Stofproblemen D600
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Stofproblemen D600
Zie de lijst gebruikte onderdelen hier.
Dat is niet dezelfde sluiter als oorspronkelijk in de D600 zit. Nikon zegt zelf ook dat er een ander type sluiterunit in is gegaan. En aangezien de D610 - op de sluiter en een iets hogere burst rate na - verder exact gelijk is aan de D600, kan het niet anders dan dat de sluiter van de D610 nu in mijn D600 zit. Nikon ook zou wel gek zijn om nog een derde type sluitermechanisme in omloop te hebben, nietwaar?
Dat is niet dezelfde sluiter als oorspronkelijk in de D600 zit. Nikon zegt zelf ook dat er een ander type sluiterunit in is gegaan. En aangezien de D610 - op de sluiter en een iets hogere burst rate na - verder exact gelijk is aan de D600, kan het niet anders dan dat de sluiter van de D610 nu in mijn D600 zit. Nikon ook zou wel gek zijn om nog een derde type sluitermechanisme in omloop te hebben, nietwaar?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik zie nergens in die lijst iets dat bewijst dat het een andere sluiter is, laat staan dat het de sluiter in de d610 is.GVB geeft aan dat de medewerkster heeft ontkend dat het bij vervanging om een d610 sluiter zou gaan.Cyrus schreef:Zie de lijst gebruikte onderdelen hier.
Als we uitgaan van het gegeven dat de sluiter in de d610 de oplossing voor het probleem is, waarom worden zelfs recent nog vervangen sluiters voor de tweede keer uit de d600 gehaald omdat het probleem weer terug komt?
Lock
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is blijkbaar niet een probleem dat bij alle 600's optreed, dus zou een gecontroleerde sluiter het probleem moeten oplossen. Blijkbaar komt het voor dat men dan toch een foutieve sluiter terug zet. Die ervaringen hebben blijkbaar geleid tot een 610.lock schreef:Cyrus schreef:Zie de lijst gebruikte onderdelen hier.
Als we uitgaan van het gegeven dat de sluiter in de d610 de oplossing voor het probleem is, waarom worden zelfs recent nog vervangen sluiters voor de tweede keer uit de d600 gehaald omdat het probleem weer terug komt?
Lock
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Goed bericht van Nikon:
Ook na de garantieperiode zal Nikon blijvend van de D600 gratis de sensor, sluiter en aanverwante onderdelen reinigen en vervangen.
(bron: Klik!)
Ook na de garantieperiode zal Nikon blijvend van de D600 gratis de sensor, sluiter en aanverwante onderdelen reinigen en vervangen.
(bron: Klik!)
Laatst gewijzigd door Cyrus op do feb 27 2014 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- P. Posthumus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat is zeker goed nieuws, ik heb er nu geen last van, mAar wat niet is kan nog komen en dan is het fijn als de serviceorganisatie volwassen reageert.
Groeten Peter Posthumus
Groeten Peter Posthumus
Groeten Peter
-
- Moderator
- Contacteer:
"... zo nodig vervangen." laat wel de nodige ruimte voor discussie. Wat levert dit meer op voor een D600 eigenaar met oliespetters op de sensor?
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
"Zo nodig vervangen" wil zeggen: als na schoonmaken en testen de issues snel weer terugkomen, wordt het gehele sluitermechaniek vervangen. Gelijk aan hoe de D600-klachten tot nu toe zijn behandeld.
Wat de D600-eigenaar hiermee opschiet: indien de problemen optreden of terugkeren, wordt ook na de garantieperiode de sensor + sluiter gratis gereinigd / vervangen. Ofwel: op dit specifieke onderdeel een levenslange garantie, zeg maar.
Wat de D600-eigenaar hiermee opschiet: indien de problemen optreden of terugkeren, wordt ook na de garantieperiode de sensor + sluiter gratis gereinigd / vervangen. Ofwel: op dit specifieke onderdeel een levenslange garantie, zeg maar.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is dus anders dan bijv. in de VS, daarvoor geldt "The solution: Nikon is making available to all owners of D600 cameras (even if Nikon’s product warranty has expired) this customer-service measure, which includes the inspection, cleaning and replacement of the shutter assembly and related parts of your camera, FREE OF CHARGE as well as the cost of shipping D600 cameras to Nikon and their return to customers".
Bron http://www.nikonusa.com/en/Service-And- ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bron http://www.nikonusa.com/en/Service-And- ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Contacteer:
Nee toch? VS vervangt altijd, NL indien nodig geacht.
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Dit staat er op de Nikon-site:

Toch hetzelfdeHet Nikon-servicecenter zal onderhoud aan uw camera uitvoeren, waarbij de sluiter en verwante onderdelen worden onderzocht, gereinigd en vervangen. U hoeft niet te betalen voor deze service.

- Agara
- Forumlid
Eindelijk eens een positief geluid van Nikon, ik ga er gelijk achter aan.
Nikon D750/AF-S Nikkor 14-24 mm 2.8 ED/AF-S Nikkor 24-70 mm 2.8 ED/AF-S Nikkor 70-200 mm 2.8G ED VR II/Nikon converter 2.0/Sigma 50-500 mm/SB800/Nikon P510
-
- Moderator
- Contacteer:
Nu wel jaCyrus schreef:Dit staat er op de Nikon-site:
Toch hetzelfdeHet Nikon-servicecenter zal onderhoud aan uw camera uitvoeren, waarbij de sluiter en verwante onderdelen worden onderzocht, gereinigd en vervangen. U hoeft niet te betalen voor deze service.

Goed nieuws van Nikon.
Tijdens deze berichtgeving door Nikon, ligt mijn D600 opnieuw bij Nikon Service.
Inmiddels heb ik de gereedmelding binnen en ontvang ik vandaag of morgen mijn D600 retour.
Voor de 2e keer sluiter vervangen........
Tijdens deze berichtgeving door Nikon, ligt mijn D600 opnieuw bij Nikon Service.
Inmiddels heb ik de gereedmelding binnen en ontvang ik vandaag of morgen mijn D600 retour.
Voor de 2e keer sluiter vervangen........