Foto's gewist INTERNE geheugen

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 6:37 pm

iJoost schreef:Ja, dat zie ik. Ik geloof niet dat het interne geheugen van de Nikon camera's, voor zover ik die ken, op een of andere manier te mappen (laat staan te mounten zijn) als een drive. En als je er wel bij zou kunnen, dan is dat geheugen gewoon leeg zodra de camera een keer uit geweest is. Het is, weer bij de Nikon camera's die ik ken, geen flash geheugen. Dus volgens mij kan het niet, wat jij wilt om twee redenen.


dat is dus mijn vraag, naar mijn idee is alles wat programma gestuurd is aan te passen (hacken) bij android is dit voor mij een peuleschil maar ik weet niks van camera's puur alleen omdat mijn pc de camera niet ziet als een opslag schijf/geheugen/usb/..... je snapt het punt :?
Laatst gewijzigd door dasilva0902 op wo feb 19 2014 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor iJoost » wo feb 19 2014 6:37 pm

En nu zet ik het "Slot empty release lock" weer terug op LOCK. Want ik wil deze fout niet maken. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 6:38 pm

Zo is dat bij mij ok ingesteld: Geen kaartje geen fake-foto ;-)
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 19 2014 6:48 pm

Voor de S3100 geldt dat dus niet. De gebruiksaanwijzing spreekt over formatteren, wissen e.d. van het interne geheugen, als je geen SD-kaartje hebt geplaatst.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 7:19 pm

@ Léon: Bedoel je te zeggen dat een S3100 geen foto's in het interne geheugen kan bewaren?
Ik kan je even niet volgen...
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 7:26 pm

ik kan het me gewoon haast niet voorstellen. als iets ergens op bewaard word moet het te benaderen zijn,ik mis alleen drivers en kennis van dit product. ik kan me bijna niet voorstellen dat niemand dit ooit heeft meegemaakt dan wel gerepareerd/opgelost
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 19 2014 7:43 pm

Jacob_O schreef:@ Léon: Bedoel je te zeggen dat een S3100 geen foto's in het interne geheugen kan bewaren?
Ik kan je even niet volgen...

Juist wel !!!

Ik heb de gebruiksaanwijzing gedownload, en even heel vluchtig wat zaken doorgenomen.
De camera heeft 45 Mb intern geheugen. Als je geen extern kaartje in de camera stopt, hebben de typische bewerkingen van wissen, formatteren e.d. betrekking op het interne geheugen wat op dezelfde wijze feitelijk wordt benaderd. Het kunnen "formatteren" houdt in dat het van dezelfde structuur gebruik maakt als van een extern geheugenkaartje. Dat zou ook betekenen dat de opnamen in principe met een recovery programma terug te halen moeten zijn als ze zijn gewist. Het gaat er dus enkel om hoe vanuit de PC dat interne geheugen te kunnen benaderen.
Met het uit de camera halen van het externe kaartje heb je misschien de meeste kans dat je dat geheugen van de camera zelf kunt aanspreken.

Edit:
Blz. 148 van de gebruiksaanwijzing.
Daar wordt beschreven om een keus te maken of je het (interne) geheugen dan wel de geheugenkaart wilt formatteren.

Wat gebeurt er als je de camera via een USB-kabel aansluit aan een PC, zonder een extern geheugenkaartje in de camera gestopt te hebben?
Zie je dan onder "de verkenner" van Windows een extra media of camera verschijnen?
Zo ja, zou je kunnen kijken of je met een recovery-programma precies die betreffende schijfletter of media zou kunnen kiezen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 8:07 pm

Okay, dan ben ik weer helemaal bij, zo zag ik het ook.
En idd als hij de camera aansluit zonder een kaartje en hij ziet deze als externe drive dan zou het mogelijk zijn.
E.e.a. kan afhankelijk zijn van de instelling van de camera onder een menu-optie voor USB instellingen wanneer een S3100 die optie heeft.

Verder kwam ik deze site tegen: http://www.device-recovery.com/restore-deleted-photos-from-nikon-coolpix.html

En als ik dan het volgende plaatje bekijk dan zou ik zeggen dat het mogelijk is of zou moeten zijn....

Afbeelding
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 19 2014 8:27 pm

Jacob_O schreef:En als ik dan het volgende plaatje bekijk dan zou ik zeggen dat het mogelijk is of zou moeten zijn....

Inderdaad, en dan de keus in het recovery programma maken om het interne geheugen te scannen.
(Voor uitvoer dan ergens in een mapje op je harddisk).
Dat geeft je link feitelijk ook aan als informatie. Dus ik zou zeggen, ga daarmee aan de gang.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 8:43 pm

Beter kijkend naar het plaatje..... Internal storage = 4,99GB begin ik nu mijn twijfels te krijgen over deze software....
Is wel erg veel voor een Coolpix bij nader inzien!
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 19 2014 8:48 pm

In jouw geval zou het dan om 45 Mb gaan.
Maar heb je die verschillen al kunnen zien als twee verschillende media?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 8:54 pm

Voor alle duidelijkheid: Het is niet mijn probleem :!: :mryellow:

Wij zitten hier met z'n beiden het probleem van een derde op te lossen! 8)
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 10:22 pm

bedankt wederom voor de info.

het komt er op neer dat de camera idd ong 45 MB intern heeft.

Ik heb het programmatje gedownload maar net zoals bv Recuva E.D. krijg ik hier mijn vaste schijven en usb stick te zien.
de camera vind hij niet. ik kan alle schijven selecteren maar niet de camera terwijlik hem welkan zien in windows verkenner

dit omdat mijn pc de camera dus niet herkend als usb opslag maar als draagbaar media apparaat zoals eerder uitgelegd
DCF om precies te zijn.

help :)
Laatst gewijzigd door dasilva0902 op wo feb 19 2014 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 10:26 pm

En heb je al eens in je menu's gekeken of daar een optie is voor USB instellingen?
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » wo feb 19 2014 10:37 pm

Jacob_O schreef:En heb je al eens in je menu's gekeken of daar een optie is voor USB instellingen?



jazeker, deze is niet aanwezig mijn telefoon (galaxy s4) zegt bv aangesloten als media apparaat en kan ik kiezen of ik hem wil weergeven als MTP Media apparaat of PTP camara.

zoals ik het nu zie mist mijn pc de drivers om hem juist te herkennen, ik heb al gekeken en de nikon camera drivers gedownload en de vieuwNX software in de hoop dit te veranderen
dasilva0902




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten