Je kunt ook kiezen voor dual boot: naast vista win 8 installeren. Daar kan je dan in ieder geval optimaal can adobe cc gebruik maken. Andere software update/upgrade je geleidelijk en op een bepaald moment gooi je vista eraf. Voordeel: geen oude schoenen weg en toch een paar nieuwe!
Lock
P.S.herkent mijn RAW beelden van Nikon7100 niet
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: P.S.herkent mijn RAW beelden van Nikon7100 niet
Beste Fotovrienden en vriendinnen,
De "gouden oplossing" is zonet in mijn mail bus binnengevallen.
Met de DNG -converter kan men zijn RAW bestanden omzetten naar DNG bestanden en alles werkt perfect.
Ook jullie wil ik allen van harte bedanken voor je hulp,
dit doet enorm deugd van al de reacties die ik heb mogen ontvangen.
Groetjes,
jos 1953
De "gouden oplossing" is zonet in mijn mail bus binnengevallen.
Met de DNG -converter kan men zijn RAW bestanden omzetten naar DNG bestanden en alles werkt perfect.
Ook jullie wil ik allen van harte bedanken voor je hulp,
dit doet enorm deugd van al de reacties die ik heb mogen ontvangen.
Groetjes,
jos 1953
Ik zie dat niet als een gouden oplossing. CC moet gewoon NEF bestanden herkennen. Doet dat het niet dan is het een Bug 
Maar goed, als jij tevreden bent

Maar goed, als jij tevreden bent

Ik ben er ook niet helemaal van overtuigd dat dit echt een oplossing is. Er is een reden dat PS bij jou je RAW bestanden niet herkent. Het is niet ondenkbaar dat dit komt doordat de huidige versie van PS officieel niet meer werkt op Vista. Dat hoeft in de praktijk nog niet meteen grote problemen op te leveren, maar je merkt het soms aan dingen als dit. En het kan ook andere problemen veroorzaken die je nu misschien nog niet tegengekomen bent.
Zou je wel contact kunnen hebben met Adobe, dan zullen ze je ook vertellen dat ze je helaas niet echt kunnen helpen, zolang je PS probeert te gebruiken op een versie van Windows waarvan ze duidelijk aangeven dat PS er niet meer op werkt (nouja, ze zeggen dat een nieuwere versie van Windows de minimum vereiste is, maar dat betekent in de praktijk hetzelfde).
Ik snap dat je blij bent dat je vooralsnog even geholpen bent met dit "lapmiddel" (hoewel Adobe zelf natuurlijk zal zeggen dat het altijd verstandig is hun DNG format te gebruiken), maar ik ben bang dat je er op termijn steeds vaker problemen zult ervaren als je blijft werken met Vista. Er zijn inmiddels al weer 2 nieuwe versies van Windows verschenen en steeds meer makers van software zullen zo'n nieuwere versie als minimum vereiste hebben om hun programma's nog (optimaal) te kunnen gebruiken. Helaas maar waar.
Zou je wel contact kunnen hebben met Adobe, dan zullen ze je ook vertellen dat ze je helaas niet echt kunnen helpen, zolang je PS probeert te gebruiken op een versie van Windows waarvan ze duidelijk aangeven dat PS er niet meer op werkt (nouja, ze zeggen dat een nieuwere versie van Windows de minimum vereiste is, maar dat betekent in de praktijk hetzelfde).
Ik snap dat je blij bent dat je vooralsnog even geholpen bent met dit "lapmiddel" (hoewel Adobe zelf natuurlijk zal zeggen dat het altijd verstandig is hun DNG format te gebruiken), maar ik ben bang dat je er op termijn steeds vaker problemen zult ervaren als je blijft werken met Vista. Er zijn inmiddels al weer 2 nieuwe versies van Windows verschenen en steeds meer makers van software zullen zo'n nieuwere versie als minimum vereiste hebben om hun programma's nog (optimaal) te kunnen gebruiken. Helaas maar waar.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]