Backpack met plek voor telelens onderin

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Tom » di apr 22 2014 12:20 pm

Heb al behoorlijk wat tassenwebsites bekeken, maar geen tas gevonden die ik wil.

Wat ik zoek is een backpack (rugzak :) ) waar onderin een telelens van ongeveer 30cm past. Bij elke tas die ik tot nu toe gevonden heb, zitten er verticale schotten die tot helemaal onderin lopen, en een camera + objectief vasthouden. Dat is wel fijn maar ik zou graag willen dat dat er onderin nog ruimte is.

ASCII-backpack:

Code: Selecteer alles

   -------
  / _   _ \
  |  | |  |
  |  | |  |
  |  | |  |
  |*******|


Op de plek van de sterretjes zou ik dus graag dat objectief stoppen. Is mijn verhaal duidelijk? En weet iemand zon tas?
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Backpack met plek onderin

Berichtdoor gijs sandberg » di apr 22 2014 1:10 pm

Beste Tom,
Leuk zoekplaatje.
Ik ken diverse rugzakken waarbij onderin ruimte zit, maar die zijn niet voor fotografische toepassingen ontworpen.
Voor foto-rugtassen is de 30 cm lens meestal de grootste die er in past.
Ben je al eens in een foto-winkel geweest, enkelen hebben een enorm assortiment tassen liggen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Tom » di apr 22 2014 1:21 pm

Hoi Gijs,

Jazeker, daar ben ik geweest. Weinig assortiment gezien helaas. Zou eigenlijk een keer richting de randstad moeten om Kamera Express en Konijnenberg te bezoeken, maar ik hoopte hier al wat info te krijgen.

Ook weet ik van een paar jaar geleden dat er een website was waarop mensen foto's van hun tas met inhoud plaatsten. Mogelijk zoek ik met mijn neus, maar die kan ik niet meer vinden. Dat zou me mogelijk kunnen helpen.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor ATOR » di apr 22 2014 1:36 pm

Bij de LowePro Flipside AW400 kan dat, helaas is de breedte maar 26cm.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor mqaa » di apr 22 2014 2:05 pm

Heb zelf een f-stop Satori en ben daar zeer tevreden over. Het voordeel is dat je de inhoud aan kunt passen aan de behoefte. Veel foto spul minder ander spul (bv kleren) of weining foto spul en veel ander spul (bv kleding voor een aantal dagen). Kijk even op hun site voor het idee:

http://shop.fstopgear.com/us/products/mountain.html
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Tom » di apr 22 2014 9:12 pm

mqaa schreef:Heb zelf een f-stop Satori en ben daar zeer tevreden over. Het voordeel is dat je de inhoud aan kunt passen aan de behoefte. Veel foto spul minder ander spul (bv kleren) of weining foto spul en veel ander spul (bv kleding voor een aantal dagen). Kijk even op hun site voor het idee:

http://shop.fstopgear.com/us/products/mountain.html

Dankjewel. Kende het merk niet. De mountain serie is mij te groot en opvallend, en biedt niet helemaal wat ik zoek. De andere series ook niet.

Om duidelijker te maken: Gewoon een standaard Lowepro of Tamrac tas, maar dan met ruimte onderin. Dat is toch voor de gewichtsverdeling veel logischer dan aan de zijkant?
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor lotjeman61 » wo apr 23 2014 8:57 am

Hier een duitse site met allemaal namen van tassen, als je er een aanklikt dan krijg je een of meerdere foto's en uitleg.
http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm
Op openingspagina de rechter vierkant aanklikken dan krijg je een lijst op alfabetische volgorde als je naar beneden scrolt.

Succes,
Chienus Lotterman
D-800 en nikkor 24-70 2.8 en 70-200 2.8 VR2 en de nikon 50mm 1.8 en de SB-900 en SB910
Gebruikersavatar
lotjeman61

Clublid
Berichten: 182


Locatie: Emmen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Tom » wo apr 23 2014 11:43 am

Dankjewel. Zag op die lijst Domke staan, en aan dat merk had ik nog niet gedacht.

Het bestaat dus!
http://www.domkebags.co.uk/en/domke-acc ... 63677.html

Die is trouwens a) te klein b) end of life, alleen Konijn heeft hem nog. Ik zoek nog even door, maar heb hoop! :mrgreen:
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor oud0001 » wo apr 23 2014 12:25 pm

Voor de gewichtsverdeling is het prettiger het zwaarste onderin te doen. Voor de kwetsbaarheid dan weer niet.
Een rugtas doe je ook af en zet je neer. Klonk.

Dan kun je die beter niet onderin hebben. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor jfbat » wo apr 23 2014 1:48 pm

Ik zou het ook niet in de tassen met een vaste indeling zoeken, maar in tassen met een zelf te maken indeling. Zelf een indeling maken kan overigens bij de meeste fototassen, zolang de tussenschotten maar te verwijderen zijn. Wellicht moet je dan andere tussenschotten (universeel) erbij kopen om de door jou gewenste indeling te kunnen maken. Via marktplaats of eBay zijn die volop te vinden.

Ik ben het overigens wel met Tuihanti eens: ik zou voorzichtig zijn zo'n kostbaar objectief onderin je tas te doen. Het is niet voor niks dat je de door jou gewenste indeling vrijwel nergens standaard vindt... ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Bert vD » wo apr 23 2014 2:44 pm

QQqAaocchhiu


Groet Bert.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Bert vD » wo apr 23 2014 3:47 pm

Sorry. Geen idee hoe ik bovenstaand voor elkaar gekregen heb.......


Groet Bert.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor yzf1kr » wo apr 23 2014 4:43 pm

yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Tom » wo apr 23 2014 6:19 pm


Die is zeker niet wat ik zoek, maar toch bedankt.

Ik ga geschikte tussenschotten zoeken, zal wel ebay worden. Als iemand toch nog een geschikte tas weet (met indeling zoals die domke maar dan iets groter en beter leverbaar hou ik me aanbevolen!
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Backpack met plek voor telelens onderin

Berichtdoor Marten » wo apr 23 2014 6:27 pm

Tuihanti schreef:.Voor de kwetsbaarheid dan weer niet..Een rugtas doe je ook af en zet je neer. Klonk.
Dan kun je die beter niet onderin hebben. :wink:

Daar heeft Turbanti volkomen gelijk in!
Brrrr.... ik moet er niet aan denken, een rugzak met op de bodem je duurste tele.
KLONK! Het geluid van ingedeukt materiaal en verbrijzeld glas.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rgv, robcctje en 6 gasten