Enjoy.
Bedankt! Gaat zeker lukkenRemco v/d Sanden schreef:Ik denk dat je daarmee een heel mooie camera in bezit gaat krijgen
Enjoy.
Ja eigenlijk welM@rcel schreef:dat lucht op zeker!
Bedankt voor de tip. Ik ben inderdaad van plan om de Sigma 17-50 2.8 OS aan te gaan schaffen.Frans Heinsbroek schreef:Een D7100 is zeker een mooie en goed camera. Bedenk wel dat deze net als de D800 met beter glaswerk betere resultaten geeft. Van de 17-50 objectieven zou ik dan ook de Sigma 17-50 2.8 OS nemen. Ik heb zelf de Sigma 18-35 1.8 en ben daar heel tevreden over. Als ik geen scherpe foto maak ligt dat in 99% van de gevallen aan mij. Door de 24MP sensor is het maken van foto's net als bij de 36 MP D800 een stuk kritischer als bij de D90. Je zult daar dus eerst even goed mee om moeten gaan.
Bedankt voor de tip nog! Is inderdaad ook een goede optie, maar ik heb zelf helaas wat slechte ervaringen gehad met een 2e hands camerabody dus ik ben daar nu niet meer zo happig op. Toch bedankt!mickcee63 schreef:Ik herken je probleem. Ik werk al een aantal jaren met een D90. Fijne camera, maar ik kom tekort op autofocus en ruis bij fotograferen van sport en evenementen. Daarbij gebruik ik vooral mijn Nikon 1.8 50mm en een 70-200 2.8 OS van Sigma en die lenzen zijn al FX.
Ik heb daarom een paar maanden geleden een tweedehands D700 aangeschaft. In combinatie met de MB-D10 grip is dat een grote verbetering bij de fotografie van sport en evenementen. Autofocus en ruis zijn veel beter dan bij de D90 en ook de seriesnelheid van 8 fps met ruim 20 RAW's is heel nuttig.
Het liefst zou ik daarvoor een D4(s) aanschaffen, maar die is me veel te duur.
Ik ga nu sparen voor meer goede FX-lenzen (standaard, groothoek, primes) en wil er dan over een paar jaar een FX-body bij kopen. Dat zou een D800 (opvolger?) kunnen zijn, waarbij de D700 blijft voor de seriesnelheid. De D90 blijft voorlopig voor reis- en landschapsfotografie.
Wellicht is de tussenstap via D700 en goede FX-lenzen voor jou ook een optie.
Dat klinkt ook wel als een mooie toevoeging naast de 17-50 f2.8. Deze lens is alleen een DX lens? Voor zover ik kan lezen op internet? Klopt dat, want dat zou jammer zijn voor een toekomstige upgrade naar FX, maar goed ik overweeg deze zeer zeker omdat ik pas over enkele jaren naar FX ga overstappen (heb ik nu beslotenJurjenF schreef:Wellicht een beetje als mosterd na de maaltijd : een D7100 met de Sigma 2.8/50-150 OS. Heb deze combi ook en vanaf 2.8 al giga scherp! Heel mooi om portretten te maken en ook in het landschap goed in te zetten. Ernaast heb ik de 16-85 VR maar voor een standaard optiek zijn er vele keuzes te rechtvaardigen.