Let op 18+

Onderwerp:

Let op 18+

Berichtdoor Masrya » di jan 28 2014 4:04 pm

Afgelopen zaterdag een leuke shoot gehad in de studio met thema; Femme Fatale

Afbeelding


Ben benieuwd naar jullie reactie's en opbouwende kritiek.
Masrya



Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor ATOR » di jan 28 2014 4:20 pm

Prachtig shot en erg mooi belicht. Hij is mooi in balans met aan de ene kant het superzachte wit en de andere kant de harde gun en kousenband.

Waarom heb je gekozen voor een vierkante uitsnede? De bovenkant met alleen maar wit voegt niet zoveel toe, daar mag van mij een stukje vanaf.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor bjornc » di jan 28 2014 6:42 pm

De omzetting en ingrediënten van de foto spreken mij aan, maar de centrale opbouw van de foto dan weer niet.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor Jumpjiving » di jan 28 2014 6:47 pm

Belichting is mooi.
Hoofd zeker bewust buiten beeld gehouden?
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor ReneG » di jan 28 2014 6:58 pm

Ik sluit me aan bij ATOR, vooral de belichting en de zwart-wit conversie zijn prachtig. De uitsnede vind ik ook wat vreemd overkomen. Ik had het bovenste gedeelte denk ik ook weggelaten en meer van de benen en vooral de gehele kousenband laten zien. Maar echt een mooie foto, al klopt er gevoelsmatig iets niet helemaal (opbouw?).

PS: In tweede instantie weet ik wat er voor mij gevoelsmatig niet klopt, al is het misschien wat pietluttig. Het heeft niets met de kwaliteit van de foto te maken, maar het zit hem in de positie en de manier van vasthouden van het pistool. Excuseer me als dit wat pietluttig overkomt, dit zal mijn achtergrond (zeg maar beroepsdeformatie) als schutter zijn. De positie van het pistool en de manier waarop het wordt vastgehouden roept bij mij een beeld op van onhandigheid en onveiligheid (voor de femme zelf dan). Het komt voor mij (als schutter) ongeveer over alsof je een prachtige foto hebt van een fotograaf in actie, die alleen zijn camera verkeerd om vasthoudt. Dat komt bij mij een beetje vreemd over m.b.t. het thema 'femme fatale'. Maar veel anderen zien dat wellicht niet. Begrijp me niet verkeerd, het is maar een detail. Ik vind het nog steeds een prachtige foto en ik doe het je nog niet na. Maar ik wilde het toch meegeven voor een volgende keer... ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor Masrya » di jan 28 2014 7:03 pm

Jumpjiving schreef:Belichting is mooi.
Hoofd zeker bewust buiten beeld gehouden?


Dankje, ja het hoofd is bewust buiten beeld gehouden..


bjornc schreef:De omzetting en ingrediënten van de foto spreken mij aan, maar de centrale opbouw van de foto dan weer niet.


Wat spreekt je minder aan? Leer graag bij :)



ATOR schreef:Prachtig shot en erg mooi belicht. Hij is mooi in balans met aan de ene kant het superzachte wit en de andere kant de harde gun en kousenband.

Waarom heb je gekozen voor een vierkante uitsnede? De bovenkant met alleen maar wit voegt niet zoveel toe, daar mag van mij een stukje vanaf.


Bedankt voor je compliment, ik vond het zelf erg krag ogen als ik iets van de bovenkant afhaalde.
Masrya



Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor Masrya » di jan 28 2014 7:06 pm

ReneG schreef:Ik sluit me aan bij ATOR, vooral de belichting en de zwart-wit conversie zijn prachtig. De uitsnede vind ik ook wat vreemd overkomen. Ik had het bovenste gedeelte denk ik ook weggelaten en meer van de benen en vooral de gehele kousenband laten zien. Maar echt een mooie foto, al klopt er gevoelsmatig iets niet helemaal (opbouw?).

PS: In tweede instantie weet ik wat er voor mij gevoelsmatig niet klopt, al is het misschien wat pietluttig. Het heeft niets met de kwaliteit van de foto te maken, maar het zit hem in de positie en de manier van vasthouden van het pistool. Excuseer me als dit wat pietluttig overkomt, dit zal mijn achtergrond (zeg maar beroepsdeformatie) als schutter zijn. De positie van het pistool en de manier waarop het wordt vastgehouden roept bij mij een beeld op van onhandigheid en onveiligheid (voor de femme zelf dan). Het komt voor mij (als schutter) ongeveer over alsof je een prachtige foto hebt van een fotograaf in actie, die alleen zijn camera verkeerd om vasthoudt. Dat komt bij mij een beetje vreemd over m.b.t. het thema 'femme fatale'. Maar veel anderen zien dat wellicht niet. Begrijp me niet verkeerd, het is maar een detail. Ik vind het nog steeds een prachtige foto en ik doe het je nog niet na. Maar ik wilde het toch meegeven voor een volgende keer... ;)



Bedankt voor je tips! dat van dat pistool, hou je het precies vasthoudt heb ik geen idee van. Maar zal dat zeker meenemen in een eventuele volgende shoot met een pistool :mryellow:
Masrya



Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor bjornc » di jan 28 2014 11:11 pm

Masrya schreef:
bjornc schreef:De omzetting en ingrediënten van de foto spreken mij aan, maar de centrale opbouw van de foto dan weer niet.


