@ CaptainHook, dat ziet er inderdaad beter uit
Wat voor bewerkingsprogramma gebruik jij ?
Ik doe het nu met Nikon ViewNX, ik moet nog uitzoeken wat voor programma ik wil gaan gebruiken.
Adobe Photoshop CS6 kost rond de € 1000 is mij te duur, illegaal ben ik niet zo kapot van. op MP worden ook wel oudere versies aangeboden met licenties maar ik weet niet of dat wel mag.
Adobe Photoshop Lightroom 5.0 kost € 120 dat is meer mijn prijsklasse.
En dan heb je nog Nikon Capture NX 2 , maar ik las op het forum dat dat eigenlijk wat stil staat, en dat het moeilijk is om boeken en of cursussen te vinden.
Open source heb ik nu PhotoScape en dat lijkt er wel op allen is het niet zo dat ik denk dat moet zo en zo het vergt nog wel enige studie.
Maar ik denk zelf dat ik eerst eens ga kijken wat voor cursussen er hier in de beurt worden gegeven en daar mijn keuze maar op baseer.
Maar wat ik nu weer vreemd vind is dat er volgens het boek Nikon Workflow optimalisatie voor Nikon Raw er dus een duidelijk verschil is in foto`s door het gebruikte programma.
Met andere worden de zelfde foto geladen in Photoshop ziet er anders uit dan in Nikon Capture en weer anders in Lightroom.
Als je dan ook nog het verschil in monitors hebt en de instellingen daar van, vind ik het wel moeilijk van wat doe je wel en wat doe je niet.
Als je dan de foto`s ook nog eens op TV wilt laten zien wat is dan het uitgangspunt ??
Of zie ik het nu allemaal te moeilijk ??
BTW ik zie natuurlijk wel een duidelijk verschil tussen jou bewerking en de mijne
Gr,
Chris