Aankoop body

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Roy Kersbergen » za mei 17 2014 7:43 pm

Quickly schreef:Hoe weet je dat dat losse body's zijn Roy verteld net dat hij bij C.tools ook een body uit een kit kreeg nu is daar weinig mis mee als je hem zelf ophaalt en erbij bent als de doos open gaat maar bij online bestellen bestaat het risico dat er het een en ander vergeten wordt met inpakken al dan niet bewust.

Ze halen dus alleen de kitlens er uit en dan sturen ze de rest naar je op, kans dat er iets vergeten word is er niet. Sterker nog, bij ontvangst van de leverancier worden de kitlenzen al uit de doos gehaald en er een sticker op de doos geplakt zodat met weet dat dat enkel body's zijn.

Ik weet dit uit zeer betrouwbare bron en alle internetwinkels handelen zo omdat 1. ze kunnen ze dan voor de lage prijs aanbieden en 2. Nikon levert nauwelijks alleen body's in Nederland.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Gert-Jan » za mei 17 2014 8:20 pm

Ik heb mijn D7100 body gewoon los gekocht bij fotoklein. in Gorinchem voor minder dan €889.. moest wel apart besteld worden.tevens kun je bij vragen ook beter terecht dan bij een internet zaak.Goedkoop kan dan uit pakken in duurkoop.



groetjes
Gert-Jan
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor jfbat » za mei 17 2014 8:26 pm

Goedkoper dan 889 is echt mazzel.

Mijn body kwam niet uit een kit en is gewoon bij een vakhandel in het centrum van Apeldoorn gekocht.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Quickly » zo mei 18 2014 1:48 pm

@ Gert-jan waaruit blijkt wat reviews waard zijn ,als je op internet leest over de winkel waar jij je camera kocht word je er niet vrolijk van terwijl jij er toch naar tevredenheid gekocht hebt.
Ik denk dat je pas weet hoe een winkel is als je van hun service gebruik moet maken.

@ jfbat vakwinkels waar het nog ruikt naar ontwikkelaar en fixeer zijn hier niet meer te vinden. :wink:
Groeten van Hans
Gebruikersavatar
Quickly

Forumlid
Berichten: 75


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor jfbat » zo mei 18 2014 2:17 pm

Maar ben je er inmiddels al uit of je de body op deze manier (dus als ex-kit) wilt kopen bij de winkel met een filiaal in je eigen stad?
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Quickly » zo mei 18 2014 3:45 pm

Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de body D7100 (vanuit kit) besteld bij foto Vershoore met filiaal in Breda, waarschijnlijk kan ik hem dinsdag ophalen.
Groeten van Hans
Gebruikersavatar
Quickly

Forumlid
Berichten: 75


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor wopper » zo mei 18 2014 5:26 pm

Veel suc 6 met de aankoop van je nieuwe D7100, hoop dat je er veel plezier mee zult hebben :wink2:
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift


Bouwmachineweb.com
Gebruikersavatar
wopper

Clublid
Berichten: 940


Locatie: Posterholt Limburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor GijsBodzinga » zo mei 18 2014 6:02 pm

koop hem via een engels bedrijf
740 euro heb ik voor de body betaald je hebt wel een japanse gebruikshandleiding maar hij is fantastisch en voor 160 minder dan in nederland
volgens mij heet het digitalworld waar je hem voor die prijs kan bestellen
GijsBodzinga

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor DannySan » zo mei 18 2014 6:52 pm

Heel veel plezier met je D7100, ik heb 'm ook en ben er heel erg blij mee.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3834


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor WernerH » zo mei 18 2014 7:25 pm

Heel veel succes en plezier met je D7100!!
Ben benieuwd naar je ervaringen ;-)

Ik heb de knoop ook doorgehakt en ga binnenkort ook de D7100 kopen :-)
(waarschijnlijk woensdag, dan heeft de Saturn hier een speciale "vriendendag" met als het goed is 10% korting op alles..maar eerst woensdag maar eens zien ;-))
Met vriendelijke groet, Werner

D7100 / 18-105 / 55-300 / 35 1.8 / Lowepro Apex 140 AW / Velbon Sherpa 450R / ?

Flickr
Gebruikersavatar
WernerH

Forumlid
Berichten: 102


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Jumpjiving » zo mei 18 2014 7:26 pm

Ik zou hem niet via het buitenland kopen.
ik denk dat Nikon Nederland terecht zal zeggen, haal je garantie dan ook maar uit het buitenland.
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Brewsky » zo mei 18 2014 7:31 pm

D7100 is een fijne camera. Ben van D90 naar D7000 en daarna zeer snel over gestapt naar D7100. D7000 was net te traag met AF naar mijn smaak. D7100 heeft een snellere en meer accurate AF in mijn beleving. Heb er veel plezier van gehad en denk er nog wel eens aan terug, als ik en m'n D800e niet op een lijn zitten.

Veel plezier met je D7100!!

Groet Martijn
D810, MB-D12, Nikon AF-S 70-200 VRII F/2.8, Nikon AF-S 14-24mm F/2.8, Nikon AF-S 105mm F/2.8, Sigma 35mm F/1.4, Nikon SB910, Carry Speed FS Pro, Lowepro Slingshot 200AW, Sirui N2204, Sirui K30x, Camranger
Brewsky

Clublid
Berichten: 88


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Quickly » zo mei 18 2014 7:40 pm

Bedankt allemaal, ff wachten tot dinsdag en dan maar stoeien met de camera en proberen iets fatsoenlijks op het sd kaartje te krijgen
Groeten van Hans
Gebruikersavatar
Quickly

Forumlid
Berichten: 75


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor Cyrus » zo mei 18 2014 7:48 pm

In het kader van vrij verkeer van goederen en personen binnen de EU is er gewoon sprake van fabrieksgarantie, als je de camera in een andere EU-lidstaat hebt gekocht bij een officiële dealer (en dus een garantiekaart hebt van Nikon Europe).

Mooi voorbeeld: in 2009 kocht ik in Engeland mijn D90 voor een wel zéér aantrekkelijke prijs, tax free op Gatwick Airport. Dat was bij Curry's, officieel Nikon-dealer in het Verenigd Koninkrijk. De garantiekaart van Nikon Europe zat keurig in de doos. D90 geregistreerd via nikon.nl en ik kreeg vervolgens keurig bevestiging van de garantie vanuit Nikon NL. Gelukkig heb ik daar nooit een beroep op hoeven te doen :)

Als je spullen van buiten de EU meeneemt of laat toesturen, wordt het een ander verhaal.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aankoop body

Berichtdoor jfbat » zo mei 18 2014 8:12 pm

Bij de door GijsBodzinga genoemde (nou ja, ik kon met google de bedoelde winkel niet vinden) optie, heb je grote kans dat het een grijze import camera uit het verre oosten betreft. Dan is het geen officiele EU import en zal Nikon Europe je met alle plezier doorverwijzen naar de importeur die ooit de camera officieel geimporteerd heeft. Gelukkig - mits het inderdaad een Engelse winkel betreft - zit het Engelse consumentenrecht goed in elkaar en zal de winkel daar je alsnog moeten helpen, maar toch: da's alvast weer wat lastiger dan het gewoon in Nederland kunnen regelen (wat dus bij een wle officiele EU import camera kan, ook al heb je hem in Spanje gekocht, bij wijze van spreken).

Maar goed, Quickly heeft daar allemaal niet mee te maken, die koopt het gewoon bij een Nederlandse winkel. En al zou die hem grijs geimporteerd hebben, dan zijn zij in eerste instantie de partij die de garantie moeten afwikkelen.

Bovenal hoop je sowieso nooit gebruik te hoeven maken van garantie, natuurlijk!
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten