Bayerischer Wald Duitsland.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Bayerischer Wald Duitsland.

Bericht door ReneG » ma feb 10 2014 2:46 pm

Rik Rollinga schreef:Het verbaast me dat je ondanks de hoge iso weinig ruis ziet.
Prachtige foto's, en die laatste 2 zijn ook echt scherp. In tegenstelling tot de eerdere serie, maar ik vermoed dat dat vooral in de verkleining en daar toegepaste verscherping zat?

Verder hoef je met een D300s echt niet zoveel ruis te hebben op ISO800 of ISO1000. Ik heb genoeg echt scherpe foto's met weinig tot geen ruis op ISO1600 gemaakt, al moet je belichting dan wel precies kloppen. Verder scheelt het natuurlijk dat er weinig tot geen donkere delen in de foto's zitten, ruis valt vooral op in donkere delen (al zie ik volgens mij ook wat ruis in de achtergrond bij de wolf, maar het is minimaal). Als je nabewerkt kun je ruis natuurlijk nog verder wegwerken, maar ik denk dat de hoeveelheid eventuele ruisreductie ook nog wel mee zal vallen, want meestal worden de foto's daardoor net iets minder scherp.
Spul waarmee je foto's maakt...

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » ma feb 10 2014 3:48 pm

Rik Rollinga schreef:Prachtig die laatste! Met zo'n foto zou ik mijn koude handen dicht knijpen!
Het verbaast me dat je ondanks de hoge iso weinig ruis ziet.
@Danny: Is er ruis weg gehaald door de één of andere bewerking?
Hoi Rik,

ik heb deze foto gewoon behandeld zoals elke RAW-file in Lightroom. Na de gewone bewerkingen doe ik inderdaad ruisreductie en daarna verscherping met een masker.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Rik Rollinga
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Rik Rollinga » ma feb 10 2014 5:17 pm

Bedankt! 8)
Als het niet echt hoeft.

Plaats reactie

Terug naar “Overig”