LR (5) vraagje - foto Voerstreek
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: LR (5) vraagje - foto Voerstreek
Zit er in, vanaf versie 3.3 Zie http://www.moorfotografie.nl/adobe-ligh ... schikbaar/
-
- Clublid
- Contacteer:
Dat zou super zijn Luc, maar ik zie hem (nog) niet. Moet ik hem er op een of andere manier nog in zetten?
Ik ga eens kijken of ik wat kan ontdekken
Ik ga eens kijken of ik wat kan ontdekken

-
- Moderator
- Contacteer:
Hm, ik zie 'm ook niet René. Eerst er in en nu weer er uit blijkbaar, vreemd. Maar zo'n Ricoh lens vertekent toch heel weinig?
-
- Clublid
- Contacteer:
Volgens mij valt het inderdaad wel mee, maar een profiel was toch wel mooi geweest Luc 

-
- Moderator
- Contacteer:
Het profiel is per abuis door Adobe gemeld als opgenomen in Lightroom. Zie http://feedback.photoshop.com/photoshop ... _in_action
Maar als je over een week of zo los bent op Lightroom kun je eventueel een eigen profiel aanmaken
Serieus, inderdaad jammer René maar geen man overboord. Succes met leren van LR.
Maar als je over een week of zo los bent op Lightroom kun je eventueel een eigen profiel aanmaken

Serieus, inderdaad jammer René maar geen man overboord. Succes met leren van LR.
-
- Clublid
- Contacteer:
Ah, jammer maar het zal inderdaad ook wel zonder profiel likken. Misschien maak ik vanavond zelf wel even een profiel
Bedankt Luc.

Bedankt Luc.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat heb ik ook altijd met cnx2 en lr5.5.
Foto's uit cnx2 zien er qua kleuren en contrast er altijd beter uit dan lr maar in lr kun je de hogelichten veel meer terughalen. Kleurwn uit nx2 zijn natuurgetrouwer. Dus vaak bewerk ik in cnx2 en sla op als tiff en die tiff bewerk ik verder in lr. Weet dat t heel omslachtig is maar vaak blijft cnx2 mooier
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Foto's uit cnx2 zien er qua kleuren en contrast er altijd beter uit dan lr maar in lr kun je de hogelichten veel meer terughalen. Kleurwn uit nx2 zijn natuurgetrouwer. Dus vaak bewerk ik in cnx2 en sla op als tiff en die tiff bewerk ik verder in lr. Weet dat t heel omslachtig is maar vaak blijft cnx2 mooier
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Clublid
- Contacteer:
Dat ben ik eigenlijk niet van plan 

Zou er bij zetten dat jij dat persoonlijk vind, want ik denk er heel anders overFoto's uit cnx2 zien er qua kleuren en contrast er altijd beter uit dan lr maar in lr kun je de hogelichten veel meer terughalen. Kleurwn uit nx2 zijn natuurgetrouwer.

- iefie
- Forumlid
Er zijn massa's mensen die het ook vinden maar daar gaat t niet om. Vooral mijn zwarte hond komt er in cnx2 veel beter en natuurlijker uit. In lr krijg ik hem niet zo mooi. Heb ook presets gemaakt om al mijn foto's naar mijn zin te maken en ben dan tevreden totdat ik dezelfde foto in cnx2 bewerk en die vinden degene die ik de foto laat zien allemaal mooier. Buiten de hogelichten enz om. Lr5 vaak te warm en popt er niet uit zeg maar. Er zou eigenlijk een programma moeten komen met de import van cnx2 en de hogelichten van lr5 plus het preset systeem van lr5.maar dat is inderdaad mijn mening.
Bij de foto's van genster zie je dit ook. Foto van cnx2 is veel natuurlijker alleen krijg je d3 lucht niet goed. Dat doet lr5 veeeeel beter. Lr5 is ook veel rooier en mist gewoon wat.
Bij de foto's van genster zie je dit ook. Foto van cnx2 is veel natuurlijker alleen krijg je d3 lucht niet goed. Dat doet lr5 veeeeel beter. Lr5 is ook veel rooier en mist gewoon wat.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Dus persoonlijk
verder heb ik niks met de massa:-)

- iefie
- Forumlid
Dat weet ik 

-
- Clublid
- Contacteer:
Re: LR (5) vraagje - 3 foto's
Nog iemand die me even wil helpen???
Wat vinden jullie van de onderstaande 3 foto's (zal later nog een toelichting geven)?

Wat vinden jullie van de onderstaande 3 foto's (zal later nog een toelichting geven)?

- DannySan
- Clublid
Ik weet niet precies wat ik er op moet zeggen, 3 ongeveer dezelfde foto's maar andere bewerking?
Foto 1 zie ik in ieder geval nog iets van detail in de lucht maar lijkt wat 'HDR-achtig'.
Foto 1 zie ik in ieder geval nog iets van detail in de lucht maar lijkt wat 'HDR-achtig'.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt!
Foto 2 komt zo uit de camera (wel omgezet naar jpg). Ik heb bewust geen Nikon gebruikt en de camera srond op de automaat. Foto drie is dezelfde foto, maar dan omgezet naar tif en bewerkt in cnx2 voordat hij naar jpg is omgezet. De eerste is weer dezelfde foto maar nu bewerkt in LR.
Foto 2 komt zo uit de camera (wel omgezet naar jpg). Ik heb bewust geen Nikon gebruikt en de camera srond op de automaat. Foto drie is dezelfde foto, maar dan omgezet naar tif en bewerkt in cnx2 voordat hij naar jpg is omgezet. De eerste is weer dezelfde foto maar nu bewerkt in LR.