Nieuw: de D750
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nieuw: de D750
@lock, met de FT-1 en in AF-C blijft de V1 gewoon scherpstellen met de mechanische sluiter en 5 fps. Alleen bij hogere fps met de electronisch sluiter ligt de focus vast na de eerste opname.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Gaat al het bovenstaande nog steeds over de nieuwe D750?
Lijkt mij meer iets voor de Coffee Corner.

Jur
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Vanaf pagina 2 loopt hier ook een discussie waarom Nikon nog niet met een spiegelloze FX/DX camera is gekomen, naar aanleiding van de lancering van de D750.
Dat moet kunnen op een discussieforum denk ik - te veel discipline op onderwerp is ook niet goed en minder interessant - en nu afsplitsen van die discussie zal moeilijk zijn.
Dat moet kunnen op een discussieforum denk ik - te veel discipline op onderwerp is ook niet goed en minder interessant - en nu afsplitsen van die discussie zal moeilijk zijn.
Groeten - Arend / flickr
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Discussieforum of niet: de verscheidenheid aan rubrieken is er niet voor niets. Ik verwacht in deze rubriek iets te lezen over de merites van de D750 en gebruikservaringen en tips.
Jur
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
+1
Leuteren over andere issues in de betreffende rubriek of de leuter coffee corner :mrgreen:
Rinus
Leuteren over andere issues in de betreffende rubriek of de leuter coffee corner :mrgreen:
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Dus twee forumleden die nog geen woord aan dit draadje hebben bijgedragen vinden het geleuter, maar ik zal het hierbij laten....
Groeten - Arend / flickr
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Goed idee
Ik zie de body nu voor een prijs van €2199,-
adviesprijs gelijk aan de winkelprijs dus ?

Ik zie de body nu voor een prijs van €2199,-
adviesprijs gelijk aan de winkelprijs dus ?
- roald71
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Op YouTube filmpje Hands on Field Test leuk filmpje met de D750 van de Camera Store TV
Waar ze ook beweren dat de D750 als kit met de 24-120 mm komt
Waar ze ook beweren dat de D750 als kit met de 24-120 mm komt
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Dat klopt, bij een bekende winkel gezien
Nikon D750 + 24-120mm f/4.0G ED VR
prijs € 3169,-
Nikon D750 + 24-120mm f/4.0G ED VR
prijs € 3169,-
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
ArendV schreef:........................ maar ik zal het hierbij laten....

goed idee

Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
-
- Forumlid
Mede vanwege de onaangename reacties van een enkeling, wil ik laten weten dat ik het hier volledig mee eens ben, ook al heb ik verder geen bijdrage geleverd aan dit topic.ArendV schreef:Dat moet kunnen op een discussieforum denk ik - te veel discipline op onderwerp is ook niet goed en minder interessant
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: gelijk aan de
Peter,
Dat is een normaal verschijnsel bij een nieuwe kamera.
Pas na de eerste uitlevering zal je een reeele prijs zien.
Daarna is het een kwestie van vraag en aanbod.
Bezie het eens vanuit de verkopers: waarom zou je niet het volle pond vragen, wellicht hapt er iemand.
Dat zelfde effect is de reden waarom er op eBay vele items staan met een buy-it-now prijs boven de normale prijs.
Groeten, Gijs
PS Tweakers heeft al een categorie D750 body gemaakt.
Dat is een normaal verschijnsel bij een nieuwe kamera.
Pas na de eerste uitlevering zal je een reeele prijs zien.
Daarna is het een kwestie van vraag en aanbod.
Bezie het eens vanuit de verkopers: waarom zou je niet het volle pond vragen, wellicht hapt er iemand.
Dat zelfde effect is de reden waarom er op eBay vele items staan met een buy-it-now prijs boven de normale prijs.
Groeten, Gijs
PS Tweakers heeft al een categorie D750 body gemaakt.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Het is ook domweg marketing. En een al heel lang bestaand principe daarin. Je verkoopt je toestellen eerst aan de early adapters, die koste wat kost het nieuwste van het nieuwste het eerste willen hebben. Daarmee verkoop je de voorraad van de eerste maanden als het goed is wel uit. Daarna begint de vraag wat te zakken (alle early adapters zijn voorzien), tijd om de prijzen wat te laten zakken en de volgende groep binnen te halen. En zo gaat dat door, totdat de markt verzadigd is. Waarna je weer wat nieuws op de markt brengt en het spelletje weer van voren af aan begint.
Dat buy it now gebeuren heeft natuurlijk vooral te maken met de wens een zo hoog mogelijk bod binnen te halen. De biedingen zullen niet snel boven de buy it now prijs uitkomen, dus als je die te laag hebt staan, snij je jezelf in de vingers. Vandaar dat die regelmatig boven de gangbare prijs staat - wie weet biedt er iemand in het heetst van de biedingstrijd meer...
Dat buy it now gebeuren heeft natuurlijk vooral te maken met de wens een zo hoog mogelijk bod binnen te halen. De biedingen zullen niet snel boven de buy it now prijs uitkomen, dus als je die te laag hebt staan, snij je jezelf in de vingers. Vandaar dat die regelmatig boven de gangbare prijs staat - wie weet biedt er iemand in het heetst van de biedingstrijd meer...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vind het een heel interessante camera, vooral vanwege de grotere buffer. Ik ben alleen niet zo blij met de bediening, ik vind de D300s/D700/D800 stijl van bediening nog steeds een stuk beter dan de D7100/D600/D750 stijl van bediening. Maar goed, ik ben er nog steeds niet uit of ik de huidige FX cameras uberhaupt wel wil (uitgezonderd een D3/D4, die hebben de snelheid en buffer die ik zoek wel, net als de D300s).
Spul waarmee je foto's maakt...
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De buffergrootte is bijna hetzelfde als die van de D610, de files zijn alleen wat kleiner waardoor er iets meer foto's in passen.
Bron
Bron