nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor jeroen13579 » ma jul 07 2014 2:02 am

Goede avond iedereen,

ik ben een amateur fotograaf, maar zou graag willen werken op festivals en evenementen als fotograaf

ik heb een nikon D3200 met volgende lenzen: de starterskit (18-55mm) + nikon 55-300mm + tamron 90mm macro


maar natuurlijk ben ik hier wel iets mee voor op evenement of festivals? of heb ik hier toch andere en betere apparatuur voor nodig?
hebben jullie nog andere tips en hints?
en hoe kan ik het best op festivals of evenement binnen geraken? heb hier totaal geen idee van, en ofwel zoek ik slecht ofwel vind ik weinig info op internet.

Ohja ik ben van Belgie :)

alvast super bedankt allemaal :)
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor DannySan » ma jul 07 2014 7:37 am

Hoi Jeroen,

werken op festivals en evenementen is - als het je ligt - natuurlijk érg leuk!
Met je camera is niets mis natuurlijk, al zou het kunnen zijn dat je met weinig licht wat moeite krijgt om met je starterskit genoeg licht binnen te krijgen (is de Tamron de versie met scherpstelmotor?)
Op dit forum zijn legio topics over fotograferen bij concerten en festivals (er is zelfs een volledig apart topic over, moet je vooral even kijken naar de foto's van djunclesam).

En hoe je daar naar binnen geraakt, ik weet niet precies hoe dat in België werkt; maar in Nederland verschilt het per evenement soms en ook per locatie.
Bij sommige evenementen wordt je verwelkomd met je spiegelreflex; bij andere domweg geweerd als je geen accreditatie hebt.
Die accreditatie is een pasje/bandje/bewijs vanuit de organisatie dat jij foto's 'mag' maken; wordt meestal verleend aan fotografen waarvan de organisatie nadien graag de foto's wil gaan gebruiken.

Mocht je echt hierin geraken en je hebt nog geen ervaring en briljante festival foto's; dan gewoon lokaal en klein beginnen.
Er zijn vast ook leuke lokale evenementen, waar je gewoon foto's mag maken. Wees daarbij, wees op tijd en kijk naar de 'andere hoek' qua fotograferen.
Staat iedereen in het midden? Dan kan jij misschien links staan om net dat andere shot te maken.
Beheers je camera, is het 's avonds met weinig licht maar veel belichting op het podium en krijg je dan nog een mooi scherp shot?

Oefen je technieken, en laat je foto's zien en bouw een portfolio op; dan kun je daarmee laten zien: ik beheers het
En dan steeds een stapje 'op'.

Hoop dat je hier wat mee kan?
Er zijn genoeg - meer ervaren - fotografen hier die er nog veel meer van weten; misschien hebben die nog tips?

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3833


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor bart78 » ma jul 07 2014 8:25 am

Als het festival overdag is zie ik geen probleem om met jouw huidige apparatuur te fotograferen. 's avonds wordt het een ander verhaal en zou je kunnen denken aan lichtsterke lenzen zoals de 35mm DX 1.8G, 85mm f1.8G of een 70-200 F2,8 voorals je de artiesten zelf wilt fotograferen.

Daarna evalueren of het voldoet aan wat je verwacht.

Groetjes
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
bart78

Forumlid
Berichten: 290


Locatie: Heemskerk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor PanzerFaustNL » ma jul 07 2014 9:59 am

Als je uberhaupt binnen komt
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor EdwinKort » ma jul 07 2014 11:02 am

Bij sommige evenementen wordt je verwelkomd met je spiegelreflex; bij andere domweg geweerd als je geen accreditatie hebt.
Die accreditatie is een pasje/bandje/bewijs vanuit de organisatie dat jij foto's 'mag' maken; wordt meestal verleend aan fotografen waarvan de organisatie nadien graag de foto's wil gaan gebruiken.


Bij mij is het begonnen met het gewoon fotograferen langs de kant van de weg bij een wielerronde, en andere kleine evenementen in de dorpen in de buurt. Op een gegeven moment raakte ik bekend in de omgeving en kwamen de uitnodigingen vanzelf. Vorig jaar werd ik zelfs gevraagd om langs te komen o.a. bij City Racing Rotterdam.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
EdwinKort

Forumlid
Berichten: 1010


Locatie: Rhoon
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor jeroen13579 » ma jul 07 2014 4:47 pm

@ dannysam
--> Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het lijkt me enorm tof aangezien ik graag foto's maak :)
en ja de tamron is met een scherpstelmotor

aan de rest
ook allemaal super bedankt
hier ben ik toch al wat mee :)

thnx
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor jwvanrooij » zo aug 10 2014 11:26 am

Als je je aanmeldt bij DJGuide.nl, dan kun je via hen gratis bij een festival o.i.d. naar binnen.
Nikon D3000, D5200, Nikon D50, Tamron AF 18-200mm, Nikkor 50mm 1:1:8 D, Nikkor AF-S DX 18-140 mm f/3.5-5.6G ED VR
jwvanrooij

Forumlid
Berichten: 53


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor a vgastel » zo aug 10 2014 12:57 pm

Kan je even uit leggen hoe en waar ben hier tijdje geleden ook aan het kijken geweest.



EDIT Toen stond er het zelfde antwoord bij.

http://www.djguide.nl/pagecontent.p?pagename=reporters
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nikon D3200 goed genoeg voor evenement en festivals?

Berichtdoor jwvanrooij » zo aug 10 2014 5:02 pm

a vgastel schreef:Kan je even uit leggen hoe en waar ben hier tijdje geleden ook aan het kijken geweest.



EDIT Toen stond er het zelfde antwoord bij.

http://www.djguide.nl/pagecontent.p?pagename=reporters


Je moet daar een account aanmaken en je aanmelden als fotograaf. Ze willen wel eerst zien wat je kan, maar met een goede camera kun je al een hele hoop.
Nikon D3000, D5200, Nikon D50, Tamron AF 18-200mm, Nikkor 50mm 1:1:8 D, Nikkor AF-S DX 18-140 mm f/3.5-5.6G ED VR
jwvanrooij

Forumlid
Berichten: 53


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten