Foto's gewist INTERNE geheugen

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 12:38 am

Beste Mede nikon gebruikers.

Graag zou ik willen weten of en vooral hoe het mogelijk is om foto's van de interne geheugen(kaart) terug tehalen
Ik heb het voor deduidelijkheid niet over een (micro) sd geheugen kaart maar gewoon de interne kaart

als ik hem aansluit op de pc dan herkent hij hem als camera en dus als media speler.programma's als recuva ofpc inspector zijn dan helaas nutteloos.

Alles wat erover te vinden is gaat vooral over sd recovery en dat is niet wat ik zoek.

alvast heel erg bedankt
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor pveenstra » wo feb 19 2014 12:46 am

Voor welke camera vraag je dit? Want in veel moderne camera's wordt alleen gewerkt met geheugenkaarten.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
Gebruikersavatar
pveenstra

Clublid
Berichten: 1126


Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor jantom » wo feb 19 2014 12:54 am

Ik heb ook een camera gehad met (zeer beperkt) intern geheugen (Coolpix P5100) maar daar konden maar een paar fotobestanden op.
Als ik die camera aansloot op de computer werd de camera gezien als een "station" maar ik heb zelf nooit geprobeerd om gewiste bestanden (in dat interne geheugen) terug te halen.

Er moet ongetwijfeld wel een programma geschikt zijn voor dat werk. Met een programma van Sandisk kon ik méér dan alleen geheugenkaartjes (derhalve ook partities) "behandelen".
Ik hoop dat het je gaat lukken. Ik kan je niet aan een programma helpen.
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 1:42 am

Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar misschien moet je eens kijken naar de USB instelling op je camera.
Ervan uitgaande dat je camera deze instelmogelijkheid heeft, is het w.s. een kwestie van MTP/PTP naar MSC verstellen.

Voor meer info: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2625
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor jacobus » wo feb 19 2014 7:43 am

Ik weet alleen dat als je de camera aansluit zonder SD kaart de interne foto's op de camera zichtbaar worden.

Jacobus
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor iJoost » wo feb 19 2014 8:34 am

Je bedoelt dat je dan de foto's in de buffer kunt zien? Bijzonder. Want die buffer wordt ook voor andere dingen gebruikt. Niet alleen om foto's naar het kaartje te schrijven.

Moet ik toch eens proberen...

Mocht topic starter daar ook op doelen met "intern geheugen", dan lijkt me dat daar weinig aan te redden valt. Dat geheugen wordt veel te intensief gebruikt dus dat is meeste kans allang weer overschreven. Of gaat dit misschien niet over een Nikon?
iJoost



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor jacobus » wo feb 19 2014 8:44 am

Als er foto's op staan en het geheugen is vol geeft de camera normaal een waarschuwing dat het geheugen vol is. De foto's blijven er echter op staan tot dat je die verwijderd. Probeer het maar eens met een camera zonder SD kaart. Je kan gewoon foto's maken tot hij vol is

Jacobus
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor gijs sandberg » wo feb 19 2014 10:28 am

Beste Das,
Eerst bedenken welke kamera je hebt
Dan het handboek lezen, het gedrag is type-afhankelijk.
Sommige Coolpixen kunnen (voor demonstratie-doeleinden) enkele foto's intern opslaan.
In geval van twijfel: bel 0900-1callnikon
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 19 2014 10:31 am

Bij compactcamera's (Coolpix) met intern geheugen, betreft het vaak een niet vluchtig type geheugen, waar je zo bij kunt met aansluiting van een kabeltje aan de PC. Maar of dat dan is terug te halen indien de foto's zijn gewist?
Kijk of je met een recovery-programma dat interne geheugen kunt benaderen en uitlezen.

