GGS-protectie op display kapot!

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor CaptainHook » za mar 15 2014 2:10 pm

De reden waarom die glaasjes wel eens breken (zonder aanwijsbare redenen) is dat ze gewoon veels te hard zijn. Gelukkig zijn ze vaak enigszins gelaagd, waardoor er geen splinters afbreken. Maar dan nog...
Als 'ie eenmaal gebroken is zou ik 'm wel verwijderen. Alleen al om te voorkomen dat het breukvlak krassen op je LCD venster veroorzaakt en/of er nog meer splinters toch aan het zwerven gaan, in/rond je camera.

Heb zelf ook al twee keer gehad dat toen ik m'n body uit een tas haalde, ik ineens zag dat zo'n glaasje gebarsten was (1 x bovenzijde van een D700 en 1 x het grote display van een D200). Waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld een clipje van de bevestiging van je camerariem (of zoiets) klem heeft gezeten in je tas, wat druk, net op de verkeerde plek, van buitenaf, en krak zegt de boel.

Een nieuwe GGS is absoluut niet flexibel, maar die LCD Armor die ik er nu op heb zitten kun je enigszins buigen, dat geeft al aan dat 'ie lang niet zo kwetsbaar is voor tordering.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor R.o.b. » za mar 15 2014 4:14 pm

Bestaan die beschermingen toevallig ook voor display's van flitsers ? Bv een sb700.
Gebruikersavatar
R.o.b.

Clublid
Berichten: 72


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor CaptainHook » za mar 15 2014 8:23 pm

R.o.b. schreef:Bestaan die beschermingen toevallig ook voor display's van flitsers ?


Heb je de link wel bekeken?
http://www.acmaxx.net/nikon.html
:?:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor R.o.b. » za mar 15 2014 9:27 pm

Jazeker ! Ik mis alleen de sb700.vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
R.o.b.

Clublid
Berichten: 72


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor euGène_S » zo mar 16 2014 3:27 pm

Vanmiddag even de tijd genomen om het plaatje te verwijderen.
Dat ging gemakkelijker dan gedacht met het flostouw :)
De lijmresten verwijderd met wasbenzine.
Ziet er weer goed uit!

Nu kijken voor een nieuw plaatje.
Ga eens zoeken naar de LCD Armor. Schijnt een goed alternatief te zijn.

Bedankt voor jullie tips!
Groeten,
Eugène

Mooi, al dat Nikon-spul!
Gebruikersavatar
euGène_S

Bestuurslid
Berichten: 47


Locatie: Simpelveld
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor Kroontje » zo mar 16 2014 4:26 pm

Graag gedaan ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor SjoerdvR » di jul 01 2014 8:00 pm

Zojuist ook ACMAXX protectie besteld voor de D610. Ik ben benieuwd...

Ik heb op mijn oude D7000 een keer een gebroken bovenplaatje gehad. Een andere besteld op ebay (6 dollar :P) en binnen 5 minuten erin gezet, piece of cake.

Ik stoor mij wel vaak aan het feit dat er kleine krasjes op die beschermplaat van nikon komen. Vaak hangt de camera tegen je buik en komt hij zo langs de knoopjes van je blouse/jas etc. Polycarbonaat klinkt goed :D
portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 + glas + licht + pootjes -Facebook
SjoerdvR

Forumlid
Berichten: 13



Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor henkk » di jul 01 2014 8:07 pm

henkk schreef:ik heb al bijna twee jaar zo'n barst in dat glaasje zitten. De rand een beetje afhechten met secondelijm en verder geen probleem. Ik heb een werkbeest en geen paradepaard.

Ondertussen was er ook een barst in het grote schermglas gekomen dus ik heb een nieuwe set besteld bij Foka deze keer (vorige keer uit Hong Kong) en die zit er al weer een tijdje prima op. Het verwijderen van de oude schermen en plakranden was niet echt moeilijk. Geen chemicaliën of wat ook nodig gehad. De nieuwe set lijkt wel wat robuuster (apart randje om het grote schermglas).
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Online
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4936


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor ReneG » di jul 01 2014 10:28 pm

Dat is vermoed ik het verschil tussen GGS en chinese GGS? :mrgreen:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor MartinT » za jul 19 2014 4:25 pm

SjoerdvR schreef:Zojuist ook ACMAXX protectie besteld voor de D610. Ik ben benieuwd...

Ik heb op mijn oude D7000 een keer een gebroken bovenplaatje gehad. Een andere besteld op ebay (6 dollar :P) en binnen 5 minuten erin gezet, piece of cake.

Ik stoor mij wel vaak aan het feit dat er kleine krasjes op die beschermplaat van nikon komen. Vaak hangt de camera tegen je buik en komt hij zo langs de knoopjes van je blouse/jas etc. Polycarbonaat klinkt goed :D


Heb je hem al?
Kun je er iets over zeggen?
Denk er over om er eentje voor m'n Fuji X-T1 te bestellen.
Martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor Jan en Yuul » za jul 19 2014 5:14 pm

CaptainHook schreef: Dat is een soortement van polycarbonaat kogelwerend materiaal. Die breken niet...


Hoe is de krasvastheid van dat polycarbonaat materiaal? Polycarbonaat op zich is namelijk niet zo krasvast, daar moet dan weer een coating overheen.

Groet,

Jan (van Yuul :) )
Laatst gewijzigd door Jan en Yuul op za jul 19 2014 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 562


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor bjornc » za jul 19 2014 5:15 pm

Polycarbonaat krast sneller dan glas.
Heb intussen al 1.5 jaar de GGS op mijn D300s, geen problemen.
Op het top display ga ik niets op plakken, want de D300s is geen knutselproject vind ik.
En de rear display protector kan je er gewoon op en af klikken.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor CaptainHook » za jul 19 2014 8:27 pm

Ik heb die ACMAXX protectors er nu twee jaar op zitten. En ze zien er nog uit als nieuw. Helemaal krasvrij.
Ook heb ik al diverse situaties gehad met (toch per ongeluk) dingen boven of tegenaan die displays gedrukt, terwijl de body in een tas ging. En nog geen enkel barstje of scheurtje.
Dat was met de GGS glaasjes wel anders (zowel op een D200 als een D700 diverse 'verbruikt')
CaptainHook



Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor MartinT » za jul 19 2014 10:02 pm

CaptainHook schreef:Ik heb die ACMAXX protectors er nu twee jaar op zitten. En ze zien er nog uit als nieuw. Helemaal krasvrij.
Ook heb ik al diverse situaties gehad met (toch per ongeluk) dingen boven of tegenaan die displays gedrukt, terwijl de body in een tas ging. En nog geen enkel barstje of scheurtje.
Dat was met de GGS glaasjes wel anders (zowel op een D200 als een D700 diverse 'verbruikt')


Dar zegt wel iets!
Ga er eentje bestellen
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: GGS-protectie op display kapot!

Berichtdoor Franklin » za jul 19 2014 11:04 pm

Ik gebruik als ruim 8 jaar het GGS beschermglas op alle Nikons die ik in gebruik heb of heb gehad. Zowel op het bovendisplay als het achterdisplay.
Ik heb nog nooit een gebroken of gekrast glas gehad. Onder alle omstandigheden, van dik onder het vriespunt tot 40 graden erboven.
Als ik bovenstaande allemaal lees, vraag ik me af wat sommige met hun camera doen.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten