dus een doordachte overweging.walnut schreef:Hoi,
Ik ben gegaan voor de 750 watts, omdat ik dan met de tijd nog verder kan gaan.
En zoals hierboven vermeld kunnen ze 1/32 terug gedraaid worden.
Als ik dan kijk hoeveel mensen er werken met bv 200w/sec 1/8 of 300 w/sec a 400w/sec die 1/16 terug kunnen gedraaid worden, leek me de 750 w/sec geen slechte keuze. Zit met mijn min vermogen slechts op 23w/sec. Plus dat ik nu vaak op laag vermogen zal flitsen, waardoor de generators niet steeds tegen hun waarden aanlopen. Voor de slijtage zou dit uitstekend zijn. Hoe harder ze steeds moeten werken, des te minder hun levensduur. Na wat ik allemaal op het internet heb gevonden.
Ook is de oplaadtijd nu niets, ik maak een foto en de flitsers beepen gelijk.
Zoals gezegd kan ik ze ook voor meer mogelijkheden gaan inzetten in de toekomst, dit voor eventueel groepen of grotere objecten.
Heb dus nu een beetje meer geinvesteerd, maar toekomst gericht zal ik iets minder snel tegen hun limieten aanlopen.
De 150 watt/sec leek me een mooie sterkte om als haarlicht te gebruiken.
Tevens heb ik de mogelijkheid een garage van 10m op 15m te gebruiken van een vriend.
Dus de lichtbron moet niet altijd kort bij staan daar.
Tevens is hier ook een binnenplein, waar stroom voorzien is. Dus in de zomer heb ik dan zeker genoeg vermogen om buiten het zonlicht weg te flitsen.
Thuis is het maar 5 op 6m maar daar kan ik dan werken met bv de 150w/sec en 1x 750 w/sec. Want het is en blijft spelen met licht, daar ben ik nu al snel achtergekomen.
Nu kan ik redelijk wat experiminteren, want is nog niet zo simpel als het lijkt
Dus om het kort te maken: Heb 750 w/sec gekozen met oog op de toekomst, en doordat ze 1/32 terug te draaien zijn.
En ik ze nu ook al kan gebruiken voor mijn doeleinden.
Mvg

groetjes