Allereerst: de camera voelt "rond" aan , ik kan het niet anders uitdrukken en ligt prettig in de hand. de knoppen zitten goed, behalve de "voorbeeld" knop (scherptediepteknop) die zit me iets teveel achter de greep.
Wat erg fijn is is de 2 " voorkeuze" menus U1 en U2 waardoor je heel snel kunt wisselen van instelling.Bijna alle instellingen zijn zo voor te programmeren,van iso tot manier van het gebruik van de AF,sluiter of diafragma voorkeur.Natuurlijk zijn de individuele instellingen ook bijna allemaal te veranderen zonder in het menu te duiken, maar met deze U1 /U2 verander je in een klap bijvoorbeeld instellingen voor statische naar snel bewegende onderwerpen.
De knoppen zijn verder voldoende aan te passen.Zo heb ik de Fn knop zo ingesteld dat daarmee de virtuele horizon is op te roepen , ik heb de camera nogal eens scheef en de voorbeeldknop naar spot meting, zodat je even kunt zien of er erg grote verschillen zijn in de belichting.
Twee geheugenkaarten is ook wel prettig.
Wat ik vooral mooi vind is het geluid van de sluiter, heel mooi, heel anders ook dan bij de D 300.
Ik heb natuurlijk al wat proefshots gemaakt: een op ISO 6400 gaat hierbij , let niet op de scherpte ; ik had de Af niet goed staan.
De eerste zonder "ruisbehandeling"

deze na ruisonderdrukking in Dfine 2