Als het gaat om een Nikon reflexcamera.
Zo gauw de camera uit wordt gezet gaan alle foto's in het interne geheugen verloren. Zet je de camera weer aan, is het geheugen dus leeg. Ook niet terug te halen ook, het betreft in dat geval geen flash geheugen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 6:14 pm

Beste iedereen.
Bedankt voor de reacties.
Allereerst gaat het om een Nikon Coolpix S3100 Ik heb begrepen dat hier plek is voor +- 25 foto's

deze zijn gewoon met 'de druk op de knop'gewist. ipv 1 foto per ongeluk allemaal.

mijn vraag is dus idd of dit terug te halen is want bij elk geheugen (op een buffer na dan) blijft alles staan tot het overschreden word,

ik ben zelf best handig met systemen zoals android alleen heb ik van een camera niet veel verstand.
Wat ik idd zou willen (zoals op een mobile telefoon) is MTP/PTP naar MSC veranderen waardoor mijn computer anders naar de camera gaat kijken en programma's als Recuva hun werk
kunnen doen omdat de camera gezien word als 'map' en niet als draagbaar apparaat.

het gaat dus echt om de foto's die gemaakt zijn zonder dat de geheugenkaart aanwezig was.

met vriendelijke groet,


Roberto


hieronder de uitleg...

Media of Picture Transfer Protocol (MTP/PTP)
Met PTP kunnen beelden van digitale camera's naar een computer worden overgezet zonder dat daarvoor een apparaatstuurprogramma nodig is. MTP is een uitgebreide versie van PTP en is ontwikkeld om meer soorten apparaten, zoals digitale audiospelers en draagbare mediaspelers, in staat te stellen te communiceren met een computersysteem. Bij PTP en MTP kan de gebruiker beelden overzetten zonder andere software te installeren. Digitale camera's van Nikon zijn compatibel met deze communicatieprotocollen sinds hun introductie.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Mass Storage Class (MSC)<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Wanneer een Mass Storage Class-compatibele camera op een computer wordt aangesloten, wordt de camera door het besturingssysteem herkend als een verwisselbare schijf en wordt de bestands- en mappenstructuur weergegeven. Het nadeel van MSC is dat hiervoor speciale apparaatstuurprogramma's voor de camera moesten worden geïnstalleerd om met de computer te kunnen communiceren. Dit geldt niet voor MTP en PTP.
Laatst gewijzigd door dasilva0902 op wo feb 19 2014 6:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor iJoost » wo feb 19 2014 6:15 pm

jacobus schreef:Als er foto's op staan en het geheugen is vol geeft de camera normaal een waarschuwing dat het geheugen vol is. De foto's blijven er echter op staan tot dat je die verwijderd. Probeer het maar eens met een camera zonder SD kaart. Je kan gewoon foto's maken tot hij vol is


Jawel, dat weet ik wel. Maar als je dan de camera uitzet zijn ze weg. En je kunt ze ook zeker niet "zien" vanaf je computer. Dus hoezo recoveren van verwijderde foto's uit het interne geheugen? ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 6:27 pm

Ik heb hierboven even een aanvulling geschreven!
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 6:31 pm

Zojuist een snel testje gedaan met mijn compact, TZ1
Foto gemaakt zonder kaartje, opslag naar het interne geheugen, camera uitgezet,
even wachten en de foto staat nog steed in het interne geheugen.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat wanneer je camera uitzet dat het interne geheugen gewist wordt!
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor iJoost » wo feb 19 2014 6:32 pm

Ja, dat zie ik. Ik geloof niet dat het interne geheugen van de Nikon camera's, voor zover ik die ken, op een of andere manier te mappen (laat staan te mounten zijn) als een drive. En als je er wel bij zou kunnen, dan is dat geheugen gewoon leeg zodra de camera een keer uit geweest is. Het is, weer bij de Nikon camera's die ik ken, geen flash geheugen. Dus volgens mij kan het niet, wat jij wilt om twee redenen.
iJoost



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor iJoost » wo feb 19 2014 6:35 pm

Jacob_O schreef:Het hoeft dus niet zo te zijn dat wanneer je camera uitzet dat het interne geheugen gewist wordt!


Op mij Nikon camera (maar dat is er maar een) is het geheugen dan wel leeg. (Ja, ik had het natuurlijk ook geprobeerd voordat ik dat zei. ;-)
iJoost




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten