PS CS6

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
I am.....Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

PS CS6

Bericht door I am.....Jos » za mar 08 2014 2:16 pm

Hoi,

Al geruime tijd werk ik met PS Lightroom en dat bevalt uitstekend, binnenkort ga ik ook omschakelen naar 5.0
Met dit programma kan ik goed uit de voeten.
Soms komt dit programma net iets te kort in de bewerkingen en ben ik aangewezen op Elements of CS6, van Elements heb ik een verouderde versie en ga dat binnenkort ook veranderen.
Alleen, nu komt het, zou ik graag verder gaan met CS6 maar dit programma steekt voor mij nogal ingewikkeld in elkaar en is voor mij niet uit een boekje te leren, lagen, kanalen, selectie tools, etc. klinkt als een vreemde taal voor mij.
Nu kan ik me voorstellen dat er meerdere mensen met dit euvel kampen en die ook zeggen dat lijkt me wel wat, een cursus of een workshop CS6.
Is het misschien een idee de wensen van een ieder die hier wel wat voor voelt te bundelen en te kijken of er iemand in de gelegenheid is een workshop te geven aan een aantal leergierige NCN leden?

Groet, Jos
If it's not a Nikon it's just a camera.

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: PS CS6

Bericht door Arthur Mol » za mar 08 2014 4:25 pm

Je hebt je al aangemeld voor de clubavond, dat is een goede start! :D Wellicht kan je daar eens verder informeren.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

JW17
Clublid
Clublid

Bericht door JW17 » zo mar 09 2014 1:17 am

Ik kan je van harte het Photoshopboek van Scott Kelly aanraden. http://www.bol.com/nl/p/het-photoshop-c ... 002890967/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stap voor stap worden allerlei handelingen in Photoshop uitgelegd aan de hand van praktische voorbeelden. Bol.com verkoopt het onder andere, maar Boek & Soft in België ook.

Verder kan ik je de workshop bij Calumet aanraden: http://www.calumetworkshops.nl/?id=48:a ... s-training" onclick="window.open(this.href);return false;
Een erg goede workshop waarin je in een hoog tempo veel leert van een heel goede docente! Kost wel wat maar het scheelt je veel tijd om het zelf uit te moeten vogelen...
Groet,
JW

I am.....Jos
Forumlid
Forumlid

Bericht door I am.....Jos » zo mar 09 2014 11:40 am

Hoi,

Bedankt JW voor de tips, boeken ga ik bestellen en voor de cursus ga ik zo eens even kijken.
En zal zeker dit onderwerp even in de groep gooien tijdens de clubavond.
Thnx...

Groet, Jos
If it's not a Nikon it's just a camera.

Kamiel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Kamiel » vr mar 14 2014 5:40 pm

Beste Jos,

Een aantal maanden geleden heb ik bij Theo Koeten een heel goede cursus Photoshop CS6 gevolgd. Theo geeft ook les op de fotoacademie. Het grote voordeel was, dat het groepje klein was. Dus de cursus was zeer individueel. Hier is een link: http://theokoetencursus.net" onclick="window.open(this.href);return false;.

Kijk even of het wat voor jou of een klein groepje is.

Groet,

Kamiel

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”