JW17 schreef:Een gechargeerd voorbeeld; dan wordt bijvoorbeeld een D3300 beter getest als een D800 omdat de D800 duurder is.
Dat klopt niet. In de testsystematiek van de Consumentenbond zou de D800 de "Beste uit de test" zijn, maar de D3300 de "Beste Koop". Beste Koop zegt iets over de prijs/kwaliteitsvderhouding, bij Beste uit de test doet de prijs er niet (of in ieder geval veel minder) toe.
Toch ben ik ook niet altijd onverdeeld gelukkig met de manier van testen van de Consumentenbond. Deels omdat de selectie van geteste producten soms nogal "raar" is (bijvoorbeeld het ontbreken van sommige grote merken of producten) en deels ook omdat de criteria soms wat vaag zijn. Het zou voor mij zeker niet de enige grond van keuze zijn. Als bij wijze van spreken de Canon 700D als "Beste uit de test" wordt getest, maar Nikon helemaal niet getest is (of alleen een Nikon D3300), heb je er nog niet zoveel aan en dat gebeurt nog wel eens bij de Consumentenbond.
Maar goed, dan hebben we het inmiddels niet meer over oplaadbare batterijen. Ik gebruik die niet, heb het aantal apparaten in huis dat gebruik maakt van batterijen zoveel mogelijk terug gedrongen en gebruik daarin de wegwerpbatterijen van de Aldi. Maar de gemene deler als ik grootverbruikers van oplaadbare batterijen hoor is dat Eneloop toch wel erg vaak wordt genoemd als de beste die er zijn.
Ik ga ook mee met Léon Obers: als je met hooguit wat vaker wisselen voor hetzelfde geld langer beschikt over batterijvermogen, is dat zeker de overweging waard. Mensen staren zich soms wat al te makkelijk blind op "de beste".