We hebben een tijger!

Onderwerp:

We hebben een tijger!

Berichtdoor Faiz » vr jul 18 2014 9:05 pm

Mwoaahhhhh, klein "tijgertjepoesje" dan. Eigenlijk is het Nina ons klein ninjakatje in tijgerpose
Ze lag zo mooi op onze tuintafel, gelukkig lang genoeg om mijn camera te halen (2 trappen op en af). De 70-200 f/2.8 erop geschroefd en een paar plaatjes geschoten, waaronder deze. Omdat ie wat lichter was, heb ik in LR4 de zwart/wit opmaak gekozen en het licht en zwart nog een ietsiepiestie aangezet.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Afbeelding
2014 Nina tijgerpoes-8168 by Spicy Faiz, on Flickr

Exif:
Nikon D7100
70.0-200.0 mm f/2.8
ƒ/3.5 200.0 mm 1/15 100 Off, did not fire
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor Frankie » za jul 19 2014 9:26 am

Meer dan 100 keer bekeken en geen reactie terwijl je aangeeft benieuwd te zijn..
Ik vind het echt een supergave foto. De uitstraling van de kat "ik weet wel dat je een foto maakt maar denk maar niet dat ik niet naar je kijk" en de prachtig weglopende scherpte. Daarnaast de mooie tekening die de familieband met de tijger inderdaad suggereert. Knap dat je met 1/15 en 200 mm nog zo'n scherpe plaat krijgt.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor a vgastel » za jul 19 2014 10:12 am

Is echt een nette foto voor aan de muur , maar vertel eens steuntje gebruikt je zegt zelf twee trappen op en af.
Dan kan ik hem niet meer scherp houden op 1/15.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor Faiz » za jul 19 2014 10:39 am

Bedankt voor jullie reacties! :)
Kreeg net een belletje van mijn moeder of ze een print ervan kon krijgen. Komt inderdaad aan de muur te hangen. :wink:

Mijn conditie is toch nog beter dan ik dacht. :wink: (En een beetje aan de gewichten hangen kan ook geen kwaad) Was ook versteld dat ik met 1/15e op 200mm (met VC aan :wink: ) nog zo scherp kon schieten. Ik was geknield met mijn steunende arm op een armleuning van een tuinstoel. Dit is wel 1 van de 25 die ik heb geschoten (ook spot on scherp). Deze komt uit de serie van 10 (zo uit het hoofd) die ik op ISO100 heb geschoten. De andere waren op ISO 1250. Dit was het juiste moment op de juiste plek.

En onze Nina is een beetje een kleine diva. Is niet zo groot, is nog ergens in de groei blijven steken (tis een 3 kilo katje), maar zeker niet minder stoer. Maar een super geschikte kat om foto's van te schieten. (haar grotere broer, letterlijk een stuk groter met zijn 6 kilo, probeert altijd in de lens te kruipen.

Ach Frank, meer dan 100x bekeken en (behalve jullie, Frankie en a van gastel) geen reactie, dan ga ik er maar vanuit dat niemand hier wat op te "zeuren" heeft (tikkie zus, tikkie zo etc) :mrgreen: (geen nieuws is goed nieuws, toch?? :wink: ) Maar erg leuk om te horen dat jullie hier enthousiast over zijn, thanks!
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor a vgastel » za jul 19 2014 2:04 pm

Dat is het antwoord wat ik zelf ook voor ogen had , meerdere shots waar van dan een goed is.Mag je blij zijn dat de duiveltje op zijn plaats is gebleven :)
Laat maar een grote afdruk maken voor moeder :wink2:
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor Faiz » za jul 19 2014 2:25 pm

Die andere shots heb ik nog even bekeken en zijn niet verkeerd, maar die hadden niet de "oempf factor" van deze. Zal eens kijken of ik een hoge iso foto ga plaatsen.
Moeders weer blij, daar doen we het voor :wink:

Was inderdaad wel blij dat ze zolang bleef zitten. Normaal gaat ze achter alles aan wat voorbij komt.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor ThijsHakvoort » za jul 19 2014 2:54 pm

Mooie foto, heerlijk dromerig. Net als de kat
Een probleem is pas een probleem, als je er een probleem van maakt...
Gebruikersavatar
ThijsHakvoort

Forumlid
Berichten: 243


Locatie: Dongen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor jantom » za jul 19 2014 3:17 pm

zeker wel een aardige foto maar ik mis die ogen die de ziel zo mooi blootgeeft ;) ~ ik mis dus wat
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor Faiz » ma jul 21 2014 10:31 am

Bedoel je zoiets Jan? :wink: (even in de serie gekeken en quick & dirty bewerkt)

Afbeelding
2014 Nina zw tafel ogen kleur-8165 by Spicy Faiz, on Flickr

exif:
Nikon D7100
70.0-200.0 mm f/2.8
ƒ/3.2 200.0 mm 1/25 100 Off, did not fire
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor jantom » ma jul 21 2014 11:36 am

Dag Faiz,

Dit begint beslist aardig te worden.

Fotograferen van katten is niet zo gemakkelijk maar al doende gaat het beter. Je moet er veel geduld in steken (is de boodschap).
Maar om even op het begin terug te komen: slapende katten zijn best aardig om te zien maar het mooiste zijn toch de ogen en daar zou je je op kunnen richten. De ogen zeggen alles... meer nog dan de (lichaams)houding.

Groeten Jan
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor Faiz » ma jul 21 2014 2:03 pm

Daar heb je absoluut gelijk in Jan, katten zijn lastige beestjes om vast te leggen. Ik probeerde hier meer de houding van onze kat weer te geven. In het bovenste plaatje iets van "ik heb mijn ogen wel dicht, maar houd jullie wel in de gaten". Onderste plaatje was meer haar strandaard blik (behalve als ze het woord "eten" hoort)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We hebben een tijger!

Berichtdoor jantom » ma jul 21 2014 2:36 pm

Katten komen in veel gedaanten voor maar hebben desondanks veel gemeen... zoals de houding die je beschreef ~ volkomen herkenbaar, :)

Mijn kat ging vooral op zijn gehoor af en zijn reukvermogen was ook al zo goed....

Mooie beestjes..
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten