien kan ik het ook op de flitser zelf doen, .. zodat het wat vlotter gaat. Maar helaas.
Ken jij de sb800 goed? want wat ik mij dan afvraag... als ik die gewoon op de M stand zet (dus niet met de sel knop etc.... maar gewoon met modus en dan op M... dan zie ik dat je wel de hoeveelheid flitskracht daar kan instellen. Is dit dan alleen , wanneer je on-camera flitst met dat ding?
d700 en de nikon sb800 ttl , lukt niet
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: d700 en de nikon sb800 ttl , lukt niet
Je kan in "mijn menu" een knop aanmaken of een snelknop op je camera instellen die de comandermode in één keer op de camera tovert.
Als je het op je flitser wilt doen dan moet je de flitser op SU-4 zetten en niet op remote.

Als je het op je flitser wilt doen dan moet je de flitser op SU-4 zetten en niet op remote.
Hmmm daar ga ik dan maar eens voor zitten
want dat is wel zo handig
Bedankt voor je antwoorden :mrgreen:

- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voor instellen van je camera is vrij makkelijk.
Menu> Mijn menu> Optie toevoegen> menu persoonlijke instellingen> (e) bracketing/flits>(e3) flitserregeling >commanderstand >ok >ok.
Nu staat hij bovenin "mijn menu"
Dan het volgende
Menu> potooltje(menu persoonlijke instelling)>(f) bediening> (f5) voorbeelknop toewijzen> Voorbeeldknop indrukken>en kiezen bovenste in "mijn menu". >ok.
Als je nu je het knopje van je middelfinger van je rechterhand indrukt krijg je meteen commandermode te zien. Dit kan natuurlijk ook met de andere instelbare knoppen. dan moet je alleen die knop opzoeken bij (f) en daar toewijzen aan "bovenste in mijn menu"
Flitser op SU-4 zetten is makkelijk. die staat onder "Remote" de flitser flitst dan mee met andere flitsers en je kan hem dan zelf instellen door naar beneden en naar boven te drukken.
Succes!
Menu> Mijn menu> Optie toevoegen> menu persoonlijke instellingen> (e) bracketing/flits>(e3) flitserregeling >commanderstand >ok >ok.
Nu staat hij bovenin "mijn menu"
Dan het volgende
Menu> potooltje(menu persoonlijke instelling)>(f) bediening> (f5) voorbeelknop toewijzen> Voorbeeldknop indrukken>en kiezen bovenste in "mijn menu". >ok.
Als je nu je het knopje van je middelfinger van je rechterhand indrukt krijg je meteen commandermode te zien. Dit kan natuurlijk ook met de andere instelbare knoppen. dan moet je alleen die knop opzoeken bij (f) en daar toewijzen aan "bovenste in mijn menu"
Flitser op SU-4 zetten is makkelijk. die staat onder "Remote" de flitser flitst dan mee met andere flitsers en je kan hem dan zelf instellen door naar beneden en naar boven te drukken.
Succes!