Wat spreekt je minder aan? Leer graag bij :)
.

Nou, waar de aandacht als eerste naartoe gaat, is het pistool (en de borstenpartij)
En die staan in het midden van de foto. Dit voelt niet 'natuurlijk'

Want als je je moet concentreren op het midden van een foto, dan zijn je ogen ook continu geneigd om naar de zijkanten van de foto te kijken.
Dat maakt een foto onrustig.

Lees jezelf eens in op de gulden snede, het werkt echt.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor JaapV » wo jan 29 2014 1:44 am

bjornc schreef:(...)
Lees jezelf eens in op de gulden snede, het werkt echt.

Ik wéét 't niet: ik moet er meestal erg van geeuwen...
Volgens mij is deze foto precies ok.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor CaptainHook » wo jan 29 2014 9:10 am

Tja... mixed feelings bij dit soort beelden.
Aan de ene kant scoort bloot gewoon altijd. Of het nou artistiek verantwoord is of niet. Het aantal hits alhier en bij fotoapparatuur.nl laat dat wel zien. :mryellow:

De borstenpartij oogt zeer aantrekkelijk, maar wel erg plastic achtig. Het lijkt wel een CGI rendering, zo smooth en silky als het oogt. Het is gewoon te perfect om realistisch te zijn.
Aan de andere kant, was dat wellicht de bedoeling? Gewoon aandacht krijgen? Welnu, dat is gelukt! :lol:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor Masrya » wo jan 29 2014 9:58 am

Dat is met alles in het leven CaptainHook, wat de één mooi vindt, vindt de ander niks. En dat is bij fotografie uiteraard net zo.

Ik persoonlijk vind naakt mooi, artistiek verantwoord of niet en probeer te maken wat ik mooi vind. Maar aangezien ik nog een beginner ben leer ik graag, vandaar dat ik vraag naar jullie meningen. Niet met de bedoeling om aandacht te vragen, dan had ik wel een naaktfoto van mezelf gepost ;)


Ps. er is niks geretoucheerd aan de foto qua lichaam (in de nabewerking), en dan te bedenken dat deze dame 52 is.. :)
Masrya



Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor BStollman » wo jan 29 2014 10:14 am

Qua belichting spreek de foto me niet zeer aan als ik eerlijk ben.. Ik vind hem iets te zacht en het stoort me een beetje dat de linkerhand van de dame bijna wegvloeit in de witte achtergrond. Ik zou zelf wat meer contrast erin willen zien. Desalniettemin is het een wel een mooie foto :)
Gebruikersavatar
BStollman

Forumlid
Berichten: 461


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor CaptainHook » wo jan 29 2014 11:22 am

Masrya schreef:...
Ps. er is niks geretoucheerd aan de foto qua lichaam (in de nabewerking), en dan te bedenken dat deze dame 52 is.. :)

Wow, ik ben verbaasd...dat iemand van 52 zo'n fraaie borstpartij heeft en zo'n gave huid, zonder enige oneffenheid... :shock:

Zelfs als ik een babyhuidje fotografeer dan ziet het er minder gaaf uit... :wink:

BTW: ik heb totaal niet gezegd dat ik het niet mooi zou vinden. Gewoon plat gezegd: er staat een zeer aantrekkelijk en fraai vrouwenlichaam op de foto. Niks mis mee! :mryellow:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor Peter » wo jan 29 2014 12:03 pm

draadje geslist

graag hier alleen reacties op de foto :wink:

de 'rest' kan hier
viewtopic.php?f=23&t=53814
Online
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Let op 18+

Berichtdoor Léon Obers » wo jan 29 2014 12:55 pm

CaptainHook schreef:
Masrya schreef:...
Ps. er is niks geretoucheerd aan de foto qua lichaam (in de nabewerking), en dan te bedenken dat deze dame 52 is.. :)

Wow, ik ben verbaasd...dat iemand van 52 zo'n fraaie borstpartij heeft en zo'n gave huid, zonder enige oneffenheid... :shock:

Siliconen (? !) blijven recht overeind, ook als een dame ligt. 8) :wink:
Verder is de weergave van de foto toch echt wat verzacht. Maar toegegeven, de dame mag er zijn.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Glamour en artistiek naakt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten