Marten schreef:Cor Gortzak schreef: als iemand weet hoe je meerdere foto's in een keer kunt plaatsen dan hoor ik dat graag.
Met de Flickr uploadr:
http://www.flickr.com/tools/uploadr/
met Flickr upload breng je meerdere foto's tegelijk naar Flickr;
naar mijn idee is het niet mogelijk om met 1 handeling meerdere foto's in 1 keer naar NCN te brengen;
je kunt wel meerdere foto's in 1 NCN bericht plaatsen maar daarvoor moet je dus n regels onder elkaar plaatsen in het NCN bericht, het liefst met wat witruimte;
ik heb het hele proces, met dank aan de posters in deze draad, voor mezelf nog eens compact op rij gezet:
Zorg dat de foto’s die je uploadt al het formaat hebben dat getoond moet worden op het forum, bijvoorbeeld 1280 pxs (breed) x 1024 pxs (hoog).
Upload de foto’s naar Flickr:
a. inloggen bij Flickr
b. via de menu-optie You ga je naar je (al bestaande) foto’s
c. klik op de foto die je naar NCN wilt brengen, de foto wordt nu vergroot weergegeven
d. klik rechts naast de vergrote foto op het icoontje met een pijl die naar rechts buigt
e. zorg dat BBCode is geselecteerd en daaronder, in het vakje formaat, Origineel
f. in het vakje eronder staat een lange regel met code, kopieer de complete regel (control-c)
Breng de foto(’s) naar NCN:
g. ga naar de pagina van NCN waar je de foto wilt plaatsen, klik op Plaats reactie linksonder op de pagina
h. plak daar de gekopieerde code (control-v)
i. klik op Bevestig onder het grote witte vlak om je foto te versturen
j. je foto zal nu verschijnen op de pagina
k. wil je meerdere foto’s tegelijk versturen: druk na de stap onder h. genoemd, 2 of 3 keer op Enter om wat witruimte te creëren en ga verder met stap c voor de volgende foto
l. na de laatste foto die je wilt uploaden klik je op Bevestig
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
― Susan Sontag, On Photography