Prijs Nikon D3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Zwitserland

Bericht door George Fennes » za okt 20 2007 10:24 pm

Ik weet uit ervaring dat men in Zwitserland wel grenscontrole kent en als ze onraad ruiken, de hele boel over de hoop halen.
Heb het gehad vanuit Italië, Zwitserland in ik als enige bleekscheet met 4 wonderschone gekleurde Hindoestaanse dames.
Dat vonden ze wel gek hoor, paspoorten, autopapieren werden meegenomen en minitieus onderzocht.
Regelmatig werden we aangekeken en de foto's vergeleken.
Uit verveling heb ik mijn camera maar gepakt en die douane beambten maar even op de gevoelige plaat vastgelegd (vonden ze minder geslaagd, hun humeur daalde aanzienlijk).
Maar na een 20 min. kregen wij onze papieren terug en werd ons een fijne reis gewenst.
Dus ik denk als je het risico wil nemen, moet je alleen de camera meenemen in één auto en de camera in je tas doen met objectief erop.
En de dozen enz. of opsturen of in een andere auto meegeven.
Voor een lege doos zullen ze niets vragen denk ik :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » za okt 20 2007 10:35 pm

Als je Zwitserland IN gaat, doen ze graag moeilijk, heb nog nooit meegemaakt, dat de Zwitsers moeilijk deden wanneer ik Zwitserland UIT wilde. Alleen de Duitse douane heeft dan soms vragen....

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » za okt 20 2007 10:35 pm

Zwitserland kent inderdaad grenscontrole op goederen en personen. Maar in vakantie periodes hebben ook de Zwitserse douanemensen personeelstekorten!!!

Dus in juli augustus naar Zwitserland gaan, organiseer een foto-shoot in Bazel en koop daar je ding!

Trouwens de Zwitsers zullen niet moeilijk doen. Daar gaat het in Zwitserland gekochte spul het land uit. De Duitsers daarentegen zullen wel even achter de oren krabben. Maar ook daar personeelstekorten met de vakantieperiodes!! :)

Suc6 Hans
Laatst gewijzigd door hans1956 op za okt 20 2007 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

lennardp

Bericht door lennardp » za okt 20 2007 10:42 pm

haha, tis dat we een huisje hebben in zo''n heerlijk zwitsers dorpje..dus met de wintersport toch even een camera winkel spotten!!! (ongeveer 1350euro voor een d300 :shock: :shock:

daantje
Forumlid
Forumlid

Re: Zwitserland

Bericht door daantje » za okt 20 2007 10:51 pm

George Fennes schreef:Ik weet uit ervaring dat men in Zwitserland wel grenscontrole kent en als ze onraad ruiken, de hele boel over de hoop halen.
Heb het gehad vanuit Italië, Zwitserland in ik als enige bleekscheet met 4 wonderschone gekleurde Hindoestaanse dames.
Dat vonden ze wel gek hoor, paspoorten, autopapieren werden meegenomen en minitieus onderzocht.
Regelmatig werden we aangekeken en de foto's vergeleken.
Uit verveling heb ik mijn camera maar gepakt en die douane beambten maar even op de gevoelige plaat vastgelegd (vonden ze minder geslaagd, hun humeur daalde aanzienlijk).
Maar na een 20 min. kregen wij onze papieren terug en werd ons een fijne reis gewenst.
Dus ik denk als je het risico wil nemen, moet je alleen de camera meenemen in één auto en de camera in je tas doen met objectief erop.
En de dozen enz. of opsturen of in een andere auto meegeven.
Voor een lege doos zullen ze niets vragen denk ik :wink:

Zou er geen tekentje of iets opzitten waar ze aan kunnen zien dat het een produkt uit zwitserland is?
Ik denk het niet, maar you knever know.

I.d.d., doos kun je opsturen via de post, dan heb je gewoon een camera met lens bij je in je cameratas.

Toch wel erg interessant, en ik ga er zeker eens over na denken.

Hoe zit het dan trouwens met de garantie, die is toch wereldwijd en zou geen probleem mogen opleveren?

Waar kun je het best de koersen bekijken. Als ik bij de rabobank omreken kom ik op een heel ander bedrag uit dan via www.travelex.com.
Daar zit iets van € 270 verschil in!
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za okt 20 2007 11:00 pm

Zoals onze zeer geëerde voorzitter altijd schrijft:

Je camera zul je bij een defect terug moeten brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt, daar geldt de garantie. Dus gaat je in Basel gekochte D3 kapot, zul je nog een keer naar Basel moeten. Daarnaast kent de Nederlandse douane de Nederlandse nummers. Dus loop je na verloop van jaren nog steeds de kans dat je op Schiphol wordt aangehouden als je weet-ik-waarvandaan komt

Als ik 't intussen goed begrepen heb, heb je wel op je objectieven wereldwijde garantie.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Licaga

Bericht door Licaga » za okt 20 2007 11:01 pm

valuta koersen kan je zien op de iex site http://www.iex.nl/stocks/default.asp?beurs=nl&Group=227

sucses

GdP

Bericht door GdP » za okt 20 2007 11:46 pm

Wat zal de prijs in Nederland gaan worden? We wachten het maar af. :mrgreen:

Gerrit

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » zo okt 21 2007 12:01 am

In ieder geval wel zo'n € 1000 duurder als in Suisse.
Daar krijg je toch een spontane schimmelinfectie van? :roll:
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

GdP

Bericht door GdP » zo okt 21 2007 12:07 am

Er moeten zo wie zo al 785 europarlementariërs van betaald worden. En dan de rest nog in ons eigen landje. :evil:

Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

soms valt het wel mee

Bericht door George Fennes » zo okt 21 2007 12:42 am

Gerrit schreef:

Code: Selecteer alles

Er moeten zo wie zo al 785 europarlementariërs van betaald worden. En dan de rest nog in ons eigen landje.  
Het zit je wel hoog Gerrit, maar het is waar er wordt hier geld over de balk gesmeten, daar wordt je niet vrolijk van en de hardwerkende mensen moeten het ophoesten.
Maar ik denk dat je deze dingen overal wel tegen komt.
Ik heb ergens gelezen dat 'de ene mens heerst over de ander tot diens nadeel' en dat wordt telkens maar weer bewezen, overal trouwens er is geen land waar dit niet opgaat.
Maar verder is het voor de meesten van ons nog niet zo slecht :twisted:
Dan maar toch de D3 kopen Gerrit :lol: vergeet je die narigheid een beetje.

Blijf het objectief bekijken

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo okt 21 2007 7:19 am

chip54 schreef:Zoals onze zeer geëerde voorzitter altijd schrijft:

Je camera zul je bij een defect terug moeten brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt, daar geldt de garantie. Dus gaat je in Basel gekochte D3 kapot, zul je nog een keer naar Basel moeten. Daarnaast kent de Nederlandse douane de Nederlandse nummers. Dus loop je na verloop van jaren nog steeds de kans dat je op Schiphol wordt aangehouden als je weet-ik-waarvandaan komt

Als ik 't intussen goed begrepen heb, heb je wel op je objectieven wereldwijde garantie. Groet, Cees :D
Ik leer ook nog bij. Normaal heb je garantie in de winkel waar je iets koopt. Nikon is heel lief en vindt dat je ook rechtstreeks naar Nikon Service in Beverwijk mag. Van hun site haal ik deze tekst:

Als u aanspraak wilt maken op garantie moet u een Europees garantiebewijs kunnen overleggen, tezamen met een aankoopnota waaruit blijkt dat het apparaat korter dan 1 jaar geleden is aangeschaft. Bovendien moet u voldoen aan de overige garantievoorwaarden van Nikon. Zo is val/stootschade bijvoorbeeld te allen tijde uitgesloten van garantie.

Als ik op Schiphol een vlucht naar Zwitserland neem, dan moet ik naar de internationale pier, niet naar de Europese pier.

Bij ons laatste club bezoek aan Nikon Service konden we een PC monitor zien met daarop een voorbeeld van een ter reparatie aangeboden objectief, met serie nummer. Dat ding bleek in Duitsland gekocht te zijn. Zelfs de winkel was zichtbaar.

Voldoe je aan de voorwaarden dan heb je garantie, anders niet. En ik ga niet meer uitleggen wat wereldwijde garantie is.

GdP

Bericht door GdP » vr okt 26 2007 12:37 am

Inmiddels is het bijna eind oktober. Het wordt wel spannend!

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr okt 26 2007 7:24 am

Als de D3 op de markt is kom ik met een aangepast lijstje.

GdP

Bericht door GdP » vr okt 26 2007 10:09 am

Marten schreef:Als de D3 op de markt is kom ik met een aangepast lijstje.

Je hebt het er maar druk mee. :roll:

Met vr. gr.,

Gerrit :)

Gesloten

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”